بیت گراف
FXPHDRealFlowآموزشجلوه های ویژهذرات - دینامیکرندرینگشبیه سازیشرکت سازندهشیدینگمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شدهنورپردازی

آموزش شبیه سازی حجم زیاد آب با RealFlow

FXPHD – RFL205 – Big Water With RealFlow

آموزش شبیه سازی حجم زیاد آب

آموزش شبیه سازی حجم زیاد آب

 

در این آموزش شبیه سازی حجم زیاد آب از FXPHD، هنرمند Hashem Alshaer، نحوه شبیه سازی یک صحنه جلوه ویژه با حجم زیادی از آب و با کیفیت بسیار بالا در نرم افزار RealFlow پوشش می دهد. ایشان از تکنیک‌های بسیار تحقیق شده استفاده میکند تا تا یک نگاه فاین آرت به شبیه‌سازی آب طوفانی حماسی از جمله یک صحنه ساحلی امواج بلند و یک وال بزرگ که به سطح اقیانوس بزرگی باز می‌گردد، اعمال کند.

از انواع ابزار RealFlow برای کسب دقت و در عین حال حفظ خلاقیت استفاده می کنیم. صحنه نهنگ را تکمیل خواهیم کرد و بخش نورپردازی و رندر را انجام می دهیم. این آموزش از ابزارهای شبیه سازی Hybrido ریل فلو و همچنین سیستم های ذرات استفاده میکند تا یک اقیانوس کامل با یک وال بزرگ به سطح آب طوفانی را ایجاد کند. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین اصلی دوره آموزشی :

  • مروری بر ریل فلو و ابزارهای پنهان آن
  • استفاده از لایه های مختلف اسپلاش،کف،مه و افکت های امواج
  • شبیه سازی اقیانوس در مقیاس بزرگ برای پروژه های تجاری و فیلم سینمایی
  • شیدینگ،نورپردازی و رندرینگ برای ایجاد تصاویر نهایی
  • نحوه تنظیم صحنه های ریل فلو برای ایجاد اقیانوس و دریا
  • شبیه سازی مایع با Hybrido
  • شبیه سازی ذرات سفید آب ناشی از چلپ چلوب یا پاشیدن و کف
  • شبیه سازی پروژه نهنگ و رندرینگ با V-ray و Krakatoa
گراویتی

عنوان دوره : FXPHD – RFL205 – Big Water With RealFlow

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 7.44 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 13

سال آموزش : 2019

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : HASHEM ALSHAER

نرم افزار : RealFlow

زیرنویس انگلیسی : ندارد

FXPHD – RFL205 – Big Water With RealFlow

This project-based RealFlow course is geared towards the technically inclined independent or resident studio artist. The learning structure used in this video allows all users to be able to follow its content from start to end.

Taught by Hashem Alshaer, this course covers a conceptually high-end visual effects scene. It uses heavily researched techniques to apply a well-focused art-directed look on an epic stormy water simulation, including a high waves beach scene and a big whale jump out and back into a large ocean surface. A variety of RealFlow tools are used to get the required plan executed with precision while maintaining creative freedom, but we also will have the chance to complete the whale scene and get the final result including lighting, rendering to the final comp!

The course utilizes RealFlow’s Hybrido simulation tools, as well as its secondary particle systems (white particles), to create a highly detailed stormy ocean plus an impact of a large whale into the stormy water surface. White particles driven by Hybrido’s main body of water and external ocean forces will be used to create multiple layers of splashes, foam, mist and wave effects.

The techniques used in this course can be applied to any big water simulation scenario for indy projects, feature film, and commercial work. Learn how to create high-end quality big water effects using your home PC obtaining assets from the CG programs you’re already using!

The course also covers shading, lighting, and rendering to create final images, allowing users to apply what they have learned and build their own similar scenes.

Thanks to RJ-Design for allowing us to use assets from their project for this course at fxphd.

CLASS 1: WHY REALFLOW?
You will learn more about RealFlow’s advantages over other dynamics and simulation platforms, as well as explore its layout and some of its hidden and unique tools.
CLASS 2: FOUNDATIONS
You will learn the typical steps needed to establish big water scenes such as oceans and seas (along with creature interaction with the water). How to setup the RealFlow scene in the correct way to reduce later import and export problems.
CLASS 3: BEACH ROLLING WAVE PROJECT, PART 1
Learn about the advantages of using the standalone RealFlow application over RealFlow plugins. Preparation for the first project begins by importing geometry from 3D software into the RealFlow environment. We setup our first Hybrido liquid domain to learn how to generate our first wave using ocean force node.
CLASS 4: BEACH ROLLING WAVE PROJECT, PART 2
We set up the collision objects and prepare the main body of water to generate white particles. The particles include the first splash particle layer, the second splash dumb particles layer, and a foam particle layer.
CLASS 5: BEACH ROLLING WAVE PROJECT, PART 3
It’s time to start preparing for the mesh displacement using two methods. One is via the RealWave node, creating spectrum waves and noise patterns, and the other is by using the Hybrido displacement shader and its realtime wave feedback system. We will then recover the hidden foam particles which disappeared from the ocean surface after displacement by snapping particles to the water surface using a foam snapping script. Finally, we increase the liquid resolution and simulation steps.
CLASS 6: WHALE PROJECT, PART 1
For the rest of the course, we will be working on our main project scenario: a whale jumping out and back into a stormy big ocean. You will learn how to prepare the 3D scene in order to export animation to RealFlow and then how to import the whale animation into RealFlow. You will learn more about RealFlow scene setup and scene scale and set up the whale collision.
CLASS 7: WHALE PROJECT, PART 2
In addition to the Hybrido setup of the main water body, we run our first low resolution simulation and study the interaction between the whale body and the water.
CLASS 8: WHALE PROJECT, PART 3
We add more than one ocean force to the water to generate much more interesting stormy ocean waves. We then run another low resolution simulation after adding the ocean wave forces to set up the water body initial state.
CLASS 9: WHALE PROJECT, PART 4
It’s time to start adding the first layer of splash (Hybrido liquid splash), second layer of splash (dumb particles splash), and the foam particles. We once again use RealWave’s spectrum waves and noise pattern method to add the small ocean

حجم کل : 4.8 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: Be the first one !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا