DOMESTIKAKeyShotmayaphotoshopSubstance Painterآموزشتکسچرینگرندرینگشرکت سازندهمحتوای آموزشمدل سازینرم افزار استفاده شده

مقدمه ای بر مدلینگ ماشین سه بعدی در Maya

Domestika - Introduction to 3D Vehicle Modeling

مقدمه ای بر مدلینگ ماشین سه بعدی در Maya

مقدمه ای بر مدلینگ ماشین سه بعدی

 

مقدمه ای بر مدلینگ ماشین سه بعدی : اگر به مدلینگ وسایل نقلیه علاقه مند هستید، این دوره صفر تا صد طراحی ماشین را به شما یاد می دهد . در این دوره از سایت اسپانیایی Domestika و هنرمند Alber Silva، نحوه مدل سازی ، تکسچرینگ و رندرینگ یک ماشین را با نرم افزار های Maya, Substance Painter و Keyshot آموزش خواهد داد.

بصورت گام به گام با استفاده از مایا ،کی شات،سابستنس پینتر و فتوشاپ، یک ماشین را مدل خواهیم کرد. ایتدا به تعریف پروژه می پردازیم و سپس تصاویر رفرنس را پیدا کرده و در ادامه تکنیک های مدلینگ،بهینه سازی،یووی،تکسچرینگ و اکسپورت مپ ها و در نهایت ایمپورت و رندرینگ ماشین را با بالاترین جزییات انجام خواهیم داد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

گراویتی

عنوان دوره : Domestika – Introduction to 3D Vehicle Modeling

سطح : مبتدی

زمان کل دوره : 9.37 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 52

سال آموزش : 2021

فایل تمرینی : فایل jpg

مربی دوره : Alber Silva

نرم افزار : Photoshop, Maya, Substance Painter, Keyshot

زیرنویس انگلیسی : ندارد

Domestika – Introduction to 3D Vehicle Modeling

If you are passionate about vehicles, not only for their horsepower but for their design, in this course you will enjoy learning to model a 3D car from scratch, from the hand of a professional like Alber Silva. 3D artist specialized in modeling vehicles and machinery, Alber lives from his passion for car design. He works in the area of VR Assets for WebCreek, where he has carried out virtual reality projects for Maersk, and also, modeling for Moving Message Co. and his client, Volkswagen.

In this course you will learn to model a car step by step with Autodesk Maya, Substance Painter, Keyshot and Adobe Photoshop. First you will define the project, you will look for reference images, you will learn techniques of modeling, optimization, UV cuts, texturing and exporting maps, to finally import and render your car with the highest level of detail.

The first thing you will do is meet Alber Silva, who will tell you about his career and how he came to the world of 3D simulation. You will see its main influences, from automotive brands to artists specialized in Hard Surface , textured or modeled cars, among others.

You will start by knowing the three types of scenarios in which you can perform the modeling of a car, with which you can better define the focus of your modeling project whether it is for rendering , video games or augmented reality.

With Alber, you will carry out a general review of the Autodesk Maya interface, one of the 3D production software most used by different industries. You will learn to scroll through a project, move the camera and edit shapes. Then, you will look for photographic references of every detail of the vehicle you want to work to model it accurately.

You will start the modeling by the hood, which will facilitate the work to accommodate the polygons of the mesh, and you will continue creating the rest of the components: sides, fenders, doors, windows, roof, tires, front and rear headlights, additional accessories and some modeling details to leave it ready.

Once the modeling stage is finished, you will review each piece created, renaming them with Outliner and softening its vertices. Then, you will make the UV’s cuts and organize each piece cut with the Layout tool manually.

You will review the main functionalities and interface of Substance Painter, and then import and texturize your model using the available libraries.

Then, you will make a simple render with which you will know the Keyshot functionalities, importing an element of the scene. Thus, you will know the interface and tools of this render engine. Then you can configure the lighting, camera and blackplate to render .

Finally, with the render you will do a postproduction work to correct the color, lights and shadows in Adobe Photoshop.

What is this course’s project?
You will perform the modeling, optimization, texturing and rendering of a Jeep Gladiator pick-up in a desert environment. The process will be focused mainly on textures and the type of lighting.

Who is it for?
To people passionate about cars, who want to start in Maya and who want to learn from scratch the process to model a car in 3D.

What you need
Alber will explain everything from scratch, which only requires desire to learn to model.

As for the materials, you will need a computer with Audtodesk Maya, Substance Painter, Keyshot and Photoshop installed (you can download the trial or the student version to do this course). In addition to this, it’s very important that your computer has a dedicated graphic card so that you don’t have any problems when moving your project.

حجم کل : 2.2 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.64 ( 4 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا