3ds Max 2019
در این مقاله قصد داریم تا قابلیت های جدید و تغییرات نرم افزار تری دی مکس 2019 را با یکدیگر بررسی کنیم.
ویژگی های جدید 3ds Max 2019 :
- ابزار جدید و پیشرفته ی Wood procedural Map امکان تولید تکسچرهای چوب را با تنظیمات کامل برای شما فراهم می کند. این ابزار حاوی پریست هایی برای چوب افرا، گیلاس، و بلوط است و برای موتورهای رندر آرنولد و Scanline در دسترس می باشد.
- OSL Map و Open Shading Language: هم اکنون شما می توانید از زبان متن باز سایه زنی در تری دی مکس به وسیله ی دسته بندی جدید “نقشه های OSL” استفاده کنید که شامل نقشه های از پیش آماده شده یا نقشه های OSL ای هست که خودتان ساخته اید. این گزینه به شما اجازه می دهد تا شیدرهای دلخواه خودتان را بنویسید و یا شیدرهای OSL آماده را دانلود کنید و از آنها استفاده نمائید.
- Shape Booleans: این ابزار به شما اجازه می دهد تا اسپلاین ها را به کمک دستورات بولین ترکیب کنید و آنها را به شکل های جدید تبدیل نمائید. اینترفیس این ابزار مشابه 3D Booleans است و از چمفر/فیله داینامیک برای ساخت ورتکس برخوردار می باشد. این ابزار با اشکال باز و بسته به خوبی کار می کند و برای ساخت نقشه ی ساختمان، موشن گرافیک، و هر آبجکتی که از اسپلاین ها به عنوان شکل اولیه استفاده می کند مناسب می باشد.
- Shared Views: این گزینه شرایطی را برای شما فراهم می کند تا مدل هایتان را با افراد آنلاین به اشتراک بگذارید و بازخورد آنها را دریافت کنید. شما می توانید یک مدل کامل یا بخشی از آن را به طور مستقیم در تری دی مکس منتشر کنید و طرح ها را بسادگی در مرورگر خودتان مشاهده نمائید. می توانید نماهایی که برایتان اهمیت دارند را چاپ کنید، از نماها برای استفاده در ایمیل و ارائه اسکرین شات بگیرید، و مستقیما به بازخوردهای همکاری از طریق تری دی مکس یا مرورگر خود دسترسی داشته باشید.
- 3ds Max Interactive: ویرایش VR در حال حاضر از طریق ویوپورت جدید Level Viewport VR امکان پذیر می باشد و به شما اجازه می دهد تا از هدست VR برای وارد شدن و ویرایش Level در واقعیت مجازی استفاده نمایید.
- ابزار Smart Placement نیز یک راهکار جدید و بصری را پیش روی شما قرار می دهد تا بتوانید موقع کار در Level Viewport و ویرایش صحنه در واقعیت مجازی، محل آبجکت ها را به طور دقیق تنظیم کنید.
- حالت Live Transform Tracking کنترل های ترنسفرم را بین تری دی مکس و 3ds Max Interactive همگام سازی می کند. نورهای فوتومتری از تری دی مکس نیز هم اکنون در 3ds Max Interactive به صورت نورهای فیزیکی وارد می شوند و فایل های مرتبط با IES هم به درون آن ایمپورت می گردند. قالب جدید و انعطاف پذیر VR Desktop نیز می تواند در کنار سیستم های Oculus یا HTC Viveمورد استفاده قرار بگیرد.
تغییرات و پیشرفت ها در 3ds Max 2019 :
- ایمپورت و اکسپورت فایل Alembic: تغییراتی که در فایل های Alembic به وجود آمده است شامل توانایی حفظ اطلاعات مختلف کانال بین تری دی مکس و سایر ابزارهای DCC می باشد، این قابلیت موقع ایمپورت و اکسپورت اشیاء استاتیک و متحرک کاربرد دارد. از ویژگی های دیگر آن می توان به پشتیبانی از نسخه 5.5؛ برطرف شدن معایب؛ و پشتیبانی از نام های لایه، اسامی متریال، خصوصیات آبجکت، رنگ های ورتکس، و اطلاعات شتاب نام برد.
- بهبود ابزار اکسترود و bevel : زمانی که چندین سطح با مرز مشترک در زاویه های مختلفی قرار دارند، اکسترود کردن و مورب نمودن پالیگان های آنها بر اساس بردار نرمال سطوح انتخاب شده انجام میشود. همچنین زاویه ی اکسترود هم اکنون یک پارامتر می باشد که شما می توانید آن را بین رفتار جدید و قدیمی تغییر دهید.
- مادیفایر اسپلاین قابل رندر: این مادیفایر حالا به شما اجازه می دهد تا چرخش های ایجاد شده بین اولین و آخرین رئوس را پس از اصلاح دسته های Bezier بر روی یک اسپلاین بسته تنظیم کنید و شکاف های موجود را کنترل نمائید. شما می توانید شکاف های چهارتایی، تعداد سگمنت ها، و انحنای شکاف ها را تغییر دهید.
- پوشه های پروژه: در حال حاضر شما می توانید یک پوشه جدید برای پروژه بر اساس پروژه های اخیر ایجاد کنید. می توانید یک پوشه استاندارد برای پروژه با استفاده از ساختار پیش فرض بسازید، یا یک پوشه ی خالی ایجاد کنید که هیچ ساختار یا سلسله مراتبی نداشته باشد. علاوه بر این، پوشه پروژه ی فعلی در زیر منوی Project نشان داده می شود و شما دیگر نمی توانید پوشه ی پروژه ی فعال را از طریق پنجره ی Configure User Paths تنظیم کنید.
- امنیت نرم افزار: کدهای قابل اجرا و فایل های MAXScript در حال حاضر با نشانه های دیجیتالی رمز گذاری شده اند تا امنیت نرم افزار افزایش پیدا کند. همچنین، شما می توانید امنیت نرم افزار خودتان را با اجرای توصیه های ما و اعتبار سنجی اسکریپت های ثبت شده افزایش دهید.
ویدیوی زیر برخی از قابلیت های 3ds Max 2019 رو نشان می دهد :
3ds Max 2019 new features and enhancements
New features:
New Advanced Wood procedural Map provides highly customizable way to generate wood textures, includes presets for maple, cherry and oak. Available for Arnold and Scanline renderers
OSL Map and Open Shading Language: You can now take advantage of Open Shading Language in 3ds Max by using the new category of OSL maps that contains a variety of preset maps, the OSL map, or developing your own OSL map. Allows you to write your own shaders. Lets you download and use existing OSL shaders.
Shape Booleans: Shape Booleans let you combine splines into new shapes using Boolean operations. Similar UI to 3D Booleans. Dynamic chamfer/fillets for created vertices. Works on closed and open shapes. Useful for creating floor plans, motions graphics, and any objects/workflows that use splines as a starting primitive.
Shared Views: Shared Views lets you share your models anyone online, and receive their feedback. Publish an entire model or a selection directly from 3ds Max. Easily view and share designs in your browser. Print out views that are important to you. Capture screenshots to use in emails and presentations. Access collaboration feedback directly in 3ds Max or through your web browser.
3ds Max Interactive: VR editing is now possible with the new Level Viewport VR, letting you use your VR headset to enter and edit your level in virtual reality.Smart Placement tool provides you with a new and intuitive way to place objects precisely when working in the Level Viewport or editing your scene in VR. Live Transform Tracking mode syncs transform controls between 3ds Max and 3ds Max Interactive. Photometric lights from 3ds Max are now imported as Physical Lights in 3ds Max Interactive. Any associated IES files are also imported. The new and flexible VR Desktop template can be used with either Oculus or HTC Vive systems.
Enhancements and Changes
Alembic file import and export: Improvements to Alembic files include being able to preserve various channel data between 3ds Max and other DCC tools when importing and exporting static or animated geometry, version 1.5.5 support, defects have been fixed, and support for layer names, material names, object properties, vertex colors, and velocity data.
Extrude and bevel enhancement: Extruding and beveling polygons (polymesh) now respects the normal of the selected face when multiple faces with shared edges are at different angles. In addition, the extrude angle is now a parameter you can adjust between the new and legacy behavior.
Renderable Spline Modifier: Renderable Spline Modifier now lets you correct twists created between the first and last vertices after adjusting bezier handles on closed splines and control capping; including quad cap, number of segments, and rounding the caps.
Project folders: You are now able to create a new project folder based on recent projects, create a standard project folder using the default structure, or create an empty project with no existing structure or hierarchies. Additionally, the current project folder is displayed in the Project submenu, and you can no longer set the active project folder from the Configure User Paths dialog.
Software security: Executable code and MAXScript files have been signed with digital signatures for improved software security. In addition, you can improve your software security by following our best practices and verifying signed scripts.
Read more info about Autodesk 3ds Max 2019 on Autodesk site.
نویسنده : علیرضا ایزدی
منبع خبر : سایت اورموشن
امتیاز دهی به این مطلب:
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید.