بیت گراف
blenderCGFastTrackMarmoset ToolbagRizomUVSubstance PainterZBrushآموزشتکسچرینگرندرینگشرکت سازندهمحتوای آموزشمدل سازینرم افزار استفاده شده

ساخت سلاح آماده بازی در Blender و Substance Painter

Fast Track Tutorials - Creating Game-Ready Weapons Using Blender & Substance Painter

ساخت سلاح آماده بازی در Blender و Substance Painter

ساخت سلاح آماده بازی در Blender و Substance Painter

 

ساخت سلاح آماده بازی در Blender و Substance Painter : در این دوره از هنرمند Sam Coppola ، با نحوه ساخت یک اسلحه بسیار حرفه ایی با کیفیت بسیار بالا و آماده بازی در بلندر و سابستنس پینتر آشنا خواهید شد. این دوره صفر تا صد ساخت اسلحه آماده بازی شامل جمع آوری رفرنس ، ایجاد لاوپولی و هایپولی ، یووی آنرپینگ ، بیکینگ ،تکسچرینگ و رندرینگ را نشان می دهد.این دوره شامل 37 ساعت بصورت ریل تایم و با روایت به جز چند تایم لپس برای کارهای تکراری می باشد. این دوره برای کاربران سطح متوسط و از نرم افزار های Blender ، Zbrush ، Marmoset Toolbag 4 ، Substance Painter و RizomUV بهره می گیرد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین ساخت سلاح آماده بازی در Blender و Substance Painter :

  • برنامه ریزی پروژه
  • ایجاد نسخه High Poly اسلحه
  • ایجاد نسخه Low Poly اسلحه
  • ایجاد یووی بهینه شده
  • بیک اسلحه
  • تکسچرینگ اسلحه
  • رندرینگ نهایی

گراویتی

عنوان دوره : Fast Track Tutorials – Creating Game-Ready Weapons Using Blender & Substance Painter

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 37 ساعت

تعداد فایل ها : 5 فصل

سال آموزش : 2024

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Sam Coppola

نرم افزار : Blender ، Zbrush ، Marmoset Toolbag 4 ، Substance Painter – RizomUV

زیرنویس انگلیسی : دارد

فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد

Fast Track Tutorials – Creating Game-Ready Weapons Using Blender & Substance Painter

Learn how a professional weapon artist works when creating high quality game-ready weapons. In this course you will learn from start to finish how to create a high quality game-ready weapon including everything from ref gathering, Creating High and Low Poly, UV Unwrapping, Baking/Texturing and Rendering.

BLENDER, SUBSTANCE PAINTER & MARMOSET TOOLBAG
This course will cover the entire process of creating gam-ready weapons which includes topics like:

Project planning and gathering references.
Creating the High Poly version of our weapon & sight
Creating the Low Poly version of our weapon
Creating optimized UV’s
Baking our weapon
Texturing our weapon
Final rendering
The general takeaway of this course is that at the end, you will have the knowledge on how to create exactly what you see in the images, and you can apply this knowledge to almost any type of model/weapon.

37+ HOURS!
This course contains over 37+ hours of content – You can follow along with every single step – This course has been done in real-time with narration except for a few timelapses for repetitive tasks.

This course has been divided up into easy-to-understand chapters.

We will start the course off by gathering references and dive straight into creating the blockout of our weapon. This blockout will he at high fidelity meaning it is the most important part of the course and will give way for the weapon shape, details and proportions.

We will then continue to turn our blockout into a High-Poly weapon along with maintaining a Low-Poly version. For this we will use a mix of Blender & Zbrush.
After this we will create the UV’s for our weapon along with baking from High to Low Poly. The UV’s will be done using RizomUV and the baking will be done using Marmoset Toolbag.

Finally we will create all the textures using Substance Painter and render everything our in Marmoset Toolbag.

SKILL LEVEL
This game art tutorial is considered an intermediate course and we require students to have familiarity with a 3d Modeling tool and Substance Painter – Everything in this tutorial will be explained in detail but we will not be going over the basics of the software mentioned below.

TOOLS USED

Blender
Zbrush
Marmoset Toolbag 4
Substance Painter
RizomUV
Please note that most techniques used are universal, so they can be replicated in almost any 3D software like Maya & Max.

YOUR INSTRUCTOR
Sam Coppola is an professional weapon artist currently working at Tripwire Interactive. He has worked on various games including “Killing Floor 3” and as a Freelance Artist.

حجم کل : 44.5 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز:

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.55 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا