آموزش کامل اسکریپت نویسی پیشرفته در Maya
3DMotive - Advanced Scripting in Maya Volume 1 - 5
آموزش کامل اسکریپت نویسی پیشرفته در Maya
در آموزش کامل اسکریپت نویسی پیشرفته در Maya ، ابتدا از یک موضوع جهان واقعی به عنوان یک مورد آموزشی استفاده می کنیم و در کنار آن اتوماسیون را توسعه داده و از یک اکسپورتر FBX پیشتیبانی می نماییم. قبل از شروع به کدنویسی، اولین ماژولی که مورد بررسی قرار می دهیم، طراحی نرم افزار می باشد.
سپس شروع به اسکریپت نویسی می کنیم که شامل طراحی رویه های مورد نیاز برای اکسپورت کردن دستی کاراکتر های ریگ شده، تنظیم انیمیشن اکسپورت و مدیریت لایه های anim در انیمیشن می باشد. هم چنین، نحوه تنظیم گزینه export درتنظیمات FBX را آموزش می دهیم و در نهایت، از طریق انیمیشن خود، ماژول دوم را با نوشتن فراخوانهای واقعی برای اکسپورتر FBX ایجاد میکنیم. در ادامه، UI اصلیمان را طراحی می کنیم.
بنابراین تمامی کدهای export برای استفاده ساده تر می شوند. حال یک پنجره tabbed را می سازیم. بنابراین ما میتوانیم بین مدل و اکسپورت انیمیشن سویچ کنیم و در زمانیکه کاربران راست کلیک میکنند، چنین گزینه هایی با عنوان پاپ آپ منوها ظاهر می شوند. در نهایت توابع مورد نیاز برای ساخت UI را درج می کنیم و رویه هایی از رابط کاربری بر اساس انچیزی که انتخاب کرده اند و همچنین رویه هایی برای پشتیبانی از پاپ آپ منو ها و فراخوانی کد های اکسپورت، به صورت اتوماتیک ایجاد می شوند. با سافت ساز همراه باشید.
لطفا قبل از دانلود پیش نمایش دوره را مشاهده فرمایید:
عنوان دوره : 3DMotive – Advanced Scripting in Maya Volume 1 – 5
سطح : پیشرفته
زمان کل دوره : 9.30 ساعت
تعداد فایل های تصویری : 51
سال آموزش : 2017
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Chad Morgan
نرم افزار : Maya
زیرنویس : ندارد
3DMotive – Advanced Scripting in Maya Volume 1 – 5
In Advanced Scripting in Maya, we will use a real-world issue as a teaching case while developing automation and support an FBX exporter. In the first module for this course we will discuss some basic philosophies about software design before we start writing our code. We will then begin our script by starting on some basic lower level functions and ending with the creation of our FBX export nodes. From there we will continue our script by designing all the procedures needed to handle exporting of rigged characters, setting our animation export settings, and managing anim layers per animation. We will also show how to set our FBX export settings and will end the second module with writing the actual calls to the FBX exporter using our animation. Next, we design our main UI, so all our export code will be easier to use. We will build a tabbed window so we can switch between model and animation export, and include such options as pop-up menus when we right-click for power users. To wrap things up, we will add the functions needed to make our UI work; we will create procedures that will automatically populate the UI depending on what is selected, procedures to support our pop-up menus, and eventually calling our export code.
3DMotive – Advanced Scripting in Maya Volume 1
Chapter 1 – Intro 01:33
Chapter 2 – Defining the Problem 08:48
Chapter 3 – Design Principals 10:29
Chapter 4 – Low Level Procedures 14:40
Chapter 5 – Tagging Meshes Procedure 13:29
Chapter 6 – Find Objects Procedure 12:11
Chapter 7 – Find Blendshapes Procedure 13:43
Chapter 8 – Clear Garbage Procedure 08:25
Chapter 9 – Export Node Procedures 01 17:29
Chapter 10 – Export Node Procedures 02 16:44
3DMotive – Advanced Scripting in Maya Volume 2
Chapter 1 – Intro 00:56
Chapter 2 – Model Procedure 15:17
Chapter 3 – Animation Procedures 14:25
Chapter 4 – Copy and Connect Skeleton Procedure 11:58
Chapter 5 – Transform to Origin Procedure 12:31
Chapter 6 – Anim Layer Procedures 12:27
Chapter 7 – Set Anim Layers From Settings Procedure 09:18
Chapter 8 – Export Procedures 09:05
Chapter 9 – Export FBX Animation Procedure 16:32
Chapter 10 – Export FBX Character Procedure 10:58
Chapter 11 – Errata and Conclusion 04:05
3DMotive – Advanced Scripting in Maya Volume 3
Chapter 1 – Intro 00:59
Chapter 2 – Creating the Main Window 19:35
Chapter 3 – Creating Animation UI Elements 18:23
Chapter 4 – Setting up Animation Form Layout 07:21
Chapter 5 – Creating Model UI Elements 11:05
Chapter 6 – Setting up Model Form Layout 08:32
Chapter 7 – Pop-up Menus 03:54
Chapter 8 – Populating the Root Joint Panel 13:3
Chapter 9 – Populating Actor Panel 08:05
Chapter 10 – Help Menus 10:38
3DMotive – Advanced Scripting in Maya Volume 4
Chapter 1 – Intro 01:08
Chapter 2 – Defining the UI Behavior 02:31
Chapter 3 – Tag for Origin Button 11:27
Chapter 4 – Populate Model Export Nodes Panel 14:21
Chapter 5 – Populate Geometry Panel 15:36
Chapter 6 – Update Model Export Settings 16:25
Chapter 7 – Export Buttons 05:32
Chapter 8 – Filename UI 19:09
Chapter 9 – Popup Menus – Select and Delete 13:30
Chapter 10 – Popup Menus – Rename 09:53
Chapter 11 – Conclusion 10:29
3DMotive – Advanced Scripting in Maya Volume 5
Chapter 1 – Intro 00:57
Chapter 2 – Populate Export Nodes Panel 15:17
Chapter 3 – Create New Export Nodes and Popup Menus 08:19
Chapter 4 – Update UI Settings 19:38
Chapter 5 – Export Node From UI 18:43
Chapter 6 – AnimLayer Buttons 13:50
Chapter 7 – Export Buttons and Popup Menus 07:51
Chapter 8 – Debugging Animation Tab 17:27
حجم کل :
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز - 79%
79%
جمع امتیاز
لطفا به این آموزش امتیاز بدهید