ایجاد ابرهای داینامیک واقعی در Houdini با VFX Grace
Gumroad – Houdini realistic dynamic clouds – VFX GRACE
ایجاد ابرهای داینامیک واقعی در Houdini
ایجاد ابرهای داینامیک واقعی در Houdini : در این دوره از VFX Grace، با ساخت ابرهای داینامیک و واقعی در هودینی آشنا می شوید. این آموزش از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است. بخش اول در مورد آنالیز ابرهای داینامیک واقعی است، بخش دوم در مورد ابرهای متحرک است و بخش سوم تایم لپ ابرهاست.
اگر قصد دارید ابرهای واقعی در هودینی بسازید یا ابرها را در طبیعت آنالیز کنید ، با شبیه سازی ابرها دست و پنجه نرم کنید، این دوره برای شماست. این دوره در 10 ساعت، دانش اولیه و دو مورد صحنه عملی، آنالیز رفرنس ،شبیه سازی fluid ،تنظیم صحنه،نورپردازی،متریال ،رندرینگ و در نهایت کامپوزیشن را یاد خواهد داد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین اصلی دوره آموزشی :
- بررسی نحوه تشکیل ابر و ویژگی های آنها
- شبیه سازی ابر داینامیک در Pyro
- نحوه ساخت ابر از صفر،حل مشکلات رایج
- نحوه ایجاد ابر های متحرک و تایم لپس دریا
- ایجاد ابرها در صحنه و نحوه کنترل اشکال مختلف ابرهای کومولوس
- نحوه استفاده از copy stamp
- نحوه استفاده از نود wedge برای شبیه سازی تصادفی
- تنظیم متریال ها و نورپردازی مبتنی بر مرجع
- بهینه سازی رندر
- پارامتر های رایج در رندرینگ حجمی mantra
- یادگیری نکات و ترفند های کامپوزیشن
عنوان دوره : Gumroad – Houdini realistic dynamic clouds – VFX GRACE
سطح : متوسط
زمان کل دوره : 10 ساعت
تعداد فایل های تصویری : 19
سال آموزش : 2021
فایل تمرینی : ندارد
مربی دوره : VFX Grace
نرم افزار : Houdini
زیرنویس انگلیسی : ندارد
Gumroad – Houdini realistic dynamic clouds – VFX GRACE
This set of tutorials consists of three parts with a total of 19 episodes. The first part is the principle analysis of real dynamic clouds; the second is the case of rolling clouds, and the third is the clouds sea time-lapse case.
Introduction:
Do you want to make realistic clouds with Houdini? Do you know how to analyze the clouds in nature? Are you still struggling with simulating the clouds in nature? Here it is. A rare tutorial in today’s market on simulating realistic dynamic clouds. With a total of 19 lessons and about 10 hours in duration, this tutorial covers the basic knowledge and two practical scene cases, including reference analysis, fluid simulation, scene setup, lighting, materials, rendering, and final compositing.
First of all, I will analyze how clouds form and their characteristics based on the reference. From the real perspective, I’ll lead you to simulate a single dynamic cloud in Pyro. In the basic part, I will explain how to make a cloud from scratch, how to find and solve problems, and how to make analysis and adjustment step by step based on the reference. With this part completed, you’ll have a solid understanding of controlling the cloud dynamics in Pyro.
After mastering the dynamic cloud simulation, we’ll focus on how to make the rolling clouds and the clouds sea timelapse, from scene setup all the way to final rendering and compositing. In the case of the rolling clouds, I will first analyze the reference with you, demonstrate how to split and make the clouds in the scene, and how to control different shapes of the cumulus clouds. Then I’ll tell you how to use copy stamp, how to use the wedge node for random simulation in batches, and how to adjust the materials and lighting based on the reference. Finally, I will explain the common parameters involved in mantra rendering volumes, how to optimize rendering, as well as the multiple channels required for post-compositing. Meanwhile, I will also share my experience and some tips. After completing this section, you will definitely become more skilled in cloud control, and grasp the general process of making cloud scenes.
In the case of the clouds sea timelapse, I will take you to create and composite a large scene of the clouds sea. You’ll know the techniques and methods of making and setting magnificent scenes, as well as the practical composition knowledge needed for the scene placement, and also how to use instance to create clones in a large quantity. I will adjust the materials, lighting, and rendering under ACES color space, perform multi-channel output, and show you how to customize Cryptomatte channels, which will be conducive to the compositing. Until then, you will be capable of making large cloud scenes on your own.
From the basics to practical cases, this tutorial is suitable for all levels. Whether you are a beginner, or a seasoned FX artist, it will be a nice choice for you. If you are interested in creating large cloud scenes with Houdini, join me and let’s dive right in!
Some details about the video tutorials:
1.1 Briefly Analyze How Clouds Form
1.2 How to Create a Volume Source
1.3 How to Create a Basic DOP Network
1.4 How to Simulate Dynamics: Add Details
1.5 How to Simulate Dynamics: Speed up Dynamics
1.6 How to Promote Dynamics: Flexibly Control the Force Field
1.7 How to Tweak Dynamics Further: Analyze and Add Noise
2.1 Case1 Simulation: Enlarge the Volume Source
2.2 Case1 Simulation: Flexibly Tweak the Clouds’ Shape and Build the Scene
2.3 Case1 Simulation: Sim Other Elements in Batches
2.4 Case1 Build the Scene, How to Use Copy
2.5 Case1 Material, Light, Render, and Optimization
2.6 Case1 Compositing
3.1 Case2 Simulate Foreground Clouds
3.2 Case2 Build Foreground
3.3 Case2 Build Midground
3.4 Case2 Build Background
3.5 Case2 Render
3.6 Case2 Compositing
Realistic Dynamic Clouds Project
Sea time-lapse case Project
حجم کل : 2.6 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋