Clarisse iFXFXPHDآموزششرکت سازندهطراحی محیطکامپوزیتمحتوای آموزشمدل سازینرم افزار استفاده شدهنورپردازی

مقدمه ایی بر برنامه Clarisse برای محیط ها

FXPHD – ENV150 – Introduction to Clarisse for Enviroments

مقدمه ایی بر برنامه Clarisse برای محیط ها

مقدمه ایی بر برنامه Clarisse برای محیط ها

 

مقدمه ایی بر برنامه Clarisse برای محیط ها : مدرس این دوره Charles Chorein برای شما یک اموزش ویژه تدارک دیده است آموزشی که به وسیله آن قادر به فراگیری پردازش و کامپوزیت محیط و مدل در نرم افزار Clarisse باشید. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین اصلی دوره آموزشی :

  • محیط کاربری
  • معرفی اجمالی موتور های رندر
  • پیکربندی محیط نرم افزار به طور دلخواه
  • نورپردازی و تنظیم نور سه بعدی
  • توسعه صحنه و ست اکستنشن در نرم افزار های مربوط به این کار
  • خروجی گرفتن رندر به صورت Pass های مجزا
  • تکنیک Camera Mapping
گراویتی

عنوان دوره : FXPHD – ENV150 – Introduction to Clarisse for Enviroments

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 4.14 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 10

سال آموزش : 2020

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : CHARLES CHOREIN

نرم افزار : Clarisse

زیرنویس انگلیسی : ندارد

FXPHD – ENV150 – Introduction to Clarisse for Enviroments

This course, taught by Charles Chorein, will get you up to speed in Clarisse. By the end of the course you will be able to export a mesh from Maya, set up the Clarisse scene, assign shaders, texture an object, and Combiners to prepare your Clarisse scene.

Charles Chorein is a CG supervisor at Dneg London with 12 years of experience. He has been working in London since 2009 and has worked on movies such as The Hobbit, Prometheus, The Hunger Games 2, Superman: Man of Steel, Harry Potter 7, Pirate of the Caribbean 4, and Despicable Me. For the last four years he has been working on TV and episodics, having recently finished Dark Crystal for Netflix. He is currently involved in more projects for Netflix coming early next year.

Introduction to Clarisse for EnvironmentsWatch our overview of the course
course syllabus
CLASS 1: INTERFACE
This class is focused on understanding the interface and the mindset of Clarisse. You will learn how to create a camera and manipulate basic objects to create a layout. This includes creating lights and importing an alembic file from Maya to set up a basic Clarisse scene.
CLASS 2: THE RENDER ENGINE
Assigning shaders and going through the Standard shader parameters to see the power and how quickly Clarisse can be used to set up a shot. Using the scatter paintbrush to quickly scatter a few hundred CyberSoldiers.
CLASS 3: ORGANIZATION
Organizing 3D is essential and Clarisse is no an exception, as you will learn how to organize through context, group and combiner. Using a Point Cloud to scatter and generate some points randomly, creating thousands of CyberSoldier.s
CLASS 4: 3D PASSES AND LIGHTING
Using the groups and Combiner created in the previous class, we set up our 3D passes. To improve the scene, you will create an environment light and plug in an HDRI, using an area light as a key light.
CLASS 5: LOOK DEVELOPMENT, PART 1
With the light rig completed, we create a shadow pass and do some look development with the Material Editor.
CLASS 6: LOOK DEVELOPMENT, PART 2
To improve the CyberSoldier look development, we explore more nodes in the Material Editor. Updating our Context and making it dynamic to set up our first render of the garage.
CLASS 7: RENDER PASSES
With the Garage render pass set up, we do the same thing with three more passes using different HDRIs to test robustness of our look development.
CLASS 8: GROUND
To reproduce the environment properly, we create a ground plane and do quick look development with albedo, specular roughness, normal map, and displacement textures.
CLASS 9: CAMERA MAPPING
Having as much control as possible is essential in 3D, so you will learn how to extract some lights from our HDRI and use them as a texture for area lights. Finally, we work to decrease the noise in our render through the PathTracer render engine.
CLASS 10: TEST COMP
Using Nuke, we create a comp to re-create the 3D environment and test all our renders.

دانلود با لینک مستقیم و سرعت بالا : 4.7 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 4.65 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا