بیت گراف
Gnomonmayaآموزشسه بعدیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شدهنورپردازی

آموزش رندرینگ و نورپردازی در Maya و mental ray

Final Gather in Maya & mental ray Lighting and Rendering

آموزش رندرینگ و نورپردازی

آموزش رندرینگ و نورپردازی در منتال ری و مایا

 

در این آموزش مدرس Frederic به تشریح نورهای مستقیم و غیر مستفیم در نرم افزار مایا و موتور رندر منتال ری میپردازد. و در نرم افزار nuke  تصحیح رنگ های خروجی را آموزش می دهد.

تصاویری از این دوره آموزشی:

گراویتی

لطفا قبل از دانلود پیش نمایش دوره را مشاهده فرمایید:

عنوان دوره : The Gnomon Workshop : Final Gather in Maya & mental ray Lighting and Rendering

سطح : مناسب برای همه

زمان کل دوره : 250 دقیقه

تعداد فایل های تصویری : 22

سال آموزش : 2018

فایل تمرینی : –

مربی دوره : FREDERIC DURAND

نرم افزار : photoshop – mental ray – nuke – maya

زیرنویس : ندارد

The Gnomon Workshop : Final Gather in Maya & mental ray Lighting and Rendering

In this DVD, Frederic Durand demonstrates a variety of techniques for using indirect illumination within Maya and mental ray. Indirect Illumination with Final Gather is arguably the most useful lighting method in mental ray and in this lecture Frederic demonstrates how to light using fill lights, bounce lights and IBLs (image based lighting) with an emphasis on the artistic and technical challenges that Final Gather brings to the table. Final Gather creates a very natural non-directional illumination. Artistically, it is sometimes difficult to give character to this type of lighting. Technically, it is difficult to master, as it is known to create blotchy patches of light in still frames, or flickering noise in animation. Production proven solutions show how to balance the different settings of Final Gather to minimize artifacts, promote fast rendering times and achieve artistic control. Compositing is addressed as an integral part of any lighting workflow, as it helps to work more efficiently, while rendering in passes is critical to successful lighting strategies. For those interested in mastering mental ray, this title offers invaluable techniques from an experienced industry artist.

01. Introduction
02. Light versus Shade
03. Indirect versus Direct
04. Quick tour of Indirect lighting in Maya
05. Indirect methods list
06. The decision tree
07. Introduction to Fill Light
08. Filler light
09. Bounce light
10. Ambient light
11. Ambient shader components
12. Ambient shadows
13. Fill and Final Gather
14. Final Gather concepts
15. Final Gather basics
16. Final Gather studio outdoor
17. Final Gather studio indoor
18. Final Gather outdoor IBL
19. Final Gather and fill lights
20. Reflectors w/ mia_light_surface
21. Rendering
22. Flicker free w/ mip_fg_shooter
23. Reusing Final Gather maps
24. Mixed situation outdoor
25. Mixed situation outdoor mia portal and reflector
26. Cover explanations

 

حجم کل :

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

جمع امتیازات

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

User Rating: 3.3 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا