دانلود پروژه Critter Volumetric Lighting v1.2 برای یونیتی
Asset Store - Critter Volumetric Lighting
پروژه Critter Volumetric Lighting برای یونیتی
پروژه Critter Volumetric Lighting برای یونیتی : این پروژه یک افکت تمام صفحه پس از پردازش است که از یک شیدر سفارشی برای شبیه سازی نحوه تعامل نور خورشید با اجسام و ابرها استفاده می کند و پرتوهای سه بعدی متمایز و سبک شده نور را ایجاد میکند ، این دارایی برای بازیهای سبکگرایانه از بالا به پایین طراحی شده است و از تکنیکهای بهینهسازی استفاده میکند تا کیفیت طرحبندی املایی را برای دستیابی به دقت کامل پیکسلی در قرارگیری پرتوها و لبههای واضح بدون به خطر انداختن عملکرد، به کار میگیرد ، با سافت ساز همراه باشید.
ویژگی های این پکیج :
- سایه های ابر سه بعدی چند لایه به صورت پویا با سایه های نور اصلی تعامل دارند
- پرتوهای ابرها و نور اصلی را می توان به طور همزمان یا مستقل فعال کرد
- پرتوهای سبک و دقیق با لبههای واضح و تطبیق دقیق سایهها بر روی سطوح اجسام
- اسکریپت مدیریت بسیار قابل تنظیم با رابط ساده برای تنظیم تنظیمات
- سایه های ابر را می توان در مواد اشیا یا در کوکی های نور اصلی شبیه سازی کرد
- و..
عنوان : Asset Store – Critter Volumetric Lighting
فرمت : unitypackage
کاتالوگ : ندارد
موضوع : پروژه یونیتی
شرکت سازنده : Unity Asset
Asset Store – Critter Volumetric Lighting
Volumetric light effect that simulates beautiful and interactive 3D beams of light.
Critter Volumetric Lighting is a full-screen post-processing effect that uses a custom shader to simulate how sunlight interacts with objects and clouds, creating distinct and stylized 3D beams of light (also known as god rays). This asset is designed for stylistic top-down games and uses optimization techniques leveraging orthographic projection qualities to achieve pixel-perfect accuracy in ray placement and crisp edges without compromising performance.
Key Features
Multi-layered 3D cloud shadows interact dynamically with main light shadows.
Rays from clouds and main light can be enabled simultaneously or independently.
Stylized & precise rays with crisp edges and precise matching of shadows on objects’ surfaces.
Highly configurable manager script with simplified interface for adjusting settings.
Example material with simulated cloud shadows using a 3D noise function, along with a manager script that synchronizes all such materials with the volumetric light effect.
Cloud shadows can be simulated in objects’ materials or in mainlight cookie.
✓ Many volumetric lighting assets focus on creating realistic fog or rely on limited workarounds for stylistic effects. This asset is specifically designed for top-down games, offering specialized settings to achieve exactly the visuals you would expect to see in a game with stylistic art style.
Technical details
Shaders
Includes one master shader that is used in Full Screen Pass Renderer Feature to create the following volumetric light effects:
God rays from simulated clouds.
God rays from Unity’s main light shadows.
The effects can be enabled together or independently.
Compatibility
Designed for URP and orthographic camera projection mode.
حجم کل : 1 مگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید