مقدمه ایی کامل بر هنر طراحی محیط سه بعدی
Udemy - Complete Introduction to 3D Environment Art
مقدمه ایی کامل بر هنر طراحی محیط سه بعدی
مقدمه ایی کامل بر هنر طراحی محیط سه بعدی : در این دوره از FastTrack Tutorials ، هنرمند Emiel Sleegers ، بصورت گام به گام فرآیند کامل ساخت یک محیط را از صفر در برنامه های Blender, 3DS Max, Maya ، Unreal Engine 5 ، Substance Designer ، Substance Painter,Marmoset Toolbag 4,Zbrush,Speedtree,Photoshop نشان خواهد داد.
این دوره بدون نیاز به تجربه قبلی ، تکنیک هایی مورد استفاده در صنعت ، مدل سازی ، حجاری ، ساخت تکسچرهای یونیک و رویه ایی ، لول آرت ، نورپردازی ، کامپوزیشن ، ساخت شاخ و برگ و … را پوشش می دهد.این دوره بی نظیر ابزارها و تکنیک های مورد استفاده برای ساخت محیط های حرفه ایی بازی را در 25 ساعت یاد می دهد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین مقدمه ایی کامل بر هنر طراحی محیط سه بعدی :
- نحوه ساخت یک محیط سه بعدی از صفر تا صد
- نحوه ایجاد محیط با هر نرم افزار مدلینگ سه بعدی
- نحوه ساخت محیط های مدولار در آنریل انجین 5
- اصول اولیه محیط سه بعدی و هنر پراپ
عنوان دوره : Udemy – Complete Introduction to 3D Environment Art
سطح : مبتدی تا پیشرفته
زمان کل دوره : 28.2 ساعت
تعداد فایل ها : 69
سال آموزش : 2024
فایل تمرینی : ندارد
مربی دوره : FastTrack Tutorials – Emiel Sleegers
نرم افزار : Blender – 3DS Max – Maya – Unreal Engine 5 – Substance Designer – Substance Painter – Marmoset Toolbag 4 – Zbrush – Speedtree – Photoshop
زیرنویس انگلیسی : ندارد
Udemy – Complete Introduction to 3D Environment Art
This step-by-step tutorial is tailored to teach you the complete process of creating an environment from scratch
Learn how to create 3D environment from start to finish
Learn how to create environments using any 3D modeling software
learn how to create modular environments in Unreal Engine 5
Learn the basics of 3D environment & prop art
Complete Introduction to Environment Art | Tutorial Course
This step-by-step tutorial is tailored to teach you the complete process of creating an environment from scratch, regardless of your prior experience. You will gain a comprehensive understanding of the techniques used in the industry, including modeling, sculpting, creating both procedural and unique textures, level art, lighting and composition, foliage creation, and much more. This course is designed to provide you with a thorough understanding of the tools and techniques used to create professional-grade environments for games and other media. Each lesson is presented in a clear and easy-to-follow manner, ensuring that you will be able to grasp the concepts and apply them to your own projects.
EVERY TOOL INCLUDED
We spend a lot of time and effort to include all major modeling tools such as Blender, 3ds Max, and Maya in this tutorial so that you can choose the tools that you are most comfortable with and use them to follow the tutorial. This allows you to learn the techniques in the software that you are most familiar with, making the learning process more efficient and effective.
In addition to the modeling tools, the tutorial will also utilize Unreal Engine 5 to build the final environment. Additional tools that will be used in the course are listed below.
25+ HOURS!
This tutorial contains over 25+ hours of content – You can follow along with every single step.
We’ll start by planning our environment and setting up our project folders. Next, we’ll introduce you to the modeling software you prefer and Unreal Engine 5, which we’ll use to create a blockout of our environment. From there, we’ll show you how to turn the blockout into final models using various techniques like modular asset creation, high to low poly asset creation, and sculpted asset creation.
We’ll also cover how to do the UV unwrapping and baking of our models.
After that, we will go over how to create procedural materials in Substance Designer, as well as create unique textures in Substance Painter. Finally, we’ll put the entire environment together in Unreal Engine 5, covering topics like setting up assets, creating materials and decals, lighting, level art and composition, and creating ivy foliage in Speedtree.
We will finish the course off with some final polish and create our portfolio screenshots and videos.
SKILL LEVEL
This course has been created for complete beginners to every software mentioned and environment art in general. While it is helpful if you already have some knowledge of the software mentioned, it is not a requirement.
TOOLS USED
Blender, 3DS Max, Maya
Unreal Engine 5
Substance 3D Designer
Substance 3D Painter
Marmoset Toolbag 4
Zbrush
Speedtree
Photoshop
YOUR INSTRUCTOR
Emiel Sleegers is a Lead Environment artist and the owner of FastTrackStudio. He’s worked on games like The Division 2 + DLC at Ubisoft, Forza Horizon 3 at Playground Games, and as a Freelancer on multiple projects as an Environment and Material Artist.
SOURCE FILES
Please note that this project does not come with any source files or extra content due to platform limitations. If you want all source files & extra content like un-timelapsed footage please look us up on ArtStation, Gumroad or FlippedNormals
حجم کل : 23.2 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافتساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋