آموزش اصول فیزیک در Blender
CGCookie - CORE | Fundamentals of Physics in Blender
آموزش اصول فیزیک در Blender
آموزش اصول فیزیک در Blender : در این دوره از هنرمند Kenny Phases ، با هنر شبیه سازی فیزیک در بلندر ، بررسی طیف وسیعی از داینامیک ، فیزیک rigid body ، سافت بادی ، لباس ، مایعات ، دود ، آتش ، سیستم ذرات و نقاشی داینامیک در بلندر آشنا خواهید شد.
در این دوره با اصول و تکنیک های عملی مورد نیاز برای ایجاد شبیه سازی پیچیده و واقعی ، دستکاری ویژگی های فیزیک ، استفاده از محدودیت ها ، اعمال میدان های نیرو ، ایجاد انیمیشن های مبتنی بر فیزیک و شبیه سازی در بلندر را پوشش می دهد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین آموزش اصول فیزیک در Blender :
- اصول اساسی فیزیک rigid body ، شبیه سازی تعاملات بین آبجکت ها در شرایط مختلف
- انواع مختلف rigid body ، شکل کالیژین ، ویژگی های صحنه و محدودیت های Rigid Body
- اصول و فیزیک Soft Body ، ایجا و شبیه سازی بدن های نرم
- شبیه سازی و فیزیک پارچه ، ایجاد تعاملات پارچه واقع بینانه
- شبیه سازی مایعات ، دود ، آتش و …
- ایجاد و دستکارسی سیستم های ذرات ، نمونه سازی ، موانع و رفتار های پیشرفته
- نقاشی داینامیک ، انواع نقاشی DISPLACE، PAINT و WEIGHT
- نحوه استفاده از force fields برای تاثیر گذاری بر رفتار آبجکت
- نکات ، ترفند ها و عیب یابی برای بهبود شبیه سازی فیزیک
عنوان دوره : CGCookie – CORE | Fundamentals of Physics in Blender
سطح : مبتدی تا متوسط
زمان کل دوره : – ساعت
تعداد فایل ها : 57
سال آموزش : 2024
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Kenny Phases
نرم افزار : Blender
زیرنویس انگلیسی : دارد
فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد
CGCookie – CORE | Fundamentals of Physics in Blender
The art of physics simulations in Blender 3D, exploring a wide range of dynamics, including rigid body physics, soft bodies, cloth, fluids, smoke, fire, particle systems, and dynamic paint.
In this course, we’ll dive into the core principles and practical techniques needed to create complex, realistic simulations. You’ll get hands-on experience with manipulating physics properties, using constraints, and applying force fields. By the end, you’ll have a solid foundation in physics-driven animation and simulation in Blender, ready to bring your ideas to life
Chapter 1
Rigid Body Physics
Students explore the fundamental principles of rigid body physics, learning how to simulate realistic interactions between objects under various conditions. The chapter covers different rigid body types, collision responses, collision shape, and scene properties, culminating in a final project that synthesizes all concepts. Rigid Body Constraints will also be covered in this Chapter.
Chapter 2
Soft Body Physics
This chapter introduces soft body dynamics, focusing on the unique properties and behaviors of soft body objects. From jelly to basketballs, there’s many applications for soft body physics that can be utilized. Students learn how to create and manipulate soft bodies in simulations, leading to a project that showcases their understanding of soft body physics.
Chapter 3
Cloth Physics
Students delve into cloth physics, starting with simple simulations and progressing to more advanced settings. From simply dropping a cloth onto an object, to pinning the corners of a cloth to drag it, this chapter covers it all! The chapter emphasizes the creation of realistic cloth interactions, with a final project that integrates all the techniques learned.
Chapter 4
Fluid, Smoke, Fire Physics
This chapter covers the setup and refinement of fluid, smoke, and fire simulations. Students learn how to create dynamic and realistic interactions for these elements, with a focus on obstacles, settings, and baking processes. We will utilize the Quick-Effects options within Blender to quickly setup our domain, flow, and simulation collections. The chapter concludes with comprehensive projects for fluid and smoke/fire simulations.
Chapter 5
Particle Systems
Students explore the creation and manipulation of particle systems, learning about instancing, obstacles, and advanced behaviors like Boids. The chapter provides the tools to create complex particle dynamics, culminating in a final project that demonstrates mastery of particle systems.
Chapter 6
Dynamic Paint
This chapter introduces dynamic paint, covering canvas and brush settings, and various paint types like DISPLACE, PAINT, and WEIGHT. All Dynamic Paint types will be covered in full detail, demonstrating many effects that are possible with this simulation type. Students learn how to use dynamic paint for creating interactive simulations, with a final project that showcases their skills.
Chapter 7
Force Fields
Students learn how to use force fields to influence object behaviors in simulations. The chapter covers various force field types and their applications, from basic forces to complex effects like turbulence and vortexes. Students will learn how force fields can affect not only particle systems, but also rigid body physics as well. A final project synthesizes these concepts in dynamic simulations.
Chapter 8
Tips, Tricks & Troubleshooting
This chapter provides practical tips for enhancing physics simulations, including managing surface thickness, applying modifiers, keyframing force fields, and using the Cell Fracture add-on. Basically any problem you could run into during your simulations is covered! Students gain valuable troubleshooting skills to optimize and refine their simulation projects. At the very end, you’ll be given a final project to truly test your skills!
حجم کل : 3 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋