بیت گراف
Arnoldcinema 4dFXPHDآموزشپلاگین استفاده شدهتکسچرینگرندرینگشرکت سازندهشیدینگکامپوزیتمتریالمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شدهنورپردازی

آموزش موتور رندر آرنولد در Cinema 4D

fxphd - Using Arnold in Cinema 4D

آموزش موتور رندر آرنولد در Cinema 4D

آموزش موتور رندر آرنولد در Cinema 4D

 

آموزش موتور رندر آرنولد در Cinema 4D : دا کوستا مدرس این مجموعه شما را به یک هنرمند تمام عیار در موتور رندر آرنولد تبدیل خواهد کرد. در این دوره تمام نکات اصولی در موتور رندر آرنولد توضیح داده میشود به گونه ای که مخاطب پس از مشاهده آموزش نیازی به آموزشهای متفرقه برای بهبود خود نداشته باشد.

مروری به جنبه های مختلف موتور رندر آرنولد همانند نورپردازی ، شیدینگ ، تکسچرینگ و ساخت متریال های کاربردی در نرم افزار سینما فوردی خواهیم کرد. ضمن تدریس مباحث فوق نگاهی به روش های نوین کامپوزیت در این موتور رندر فوق العاده خواهیم کرد تا شما پس از رندر قادر به خروجی گرفتن تصاویری باشید که دیگران از دیدن آن حیرت زده شوند. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین اصلی دوره آموزشی :

  • تنظیمات کلی موتور رندر آرنولد در نرم افزار Cinema 4D
  • نورپردازی
  • تنظیمات رندر
  • متریال های دسته Standard
  • ساخت متریال های UNIQUE
  • مولتی پس در موتور رندر آرنولد
گراویتی

عنوان دوره : fxphd – Using Arnold in Cinema 4D

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 11 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 9

سال آموزش : 2016

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : DACOSTA

نرم افزار : Arnold – Cinema 4D

زیرنویس انگلیسی : ندارد

fxphd – Using Arnold in Cinema 4D

Da Costa will get you up and running with Arnold for Cinema 4D. This course will demonstrate all the fundamentals about working with the Arnold Render Engine inside C4D. We will look at several technical and creative aspects of shading, lighting and rendering with Arnold. We will discuss ways in which we can reduce rendertimes and how to adopt an efficient workflow with Arnold. We will also shortly discuss some compositing aspects of C4DtoA. And at the end of this course you should feel comfortable taking on any project with Cinema 4D and the Arnold render engine.

course syllabus
CLASS 1: ARNOLD RENDER ENGINE INSIDE CINEMA 4D
We introduce you to the Arnold Render Engine inside Cinema 4D. We discuss some important aspects to understand about Arnold. After that we quickly get you comfortable using Arnold by completing a short and simple chess scene project from beginning to end.
CLASS 2: LIGHTING INSIDE ARNOLD
We look at everything related to lighting inside Arnold. We take a look at all of the different light types that comes shipped with Arnold for Cinema 4D.
CLASS 3: RENDER SETTINGS IN C4DTOA
We discuss all the important aspects of the render settings in C4DtoA. We look at the art of sampling and how to make decisions about overrides, ray depth, diagnostics and other important render settings.
CLASS 4: ARNOLD STANDARD SHADER
We explore the important arnold standard shader. To do this we complete shading of an entire lego technics airplane scene. We also take a look at some other shaders that comes shipped with arnold.
CLASS 5: SHADER LAYERING WITH THE UNIQUE C4DTOA SHADER NETW
We step it up a notch and take a look at shader layering with the unique C4DtoA shader Network. We explore creative and advanced ways to generate layer masks by using several nodes such as ao, shading state nodes and normal information.
CLASS 6: COMPOSITING OPTIONS AND MULTIPASS WORKFLOWS
We focus on compositing options and multipass workflows within Arnold and Cinema 4D. We explore how to create shadow mattes inside Arnold, how to create and export object buffers and we discuss output variables (AOV’s) in more depth. We also dive inside a compositing application to see how to recreate a beauty pass based on our rendered AOV’s. In compositing, Da Costa will show some common problems and how to solve them.
CLASS 7: WAYS IN WHICH ARNOLD AND CINEMA 4D ARE INTEGRATED
We take a look at the different ways in which arnold and cinema 4D are integrated. We look at the integration between popular cinema 4D aspects such as splines, particles and the mograph module.
CLASS 8: WAYS TO FURTHER OPTIMIZE RENDER SPEED
We demonstrate ways to further optimize render speed and we look at efficient workflows and habits. We take a look at optimizing materials and textures by using the TX format. We discuss ways in with the already memory efficient Arnold Engine can me made even faster. Furthermore we discuss some additional solutions for reducing noise and other problems that may occur during rendering.
CLASS 9: WE SHADE, LIGHT AND RENDER AN INTERIOR SCENE
We shade, light and render an interior scene from beginning to end.
CLASS 10: WE SHADE LIGHT AND RENDER AN EXTERIOR SCENE
We shade light and render an exterior scene from beginning to end.

حجم کل : 4.5 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 5 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا