دانلود پروژه Polygon Material Painter v1.5.0 برای یونیتی
Asset Store - Polygon Material Painter - Sub-Mesh Editor
پروژه Polygon Material Painter برای یونیتی
پروژه Polygon Material Painter برای یونیتی : این پروژه می توانید مش های فرعی جدید در یونیتی را برای هر مدلی ایجاد کنید و متریال خود را به راحتی اختصاص دهید ، با سافت ساز همراه باشید.
ویژگی های این پکیج :
- روی مش بکشید و سپس یک متریال را انتخاب کنید
- به طور خودکار یک دارایی مش جدید (فایل asset.) ایجاد میکند
- ساپورت مش پوستی
- براش برای مش های با پلی بالا
- اکسپورت .OBJ
- پشتیبانی از Unity 2020, 2021, 2022, 2023, Unity 6, … LTS
- و..
عنوان : Asset Store – Polygon Material Painter – Sub-Mesh Editor
فرمت : unitypackage
کاتالوگ : ندارد
موضوع : پروژه یونیتی
شرکت سازنده : Unity Asset
Asset Store – Polygon Material Painter – Sub-Mesh Editor
Create new sub meshes inside Unity for any model.
This asset is also part of the Mesh Tools Bundle.
Create new sub meshes inside Unity for any model. Assign your materials with ease.
✔️ Super easy to use.
Draw on the mesh and then pick a material. Done.
✔️ None-Destructive workflow
Automatically generates a new mesh asset (.asset file). Your original asset remains the same.
✔️ Skinned Mesh Support
Keeps all your bone weights and animations intact.
⚠️ Please notice that the .obj file format does not support bones or animation. Thus that information can not be exported as obj.
✔️ Brush for high-poly meshes
Though you should keep it under a hundred thousand triangles for best performance.
✔️ Undo/Redo for selections
✔️ .OBJ Export
In case you need to pass your new mesh around.
✔️ Full Source Code included!
✔️ Supports Unity 2020, 2021, 2022, 2023, Unity 6, … LTS
⚠️ This is NOT a runtime system. It is EDITOR only.
Usage
1) Open the tool via Tools > Polygon Material Painter > Start (or via the Tools bar).
2) Select the object you want to paint on.
3) Pick the triangles.
4) Hit the “Assign” button.
5) Done, you will now have a new .asset with the materials and sub-meshes.
HINT 1:
Select one single triangle and then hit the “Select Linked” button. It may already select everything you need.
HINT 2:
If you press S while selecting you can trigger “Select Linked”. And if you press SHIFT + S you can deselect-linked.
HINT 3:
Reduce the brush size to 0 to select only one triangle at a time. Use SHIFT + MOUSE WHEEL to change the brush size.
HINT 4:
Hit the “Assign” button again on any materials to re-use your last selection.
HINT 5:
Hit Escape twice to quickly exit the tool.
Btw.: All the options have tooltips.
The tool makes it easy to draw a LOT of new sub meshes quickly. Just keep that in mind please.
HINT: Consider using a shader based approach if you need a lot of different textures on a single mesh.
HINT: You should keep the „Merge same materials“ option turned on to merge areas which use the same material. Only turn it off if really necessary.
This is NOT a runtime system. It is EDITOR o
حجم کل : 2 مگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید