دانلود پروژه Lux LWRP Essentials v1.3 برای یونیتی
Asset Store - Lux LWRP Essentials
پروژه Lux LWRP Essentials برای یونیتی
پروژه Lux LWRP Essentials برای یونیتی : این پروژه مجموعه ای از HLSL های نوشته شده ، بهینه سازی شده و گره های سفارشی تا شیدر را برای Shader Graph فراهم کند ، آخرین نسخه این پروژه رو از سایت Unity Asset برای کابران سافت ساز حاضر کرده ایم ، این پروژه با اضافه کردن مدل های روشنایی پیشرفته ، شکاف بین HDRP و LWRP / URP را ایجاد می کند و یک تن دیگر از ویژگی های رندر را برای پوشش دادن طیف گسترده ای از موارد استفاده اضافه می کند ، با سافت ساز همراه باشید .
ویژگی های این پروژه :
- شامل شیدر های مرتبط با محیط
- شامل متریال و نور پردازی پیشرفته
- امکان اضافه کردن خزه روی سنگ ها ، شن و ماسه فرسوده یا برف
- شامل شیدر آب که رندر سریع آب و در عین حال قانع کننده برای رودخانه ها یا دریاچه ها است
- شیدر پوست از نورپردازی پوست از قبل یکپارچه و مبتنی بر کار Eric Penner استفاده می کند
- شیدر مو از نورپردازی و انتقال موزایی ناهم سانگرا Kajiya-Kay پشتیبانی می کند
- شیدر های چمن و شاخ و برگ به شما امکان می دهند تکه های چمن جداگانه ای را به عنوان اشیاء بازی در صحنه خود قرار دهید
- و..
تصاویری از این پروژه :
عنوان : Asset Store – Lux LWRP Essentials
فرمت : unitypackage
کاتالوگ : ندارد
موضوع : پروژه یونیتی
شرکت سازنده : Unity Asset
Asset Store – Lux LWRP Essentials
Lux LWRP Essentials provide a growing collection of manually written and optimized HLSL shaders and custom nodes for Shader Graph. It bridges the gap between HDRP and LWRP/URP by adding missing advanced lighting models and adds a ton of other rendering features to cover a wide range of use cases.
Environment related Shaders
Parallax terrain, mesh terrain, grass including grass displacement (URP only), foliage, rock, water and tree creator
Advanced Materials and Lighting
Skin, hair, cloth, transmission, fuzz, clear coat, refractive glass, toon, lit and shadowed particles and flat shading
Effects
Fast outlines, rim based animated highlights, hidden surfaces, screen space decals, billboards and volumetrics
Shader Graph
Custom nodes for cloth, transmission, clear coat, transparent, toon lighting and flat shading next to some handy helper nodes like procedural stochastic sampling.
Compatibility
Lux LWRP Essentials have been successfully tested in Unity 2019.1.3, 2019.1.6 and 2019.1.10 using LWRP 5.16.1 and Unity 2019.2.0f1 using LWRP 6.9.1 on macOS and Metal, Windows 10 and DX11 and Android (Mali GPU) using Vulcan.
All shaders support the SRP Batcher.
All shaders support Single Pass Stereo rendering — this includes shaders, which sample the camera depth or opaque texture like water, particles, decals and glass. Single Pass Instanced Stereo rendering needs URP when it comes to more advanced shaders. Single pass stereo rendering and single pass instanced rendering have been tested using DX11 and Oculus Rift.
A preview package for URP 7.1.5. Is included.
Documentation / Forum Thread
Environment related Shaders
Parallax Terrain Shader
Assign the parallax terrain shader instead of Unity’s built in one and benefit from various fixes and advanced parallax mapping.
● Advanced parallax mapping and height based blending for the first 4 layers.
● Fixed normal mapping.
● Fixed light mapping.
● Terrian mesh blending (experimental).
Mesh Terrain Shader
The mesh terrain shader lets you shade any custom mesh using up to 4 detail textures (albedo, smoothness and normal) mixed together based on a RGB splat map. It usually samples all textures according to the UVs allowing you to texture even cliffs and overhangs without any texture stretches – however the first detail layer may use top down projection to enhance mesh blending or hide texture seams at UV shell borders.
● Up to 4 different detail texture sets mixed based on a RGB splat map
● Combine UV based texture mapping with top down projection to enhance mesh blending or hide texture seams at UV shell borders
Grass and Foliage Shaders
The grass and foliage shaders allow you to place individual patches of grass as single game objects within your scene whose bending is globally controlled by a built in wind zone and a custom render texture.
● Global wind support
● Fast and lively bending
● Touch bending or grass displacement (URP only, preview)
● Distance based fading
● Designed to work with layer based culling
● Foliage shader: PBS subsurface scattering
Rock Shader – including top down projection
The rock or top down projection shader allows you to add one texture set on top of the regular texture set based on the up direction of the normal in world space to create effects such as moss on rocks, eroded sand or snow.
The projected texture set is sampled in world space and thus gives seamlessly textured surfaces even over multiple objects.
● Top down projected texture set with albedo, smoothness and normal
● Proper normal blending without the need of going triplanar
● Feature rich blending
● LOD cross fading
● Optional support for metallness, ambient occlusion, emission and blend mask
● Optional scale dependent base texture tiling to keep texel density
Water Shader
The water shader offers fast yet compelling water rendering for rivers or lakes.
● Accurate refractions
● View depth based underwater fog
● Soft edge blending with the surrounding geometry
● Dynamically generated edge and slope based foam
● Supports perspective and orthographic projection
حجم کل : 139 مگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید