FXPHDmayaآموزششبیه سازیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش اصول ابزار Crowd در مایا

FXPHD - GOL102 - Introduction to Golaem

آموزش اصول ابزار Crowd در مایا

آموزش اصول ابزار Crowd در مایا

 

آموزش اصول ابزار Crowd در مایا : از جمله ابزارهایی که بسیار مورد استفاده هنرمندان جلوه های ویژه قرار میگیرد ابزار Crowd است به وسیله این ابزار فوق العاده شما قادر به شبیه سازی جمعیت به تعداد دلخواه هستید.

در این آموزش به نحوه صحیح و درست شبیه سازی جمعیت پرداخته شده و شما را گام به گام با این ابزار در نرم افزار Maya آشنا میکند.

بعد از مرور کلی اقدام به تشریح تعامل این پلاگین با سایر نرم افزارها خواهیم کرد تا شما بهتر بتوانید عملکرد آن را درک کنید. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین اصلی دوره آموزشی :

  • مروری بر نحوه شبیه سازی جمعیت به طور صحیح
  • ساخت کرکتر به فراخور محتویاتی که در سناریو درج شده است
  • نحوه کنترل کرکتر در مایا به وسیه ابزار Crowd
  • تدوین رفتار کرکتر ها
  • ساخت حرکت های سنتی
گراویتی

عنوان دوره : FXPHD – GOL102 – Introduction to Golaem

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 6 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 10

سال آموزش : 2017

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : GARETH STEVENSON

نرم افزار : Maya

زیرنویس انگلیسی : ندارد

FXPHD – GOL102 – Introduction to Golaem

Golaem Crowd is an artist friendly crowd simulation tool for Maya used in production by a long and growing list of visual effect studios. With Golaem it’s easy to create diversity and apply behaviors to create natural looking crowds in a shorter time than has traditionally been possible. This introductory course assumes no previous knowledge of Golaem Crowd, but covers all aspects of the software and is based on direct production experience, so even existing users should find something new to learn.

After an overview of the software to give a sense of how the various tools work together, weíll go through each element of Golaem Crowd in the order they’d be used to build a shot, from integrating custom Maya assets to crowd distribution, behaviors, simulation and rendering. While the course is pegged as introductory, it will quickly progress to cover more difficult subjects and more intermediate-level techniques.

CLASS 1
Overview and First Crowd Setup. We’ll touch on each of the main tools as we go through the process of setting up a basic spectator crowd, from an empty scene to render. You’ll get a feel for the overall crowd workflow and an understanding of how the different parts of Golaem work together.
CLASS 2
Character Maker – Skeleton Definition and Motion Conversion. We begin the conversion of Maya assets to custom Golaem Crowd formats by translating our Maya character skeleton into a Golaem Character Definition. We’ll look at some of the animation editing tools, output a Golaem animation file and learn how to translate animation from one skeleton to another. Finally we’ll take a look at a custom character set up for a crowd, a hybrid cyclist/bike skeleton.
CLASS 3
Character Definition and Asset Management. Continuing to set up our Maya assets, this week we’ll look at how we use character geometry and materials in the crowd. We’ll set up a custom character, learning how to switch between multiple pieces of geometry and materials on a single character type and some tricks we can use to create additional visual diversity.
CLASS 4
Entity Distribution/Placement. Now we have our crowd assets we can start to place them in an environment. We’ll look at various techniques that allow us to do this, from the standard population tool to the paint tool and generating particles from an image.
CLASS 5
Behavior Editor – Operators, Triggers and Motion Behavior. In this class we’ll start to examine ways we can create behaviors for our crowd entities. We’ll learn about the nodes we can use to build behavior trees such as logic operators, containers and stop/start triggers.
CLASS 6
Behavior Editor – Character Locomotion. The locomotion behavior enables us to have walking crowd characters that use ground adaptation and dynamically switch animations. We’ll set up a walking crowd and spend some time with related elements including navmesh creation, obstacles, goto and navigation behaviors.
CLASS 7
Additional Behaviors. We’ll go through some additional behaviors and settings that can be used with our crowd characters, such as ‘constraint’, ‘formation’ and ‘look at’ behaviors. We’ll also take a look at the flocking behavior that can be used for groups of birds and other flying creatures.
CLASS 8
Simulation, Layout and Rendering. We’ll go through the process of simulating and rendering before taking a look at two powerful new tools, the simulation cache library and layout.
CLASS 9
Behavior Editor – Physics. Back into the Behavior Editor one last time to show how we can integrate ragdoll physics and forces with our crowd characters. We’ll set up a scene with guys falling over obstacles, falling over each other, rolling down a slope and getting thrown onto the ground by an explosion.
CLASS 10
Tips and Tricks. We’ll look at some useful techniques across several areas of Golaem, including ways to iterate more quickly on your simulation, making global changes to attributes, how to create greater visual diversity from just one texture, quickly editing animation files and how to set up avoidance for non-crowd animated elements in your scene.

حجم کل : 2 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 5 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا