آموزش ساخت بازی پازل مبتنی بر شبکه در Godot و سی شارپ
Udemy - Create a Complete Grid-Based Puzzle Game in Godot 4 with C#
آموزش ساخت بازی پازل مبتنی بر شبکه در Godot و سی شارپ
آموزش ساخت بازی پازل مبتنی بر شبکه در Godot و سی شارپ : در این دوره از هنرمند Firebelley Games ، با نحوه ساخت یک بازی grid-based دو بعدی از صفر تا صد در انجین Godot engine 4.3 و با زبان سی شارپ آشنا خواهید شد. این دوره همه چیزهای مورد نیاز برای ساخت یک بازی دو بعدی کوچک را از صفر با سی شارپ و گودو نشان می دهد.
هدف این دوره اینکه که چطور یک پروژه خالی را به یک بازی کوچک و کامل تبدیل کنید. این دوره بسیاری از جنبه های مهم گودو ، برنامه نویسی سی شارپ، مدیریت ورودی ، تایل مپ ها ، ذخیره و لودینگ داده ، صدا و … را پوشش می دهد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین آموزش ساخت بازی پازل مبتنی بر شبکه در Godot و سی شارپ :
- مکانیک پازل مبتنی بر گرید : قرار دادن ساختمان ها در یک شبکه ، آپدیت حالت شبکه و کوئری از شبکه
- اصول گودو : کامپوزیشن صحنه با نودهای متنوع ، تعریف سینگال و مدیریت ، اسکریپت نویسی ، منابع سفارشی ، متغییر های اکسپورت و …
- تایل ست ها و TileMapLayer های جدید انجین Godot 4.3 ، لایه های استک شده ، انیمیشن های تایل ، دیتا تایل های سفارشی و اوتو تایلینگ
- استفاده از سی شارپ در گودو 4 ، ساختارهای داده های سی شارپ ، استفاده از LINQ برای فیلترینگ و کوئری دیتا،
- استفاده از Nuget packages و متدهای اکستنشن
- انتشار و اکسپورت برای توزیع بازی خود
- استفاده از کانتینرها برای لایوت ، استفاده از تم های سفارشی ، تعریف متغییرها ، تکسچرها ، nine-slice و دکمه ها
- ذخیره و لودینگ ، استفاده از JSON برای ذخیره و لودینگ
- پیاده سازی افکت های صوتی و موزیک
عنوان دوره : Udemy – Create a Complete Grid-Based Puzzle Game in Godot 4 with C#
سطح : متوسط
زمان کل دوره : 24.43 ساعت
تعداد فایل ها : 107
سال آموزش : 2024
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Firebelley Games
نرم افزار : Godot 4
زیرنویس انگلیسی : ندارد
فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد
Udemy – Create a Complete Grid-Based Puzzle Game in Godot 4 with C#
Learn how to create a complete 2D grid-based puzzle game from start to finish in Godot engine 4.3+ with C#!
Grid-based puzzle mechanics – placing buildings on a grid, updating grid state, and querying the grid
Godot fundamentals – scene composition using a variety of nodes, signal definition and handling, scripting, custom resources, export variables, and more
Godot 4.3+ TileSet and new TileMapLayer – y-sorting multiple stacked layers, tile animations, custom user-defined tile data, and auto tiling
C# scripting – using C# effectively in Godot 4, C# data structures, using LINQ for filtering and querying data, using Nuget packages, and extension methods
Publishing – export your game for distribution
UI – using containers for layout, using custom themes, defining theme variations, textures and nine-slice, and buttons
Saving and loading – using JSON to store and load game save data to a custom user directory
Audio – implementing sound effects and music
This course will cover everything you need to know about creating a small 2D grid-based puzzle game from start to finish in the Godot Engine 4.3+ using C# scripting. This course covers many aspects of creating a grid-based puzzle game including:
- Building placement on a grid with variable tile sizes
- Querying grid state using LINQ with C# data structures like HashSets and Dictionaries
- Creating levels using the new Godot 4.3 TileMapLayer, including multi-level maps with y-sorting, animated tiles, and custom tile data
- Saving and loading level completion progress
- Implementing audio including building placement and destruction effects and music
This list is not exhaustive – please see the course outline for a glimpse into the topics that are covered.
The goal of this course is to show you how to take an empty project and turn it into a small, complete game. In doing so, this course will give you a robust exposure to many aspects of the Godot engine from C# scripting, to input handling, to tile maps, to saving and loading data, to audio, and more. By the time you complete this course, you will feel comfortable working on your own projects in Godot 4.3+ and C#. You will walk away from this course with a solid foundational understanding of making games that are not only functional but also fun.
This course will help you greatly if:
- You are ready to dive into a crash course for Godot 4.3+ with C#
- You are comfortable in Unity and want to transfer your C# scripting skills to Godot
- You have some game development knowledge and want to learn Godot
- You have some programming knowledge and want to make games
- You struggle to complete games and want to start and finish a project
Please note that this course is focused purely on the start-to-finish process of making a grid-based puzzle game. With that goal in mind, there is no time spent explaining fundamental programming concepts of statically typed languages. Familiarity with programming and statically typed languages is strongly recommended before taking this course.
حجم کل : 17 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋