بیت گراف
3ds maxARCHICADMarvelous Designershlecevrayآموزشپست پروداکشنپلاگین استفاده شدهرندرینگشرکت سازندهمتریالمحتوای آموزشمدل سازیمعماری و ساختماننرم افزار استفاده شدهنورپردازی

آموزش تجسم معماری داخلی در V-Ray

Architectural Interior Visualization in V-ray 3.0

آموزش تجسم معماری داخلی در V-Ray

آموزش تجسم معماری داخلی در V-Ray

 

آموزشی عالی از شرکت Shlece که به طراحی یک صحنه داخلی می پردازد. در این آموزش از نرم افزار  های ArchiCAD, 3Ds Max, Marvelous Designer, MeshLab (free) , V-Ray استفاده شده است.  تکنیک های مدلینگ، متریال دهی، نورپردازی، تنظیم های رندر و در نهایت پست پروداکشن  را فرا خواهید گرفت.این آموزش صفر تا صد مباحث تشریح می شود ،اینقدر این مباحث کاربردی و مفید می باشد که توصیه می کنم هر معماری این آموزش رو حتماً باید واسه یکبار هم که شده نگا کند.

مباحث تحت پوشش در مدل سازی :

  • سفارشی کردن Ui با استفاده از اسکریپت
  • استفاده از Marvelous Designer جهت مدل کردن مبلمان (تخت ها ، مبل ، بالش و صندلی)
  • مدل سازی Spline  با برخی از مادیفایرها (میزها ، گلدان ، لامپ و ساعت دیواری)
  • استفاده از V-ray fur برای فرش کف اتاق
  • استفاده از اسکریپت رایگان ATree جهت ایجاد گل ها و گیاهان
  • بهینه سازی V-ray displacement به مناطقی که از طریق دوربین برای بهینه سازی حافظه مشاهده می شود
  • استفاده از ArchiCAD   برای مدل ساخت و refining  در تری دی مکس
  • استفاده از تعدادی اسکریپت رایگان جهت قرار دادن کتابها به صورت تصادفی در قفسه کتاب
  • استفاده از ابزار Animation  برای پراکندگی آبجکت ها روی مدل ها

مباحث تحت پوشش در شیدینگ :

  • استفاده از V-ray blend برای ایجاد متریال پیچیده
  • استفاده از quick scripts برای دیدن نتیجه تکسچر های پیچبده بدون نیاز به رندر کردن
  • استفاده از V-ray 2 sided برای ایجاد شفافیت آبجکت ها
  • ایجاد لبه های فرسوده با V-ray displacement و V-ray Dirt
  • بهینه سازی تمام متریال صحنه برای داشتن بهترین کیفیت در زمان رندر
  • اغلب متریال های صحنه از شبک ها سایه پیچیده ساخته شده است

مباحث تحت پوشش در رندرینگ:

  • استفاده از ویژگی های جدید V-ray 3.0 جهت رندر سریع صحنه و قابل اصلاح
  • استفاده از تمامی نور های V-ray و نحوه بهینه کردن آنها
  • رندرینگ انواع مختلف پاس های رندر از جمله : ماسک برای تمام متریال ، نور جدا ، انعکاس و refraction  و …

مباحث تحت پوشش در کامپوزیت:

  • لایه بندی تمام پاس های مختلف برای رسیدن نتیجه دلخواه
  • تغییر افکت individual lights بدون رندر دوباره
  • تصحیح رنگ بسیاری از عناصر با استفاده از ماسک ها به سادگی
  • اضافه کردن تکسچر اضافه برای بعضی از اشیا و آموزش نحوه ترکیب زیبای آنها با صحنه

عناوین اصلی این دوره آموزشی:

  • نقشه کشی ساختمان در ArchiCAD
  • مدل سازی قفسه کتاب
  • مدل سازی فرش
  • مدل سازی میز قهوه
  • نحوه ایجاد لامپ
  • مدل سازی ساعت دیواری
  • مدل سازی گلدان
  • مدل سازی پرده
  • مدل سازی نیمکت
  • مدل سازی صندلی
  • مدل سازی مبل
  • آموزش کامل شیدینگ
  • نورپردازی و رندرینگ
  • کامپوزیت
گراویتی

لطفا قبل از دانلود پیش نمایش دوره را مشاهده فرمایید:

عنوان دوره : shlece – Architectural Interior Visualization in V-ray 3.0

سطح : پیشرفته

زمان کل دوره : 7 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 20

سال آموزش : 2014

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : –

نرم افزار : ArchiCAD, 3Ds Max, Marvelous Designer, MeshLab, V-Ray 3.0

زیرنویس : ندارد

shlece – Architectural Interior Visualization in V-ray 3.0

The tutorial will cover,

In Modeling :

Customizing the UI using scripts.
Using Marvelous Designer to model every piece of resting furniture; all the couches , sofas, pillows, chair.
Spline modeling in conjunction with some modifiers , including ; tables, the floor lamp,  vases, wall clock.
Using V-ray fur for the floor carpet.
Using ATree free script to create flowers and plants.
Using V-ray displacement to create cutouts.
Optimizing V-ray displacement to areas that are seen through the camera for memory optimization.
Using  ArchiCAD  to model the building and refining in 3Ds Max.
Using some free scripts to place books in bookshelf randomly.
Using Animation tools to scatter objects on our models.
Using graphite modeling tool-set

In Shading :

Using V-ray blend to create complex materials .
Using quick scripts to interactively see the results of complex textures without the need of full rendering.
Using V-ray 2 sided to create translucency for objects.
Creating worn out edges with the use of V-ray displacement and V-ray Dirt.
Optimizing all scene materials to have the best quality n the least rendering time.
Most of the materials in the scene are made of complicated shading networks

In Rendering:

Using V-ray 3.0’s new features that will help in rendering this scene faster and modifiable.
Get use of all different V-ray lights and how to optimize those and a general lighting solution which will work in many interior scenes.
Rendering many different render passes including masks for all materials, separating lights, reflection, refraction and ….
In compositing:

Layering all our different passes together to achieve a result we want.
Changing the individual lights effect in our scene without the need to re-rendering.
Color correcting many of our elements with ease using the masks that we rendered out.
Adding extra texture to some objects and learn how to blend them nicely with the scene

حجم کل :

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز
امتیاز

لطفا به این آموزش امتیاز بدهید

User Rating: 4.65 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا