آموزش ساخت کاسنپت محیط سه بعدی با مود و داستان
The Gnomon Workshop – Creating 3D Environment Concepts with Mood & Story
آموزش ساخت کاسنپت محیط سه بعدی با مود و داستان
آموزش ساخت کاسنپت محیط سه بعدی با مود و داستان : در این دوره از هنرمند Andy Walsh ، با ورک فلوی Blender, Medium و 3D-Coat برای ساخت کانسپت سه بعدی برای ارتباط برقرار کردن با داستان ها و برانگیختن احساسات آشنا خواهید شد. این دوره 4.5 ساعته ، فرآیند طراحی محیط برای برقراری ارتباط عاطفی به محیط را نشان می دهد.
این دوره جمع آوری رفرنس ، اسکچ های سریع ، استفاده ترکیبی از نرم افزار ها برای ایجاد یک لحظه داستانی جذاب ، استفاده از Adobe Medium برای مسدودسازی کل محیط ، استفاده از 3D-Coat برای افزودن رئالیسم به حجاری های دیجیتال ، استفاده از Quixel MegaScans برای ترکیب دارایی های قدرتمند ، درج کاراکتر ها با Mixamo و Sketchfab ، رندرینگ در بلندر ، پولیش نهایی در فتوشاپ را پوشش می دهد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عنوان دوره : The Gnomon Workshop – Creating 3D Environment Concepts with Mood & Story
سطح : متوسط تا پیشرفته
زمان کل دوره : 4.49 ساعت
تعداد فایل ها : 13
سال آموزش : 2024
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Andy Walsh
نرم افزار : 3D Coat Adobe Medium Blender ZBrush
زیرنویس انگلیسی : ندارد
The Gnomon Workshop – Creating 3D Environment Concepts with Mood & Story
with your 3D environment concepts. In this 4.5-hour workshop by Concept Artist Andy Walsh, you’ll discover the process he’s refined through a decade of experience to design environments that can draw the audience into an environment to establish an emotional connection.
Beginning with reference gathering and quick sketches, Andy walks through his process for gauging the direction of the environment, and determining what needs to be created in 3D. From there, he uses a combination of Adobe Medium, 3D-Coat, Blender, and a little ZBrush, to put together an intriguing story moment to invoke curiosity in the viewer. You’ll discover how Adobe Medium can be used to block-in an entire environment with surprising ease, and learn how you can quickly and effectively add realism to your digital sculpts using 3D-Coat. You’ll also practice harnessing the power of Quixel MegaScans to blend your 3D creations with natural assets. Andy’s workflow also includes his simple process for inserting characters with the help of Mixamo and Sketchfab.
Once the environment has taken shape, he shows how to render it out in Blender and export it into Photoshop where he adds the final layer of the story, along with finishing details and polish work. It’s here in this final phase where all the real magic happens! This workshop is designed for artists with some familiarity with Blender but who may struggle with the often necessary addition of adding in living characters and organic hand-made props.
The grim and gruesome assets that Andy creates in this workshop are provided as downloadable project files for subscribers.
01. Gathering References
02. Sketching
03. Sketching Research
04. Sketching with Oculus Medium
05. Blender Block-in
06. ZBrush & 3D-Coat
07. Blender Detail: Part 1
08. Blender Detail: Part 2
09. Pillars
10. Final Environment Details
11. Characters
12. Rendering
13. Conclusion
حجم کل : 3.5 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز:
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋