پیشرفت فریم بافر در نسخه ی جدید V-Ray
پیشرفت فریم بافر در نسخه ی جدید V-Ray : در این مقاله نگاهی کوتاه به روند توسعه ی فریم بافر (frame buffer) در موتور رندر V-Ray خواهیم انداخت.
در ویدئوی جدیدی که توسط Vladimir Koylazov از کمپانی Chaos Group منتشر شده، شاهد پیاده سازی یک لیست تاریخچه ی جدید و کنترل های کامپوزیت برای عناصر رندر هستیم. این ویژگی های جدید به ما کمک می کنند تا بتوانیم به صورت ساده تر نسخه ها و حالت های رندرهای مختلف را با هم مقایسه کنیم.
فریم بافر جدید همچنین اجازه می دهد تا کامپوزیت لایه های رندر به صورت سریع تر انجام شود. همچنین لازم به ذکر است که آقای Koylazov از صحنه های Archinteriors vol. 33 شرکت اورموشن برای نمایش این ویژگی های جدید استفاده کرده است. با سافت ساز همراه باشید.
شما می توانید این ویدئوی صامت را مشاهده فرمائید:
فریمبافر یک خروجی ویدیوییاست که یک نمایشگر ویدیویی را از حافظهٔ بافری که شامل فریم است کنترل میکند. فریم بافر چیست؟ (ویکی پدیا)
اطلاعات حافظه بافر معمولاً شامل مقادیر رنگی هر پیکسل (نقطهٔ قابل نمایش) صفحه است. مقادیر رنگی معمولاً در قالبهای ۱ بیتی (تک رنگ سیاه و سفید)، ۴ بیت و ۸ بیت انتخاب شده از رنگها (palettized)، ۱۶ بیت و ۲۴ بیت (رنگ حقیقی) هستند. یک کانال آلفا اضافی نیز گاهی برای نگهداشتن اطلاعاتی در رابطه با شفافیت پیکسل استفاده میشود. کل مقدار حافظهٔ مورد نیاز برای کنترل فریمبافر بستگی به وضوح نمایشگر (resolution) سیگنال خروجی، عمق رنگ و اندازهٔ پلت (رنگهای انتخابی) دارد.
Improvements in the next version of V-Ray frame buffer
Snapshot of the VFB2 (V-Ray frame buffer) development.
A new video by Vladimir Koylazov from Chaos Group. Shown are the new history list implementation and compositing controls for render elements. New features will make it easier to compare different renders’ versions and states. New frame buffer allows also faster and more streamlined compositing of render layers. It’s worth to mention that Vlado (among others) used Evermotion scene from Archinteriors vol. 33 and to showcase new features.
Video (no sound)
نویسنده : علیرضا ایزدی
منبع خبر : سایت اورموشن Evermotion
امتیاز دهی به این مطلب
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید.