آموزش ریگ بندی : بیان یک کاراکتر سه بعدی با صورت
Domestika – Rigging: Facial Articulation of a 3D Character
آموزش ریگ بندی : بیان یک کاراکتر سه بعدی
آموزش ریگ بندی : بیان یک کاراکتر سه بعدی : بیان یک کاراکتر یه فرآیند ضروری در یک فیلم انیمیشن است. در این دوره از هنرمند Iker J. de los Mozos، با نحوه طراحی و ساخت یک ریگ صورت برای بیان یک کاراکتر سه بعدی آشنا خواهید شد. ایشان طیف وسیعی از حالات صورت را ایجاد میکند. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین اصلی دوره آموزشی :
- طراحی و بیان صورت یک کاراکتر سه بعدی
- دستکاری چندین دفرمر برای ساخت یک ریگ
- ریگر چیست و چکاری میکند
- آشنایی با مایا و استفاده از دفرمر های اولیه و پیشرفته
- آناتومی،توپولوژی و حالات چهره
- دانش ضروری برای تکرار حرکت طبیعی صورت
- ایجاد یک دفرمیشن اولیه و ساختار کنترلری برای اینکه سر کاراکتر تکان داده شود
- کار روی دهان،ابرو،چشم و فک
- استفاده از ابزار Playblast برای ایجاد یک ویدیو
عنوان دوره : Domestika – Rigging: Facial Articulation of a 3D Character
سطح : مبتدی
زمان کل دوره : 4.11 ساعت
تعداد فایل های تصویری : 18
سال آموزش : 2021
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Iker J. de los Mozos
نرم افزار : Maya
زیرنویس انگلیسی : ندارد
Domestika – Rigging: Facial Articulation of a 3D Character
The articulation of a character is an essential process within an animated film. The objective is to make the character ready so that he can express himself and act. For this, among many other things, the ‘rigger’ creates the entire range of facial expressions necessary.
In this course you will learn to design and articulate the face of a 3D character by the hand of Iker J. de los Mozos, Technical Character Director at Walt Disney Animation.
You will build a rig by manipulating several deformers, you will know the different tools that will help you prepare each expression and you will create control objects to be able to manipulate the features of your character.
About this course
You will learn what a rigger is and what it does in its day to day. And you will discover why it is essential to know how things work in order to replicate real life movements in your characters.
From Iker’s hand you will immerse yourself in Maya, one of the most used programs in the animation industry, and will teach you how to use basic and advanced deformers, which will allow you to alter the appearance of objects to create the character’s facial articulation.
In a somewhat more theoretical aspect, Iker will talk about anatomy, topology and facial expression; indispensable knowledge to replicate the natural and credible movement of the face.
Next, you will learn to create a basic deformation and control structure so that your character can move his head.
Later you will work your mouth, eyebrows, eyes and jaw so that your character can express himself with total freedom.
Finally, you will learn how to use the Playblast tool, which will allow you to create a small video, very useful to prepare a reel and show everything you have learned during the course.
What is this course’s project?
You will carry out the creation and animation of the facial rig of a 3D character.
What you need
No previous knowledge of 3D is necessary, although if you know something about animation modeling you can get more out of it.
You will need a computer and 3D software. Iker will use Autodesk Maya 2017, although his explanations are easily transferable to other programs and other versions of Maya.
حجم کل : 0.98 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋