3ds maxblenderFlippedNormalsMarmoset ToolbagSubstance Painterآموزشتکسچرینگرندرینگشرکت سازندهطراحی کاراکترمحتوای آموزشمدل سازینرم افزار استفاده شده

آموزش ساخت کاراکتر AAA برای بازی : بخش دوم Game Ready | آپدیت

Flippednormals - AAA Game Character Creation Tutorial Part2 - Game Ready

آموزش ساخت کاراکتر AAA برای بازی : بخش دوم Game Ready

آموزش ساخت کاراکتر AAA برای بازی : بخش دوم Game Ready

 

آموزش ساخت کاراکتر AAA برای بازی : بخش دوم Game Ready : در این دوره از FastTrack Tutorials ، هنرمند Otas Tumelis ، در بیش از 90 ساعت ، با نحوه ساخت یک کاراکتر AAA برای بازی ها در نرم افزار های 3DS Max ، Substance Painter ، Marmoset Toolbag 4 ، Blender و ActorCore Accurig آشنا خواهید شد.

این دوره کل فرآیند ساخت کاراکتر بازی چون ریتوپولوژی یووی آنرپینگ در تری دی مکس ، تکسچرینگ در Substance Painter ،رندرینگ ،ایجاد ریگ ساده ژست گرفتن با Actorcore Accurig ، بیک تکسچر در Marmoset ، تولید کارت مو در بلندر ، placement ، پوزینگ ، رندرینگ در مارموست و موارد دیگر را پوشش می دهد.

ZBrush در چند بخش کوتاه استفاده می شود اما ضروری نیست . در پایان با تکنیک های لازم برای ساخت کاراکتر های با کیفیت همانند اونایی که در تصاویر و تریلر ها میبینید ، آشنا خواهید شد. بخش اول آموزش مدلینگ high poly را در این صفحه دانلود بفرمایید. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

گراویتی

عنوان دوره : Flippednormals – AAA Game Character Creation Tutorial Part2 – Game Ready

سطح : متوسط تا پیشرفته

زمان کل دوره : بیش از 90 ساعت

تعداد فایل ها : 19+

سال آموزش : 2024

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Otas Tumelis

نرم افزار : 3DsMax, Blender, Substance Painter, and Marmoset Toolbag 4

زیرنویس انگلیسی : دارد

فشردگی اختصاصی سافت ساز : دارد

Flippednormals – AAA Game Character Creation Tutorial Part2 – Game Ready

AAA Game Character Creation Tutorial Part2 – Game Ready

PART 1 CAN BE FOUND HERE

AAA Character Creation, Retopology, Texturing, and Rendering – In-Depth Tutorial Course 

Learn from a professional character artist in this in-depth tutorial course on AAA Character Creation, Retopology, Texturing, and Rendering. Follow along as we cover the entire process of creating high-quality game characters, including retopology, UV unwrapping, texture baking, texturing, hair card generation, placement, posing, and rendering in Marmoset Toolbag.

Please note that modeling the high poly is covered in a separate tutorial course. (this course can be found on our store)

3DsMax, Blender, Substance Painter, and Marmoset Toolbag 4

During this course, you’ll learn how to create high-quality 3D characters using various industry-standard software packages. Retopology and UV mapping will be carried out in 3DsMax.

However, the techniques used are universal and can be applied to other 3D modeling software as well. Baking will be done in Marmoset Toolbag, and texturing will be done in Substance Painter. We’ll create a simple rig for posing with Actorcore Accurig, which we’ll adjust in Blender. We’ll generate hair cards in Blender and render the final model in Marmoset Toolbag 4,

ZBrush will also be used for a few short segments, but it’s not essential for this course.

By the end of this course, you’ll have learned all the techniques necessary to create high-quality characters like those you see in the images and trailers. These techniques are universal and can be applied to almost any character.

90+ HOURS!

This course is packed with over 90+ hours of valuable content. You’ll be able to follow along with every step of the process, as we guide you through each stage of creating a high-quality character. Please note that some of the more repetitive tasks will be time-lapsed, but we’ve also included real-time footage of these sections as an add-on.

We’ll start by diving into retopology, ensuring that the topology is animation-ready and the poly count is in line with current AAA standards. We’ll then move on to UV mapping, creating efficient and easy-to-work-with UVs. Both retopology and UV mapping will be covered in 3DsMax.

Next, we’ll use Marmoset Toolbag to bake all the high-poly meshes to the low-poly versions. After that, we’ll auto-generate a rig using Accurig, and then use Blender to pose and adjust the rig to ensure that everything looks perfect.

Once the model is posed, we’ll set up the render scene in Marmoset Toolbag and begin texturing in Substance Painter. This will allow us to check how our textures look in real-time as we work. Once the texturing is roughly 80% complete, we’ll spend some time setting up shaders in Marmoset to achieve realistic skin, eye, and cloth rendering, before returning to Substance Painter to finish the textures.

Finally, we’ll use Blender particle systems to generate hair, which we’ll then bake down into textures in Marmoset for use as hair cards. The hair cards will be placed in Blender, and the character will be ready to render for portfolio shots.

By the end of the course, you’ll have gained a wealth of knowledge and skills that you can apply to create high-quality characters in any 3D modeling software.

SKILL LEVEL

This game art tutorial is designed for students who have some experience with 3D modeling tools like 3DsMax, Substance Designer/Painter, and Blender. While we will explain everything in detail, if you’ve never used any modeling or texturing tools before, we recommend that you first watch an introductory tutorial on those programs. You can find many of these tutorials for free on YouTube or paid ones on this very website.

TOOLS USED

  • 3DsMax
  • Substance 3D Painter
  • Marmoset Toolbag 4
  • ActorCore Accurig
  • Blender
  • Zbrush (optional)

حجم کل : 105 گیگابایت با فشرده سازی اختصاصی سافت ساز فقط 30 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.78 ( 3 votes)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا