آموزش ورک فلوی ACES و تئوری رنگ پیشرفته
FXPHD – DCT302 – Advanced Color Theory and ACES Workflow
ورک فلوی ACES و تئوری رنگ پیشرفته
آموزش ورک فلوی ACES و تئوری رنگ پیشرفته : در این دوره از FXPHD، در مورد الزامات بصری و تکنیکی برای پردازش سینمای دیجیتال و HD با استفاده از مدل (ACES) صحنه خطی بحث خواهیم کرد. مربی دوره Charles Poynton، پارامترهای تکنیکی پایه رمزنگاری مختلف دوربین را معرفی می کند.
ایشان تفاوت های تکنیکی و مفهومی بین کدینگ ویدیو مبتنی بر عملکرد و کدینگ Log را توضیح می دهد و دامنه داینامیک و خصوصیات نویز را تشریح می کند. چارلز به تشریح چگونگی رندرینگ تصویر در پایپ لاین DI می پردازد. در مورد جزییات مربوط به چگونگی تغییر مدل صحنه خطی، و کمک به یکپارچهسازی CGI / VFX بحث خواهیم کرد.
عنوان دوره : FXPHD – DCT302 – Advanced Color Theory and ACES Workflow
سطح : مبتدی
زمان کل دوره : 11ساعت و 3 دقیقه
تعداد فایل های تصویری : 10
سال آموزش : 2013
فایل تمرینی : فایل PDF
مربی دوره : Charles Poynton
نرم افزار : –
زیرنویس انگلیسی : ندارد
FXPHD – DCT302 – Advanced Color Theory and ACES Workflow
For nearly 20 years, cinema production and post-production has been based upon the conceptual model of film acquisition: Even if digitally acquired, imagery was typically processed using the Cineon/DPX model– technically, Cineon Printing Density (CPD) coding. That coding incorporates the technical parameters of film; in particular, the S-shaped tone response and the colour crosstalk of film are built-into the image encoding. Because CGI and VFX computations are best performed in linear-light, the CPD scheme has made CGI and VFX difficult.
Emergent techniques such as the OpenEXR encoding (promulgated by ILM) acquire “scene-linear” data – that is, image data is linearly related to the scene elements. Imposition of any required “look” is imposed in a structured manner during the DI process. The technique has been developed and refined at the Academy (as the AMPAS STC Image Interchange Framework, IIF). The scheme is being deployed commercially. Even without strict technical conformance to the various elements of the IIF – the IDT, APD, ADX, ACES, RRT, RDT, ODT – the concepts are being used in many productions.
In this course, we will discuss the technical and visual requirements for acquisition and processing of digital cinema and HD using the scene-linear (ACES) model. Charles will introduce the basic technical parameters of the various camera encodings. Charles will explain the conceptual and technical differences between power-function based video coding and log coding, and describe the dynamic range and noise properties. Charles will outline how “picture rendering” must be imposed in the DI pipeline (for example, by the AMPAS reference rendering transform, RRT). We will discuss details concerning how the scene-linear model alters the traditional pipeline, and aids CGI/VFX integration.
This course will be suitable for people in positions such as these:
- HD engineers and Digital Imaging Technicians (DITs)
- Compositors, lighters, shaders, and pipeline engineers
- Post-production and visual effects supervisors, post/VFX engineers, and technically minded colourists
- Digital cinema, digital video, and CGI/VFX software developers
You should be familiar with digital video, HD, and digital cinema. Knowledge of mathematics isn’t required; nonetheless, lots of graphs and equations will be discussed!
حجم کل : 1.26 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)