mayaPluralsightآموزشریگ کردنشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش ریگ پیشرفته کاراکتر در Maya

pluralsight - Advanced Character Rigging in Maya

ریگ بندی پیشرفته کاراکتر در مایا

ریگ بندی پیشرفته کاراکتر در مایا

 

ریگ بندی پیشرفته کاراکتر در مایا در این سری از آموزش های مایا، ما تکنیک های ریگ بندی پیشرفته کاراکتر در مایا را آموزش می دهیم. ما با ایجاد یک ریگ مدولار شروع می کنیم،که بتوانیم به سرعت و با انعطاف به اسکلتمان وارد شویم.

نحوه ایجاد و استفاده از ابزارهای سفارشی را برای انجام کار دقیق تر ، آموزش می دهیم. نحوه ایجاد سیستم های IK FK ،نحوه ارتقاء این سیستم ها برای تولید نتایج بیشتر را آموزش می دهیم.

در پایان این آموزش، شما باید درک درستی از ریگ بندی کاراکتر داشته باشید و قادر به استفاده از این تکنیک ها بر روی کاراکتر خود باشید. نرم افزار مورد نیاز: Autodesk Maya 2013. با سافت ساز همراه باشید.

گراویتی

لطفا قبل از دانلود پیش نمایش ریگ بندی پیشرفته کاراکتر در مایا را مشاهده فرمایید:

عنوان دوره : pluralsight – Advanced Character Rigging in Maya

سطح : پیشرفته

زمان کل دوره : 9.30 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 66

سال آموزش : 2013

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Delano Athias

نرم افزار : Maya

زیرنویس : ندارد

pluralsight – Advanced Character Rigging in Maya

In this series of Maya tutorials we will learn advanced character rigging techniques in Maya. We’ll start by creating a modular rig we can insert into our skeletons for flexibility and speed. We’ll learn how to create and utilize custom tools to work smarter. We’ll learn how to create IK FK systems, and learn how to enhance these systems to produce more exaggerated results. We’ll even explore ways we can create non-flipping twist rigs that do a great job at holding volume. By the end of this tutorial, you’ll have a solid grasp of rigging characters and be able to use the techniques on your own characters. Software Required: Autodesk Maya 2013.


The Flexi-plane 4m 52s
Starting on the Flexi-plane 8m 54s
Controlling the Flexi-plane 13m 57s
Finishing the Flexi-plane’s Translation Controls 9m 4s
Organizing and Transforming the Flexi-plane 10m 21s
Setting up the Joints and Twist Control for the Flexi Rig 12m 20s
Finalizing the Flexi-plane 15m 29s
Preparing Tools and Custom Scripts to Make Our Workflow More Efficient 19m 53s
Starting on the Spine 8m 10s
Animation Controls for the Spine 10m 31s
Adding a Center-of-gravity Contro l7m 39s
Rigging the Neck and Head 6m 1s
The Head Control 4m 17s
Dynamically Parenting the Head to the Chest 4m 5s
Connecting the Neck’s Flexi-plane to the Head Control 10m 2s
Troubleshooting and Progress Check for the Torso 5m 24s
Rigging the Legs 10m 44s
Creating Systems for Ik/fk Legs 10m 43s
Finishing the Ik/fk Systems for the Legs 6m 45s
Starting on Our Leg Controls 8m 36s
Finishing the Reverse-foot Rig 11m 58s
Animation Controls for the Ik Legs 7m 9s
Creating Custom Channels to Control the Feet in Ik Mode 12m 22s
Fk Leg Controls 8m 14s
Connecting the Fk Joint the Animation Controls 10m 14s
Swapping the Visibility of Our Ik/fk Controls 5m 21s
Foot Bending Controls 5m 11s
Creating a Stretchy System for the Ik Legs5m 46s
Making the Ik Legs Stretchy13m 36s
Stretchy Fk Legs6m 5s
Connecting the Stretchy Ik/fk Systems to the Primary Leg Chains7m 27s
Connecting a Flexi-plane to the Left Thigh4m 42s
Creating Counter-twist Rigs to Hold Volume10m 24s
Finishing the Right Thigh’s Rig9m 58s
Adding Flexi-planes to the Shin4m 12s
Finishing the Flexi-planes Connected to the Shins11m 56s
Bend Controls to Stretch the Knees11m 6s
Troubleshooting and Progress Check for the Legs6m 5s
Rigging the Arms4m 41s
Creating Joints for the Hands3m 18s
Finger Joints11m 19s
Ik/fk Systems for the Arms7m 24s
Animation Controls for the Ik Arms6m 32s
Creating Fk Arm Controls11m 52s
Swapping Between the Ik and Fk Arm Controls1m 34s
Adding Clavicle Controls6m 34s
Creating Finger Controls11m 56s
Finishing the Fingers9m 13s
Stretchy Ik Arms12m 22s
Stretchy Fk Arms2m 35s
Connecting the Primary Arm Chains to the Stretchy Ik/fk Systems3m 52s
Attaching Flexi-planes to the Shoulders8m 9s
Connecting Flexi-planes to the Forearms9m 24s
Bend Controls for the Arms7m 55s
Troubleshooting / Progress Check: The Arms8m 59s
Binding the Legs and Knee Preservation Joints14m 40s
Binding the Arms /Elbow Preservation Joints11m 27s
Binding the Head7m 3s
Skinning the T-shirt9m 22s
Skinning the Shorts5m 47s
Rigging the Shoes8m 38s
Troubleshooting and Progress Check for Skinning12m 21s
Rigging the Head to Squash and Stretch7m 59s
Finalizing the Rig7m 2s
Using Ncloth the Animate the Flags7m 18s
Improving the Counter-twist Systems Connected to the Character’s Legs8m 39s

حجم کل :

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب

امتیاز سافت ساز - 89%

89%

لطفا به این مطلب امتیاز دهید.

User Rating: 3.61 ( 4 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا