مقالات

تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین

Temporal Upsampling

تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین

تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین

تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین ما یک روش محاسباتی جدید برای نمونه برداری اضافه کرده ایم به نام Temporal Upsampling که مات شدگی خروجی را کاهش می دهد .

در ورژن های قبلی با کمک اسکرین پرسنتاژ شما می توانستید پیش از نمایش یوزر اینترفیس ، صحنه سه بعدی را با رزولیشن پایینتر رندر بگیرید و با رزولیشن بالاتر نمایش دهید . این روش برای استفاده از gpu ارزان قیمت و سخت افزار رده پایین بسیار مناسب بود ، ولی با این کار باید بین وضوح خروجی و پرفرمنس GPU یکی را انتخاب می کردید .

حالا برای جایگزین کردن اسکرین پرسنتاژ ، ما به شما دو انتخاب متفاوت می دهیم :

  • اسکرین پرسنتاژ اولیه که به صورت پیش فرض مثل سابق از آپ اسکیلینگ استفاده می کند .
  • اسکرین پرسنتاژ ثانویه که به صورت ایستا ، در انتهای مرحله پست پروسس و پیش از نمایش یوزر اینترفیس محاسبات فضای سه بعدی را انجام می دهد .

Dynamic Resolutaion :

از این به بعد ما رزولیشن داینامیک را ساپورت می کنیم ، تا شما بتوانید برای رسیدن به نرخ فریم ریت دلخواه آن را تغییر دهید . این روش با کمک جی پی یو ، انجام می شود .

Dynamic Resolutaion


Unified Unreal AR Framework :

تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین ، فریم ورک کامل و یکپارچه ای برای تولید اپلیکیشن های واقعیت افزوده و و اقعیت مجازی استفاده شده است که در هر دو سیستم عامل گوگل و اپل به خوبی کار می کند .

این فریم ورک مسیری برای توسعه دهندگان پدید می آورد که آنها بتوانند برنامه های AR را برای هر دو سیستم عامل به یک روش ایجاد کنند .

Unified Unreal AR Framework

این فریم ورک متحد به نام Unreal AR Framework شامل توابعی برای پشتیبانی نور ، محاسبات نور، ردیابی نتایج و ترکینگ می باشد .


Unified Unreal AR Framework Project Template :

همچنین ما یک تمپلیت آماده در نسخه جدید آنریل انجین قرار داده ایم به نام HandheldAR که یک نمونه کامل از پروژه ی واقعیت افزوده برای نمایش قابلیت های جدید نمایش می دهد .

Unified Unreal AR Framework Project Template


Physical Light Units :

تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین  ، تمامی واحد های نوری با واحد های فیزیکی معرفی شده اند . بعضی از نورهای قبلن به خوبی تعریف شده بوند در حالی که برخی دیگر تعریف درستی نداشتند . انتخاب واحد هر نور با کمک یک پنجره باز شو در پنجره جزئیات قابل مشاهده است .

Unified Unreal AR Framework Project Template


Sequencer Improvements :

ما بهینه سازی عملکرد و ورکفلو را برای سیکوئنسر برای قویتر کردن و بالا بردن توانایی آن ادامه دادیم .

Copy/Paste/Duplicate Object Tracks

شما می توانید حالا از کپی پیست و داپلیکیت کردن آبجکت ها در هر تِرک استفاده کنید تا از یک لول سیکوینسر به دیگری انتقال دهید . همچتین پرفرمنس سیکوئنس ادیتور افزایش پیدا کرده است


Landscape Rendering Optimization :

Landscape Rendering Optimization

سیستم درجه کیفی لند اسکیپ به نحوی تغییر کرده که به جای اینکه بر اساس مسافت جزئیات را کاهش دهد الان بر اساس اندازه رزولیشن صفحه عمل می کند .

با رفتن به آدرس زیر می توانید lod لنداسکیپ را تغییر دهید :

Vieport > Visualizers > LOD


Proxy LOD System (اختیاری) :

سیستم درجه کیفی پروکسی جدید یک پلاگین اختیاری است برای تولید مش های کم پولی به همراه متریال های بیک شده و آماده . در حال حاضر این پلاگین تنها برای ویندوز کار می کند . برای فعال کردن این ابزار به دنبال Hierarchical LOD Mesh Simplification در پایین ادیتور ، در پایین پروجکت ستینگ بگردید .

Proxy LOD System (اختیاری)

ماژول roxyLODMeshReduction را در آن قسمت پیدا می کنید .


Material Parameters Editing and Saving :

اکنون شما می توانید از ابزار زیر در متریال ادیتور استفاده کنید :

save parameter values to a new Child Instance or Sibling Instance

Material Parameters Editing and Saving

Save to Sibling Instance enables you to save the current parameters and overrides to a new Material Instance with the same Parent Material.
Save to Child Instance enables you to save the current parameters and overrides to a new Material Instance with the current instance as the Parent Material.


Motion Controller Component Visualization :

اکنون در آنریل انجین 4.19 یک بخش مجزا برای شبیه سازی کنترلر های واقعیت مجازی وجود دارد . بسته به اینکه چه دیوایسی به سیستم شما متصل شده ، نرم افزار تشخصی می دهد که کدام مش به عنوان کنترلر شناسایی و فعال شود .


Vive Pro Support :

Vive Pro Support

تمام کانتنت هایی که قبلا برای ساپورت استیم وی آر تولید شده بود اکنون محصول جدید HTC به نام HTC Pro را نیز شناسایی می کنند .

هیچ تغییری برای استفاده از وایو پرو در پروژه های آنریل انجین نیاز نیست ، البته شما باید مراقب پرفرمنس پروژه خود در آنریل انجین باشید زیرا وایو پرو رزولیشن بالاتری ارائه می کند .

 

با تشکر امیر عسکری


تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب:

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

User Rating: Be the first one !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا