CGMAmayaآموزشانیمیشنریگ کردنسوپر ویژهشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده
موضوعات داغ

مقدمه‌ای بر انیمیشن در مایا از CGMA

CGMA - Intro to Animation in Maya

مقدمه‌ای بر انیمیشن در مایا از CGMA

مقدمه‌ای بر انیمیشن در مایا از CGMA

 

مقدمه‌ای بر انیمیشن در مایا از CGMA : این دوره بی نظیر از هنرمند Andres Obelmejias ، برای انیماتورهای مبتدی طراحی شده است تا مفاهیم ضروری نرم‌افزار مایا را در ارتباط با ورک فلوی انیماتورها بیاموزند. هدف این دوره ایجاد پایه‌ای قوی در استفاده از مایا برای انیمیشن است، با تمرکز بر کارایی و انعطاف‌پذیری که در آینده برای هنرجویان بسیار مفید خواهد بود.

این دوره اصول اساسی انیمیشن را از طریق تمرین‌های کوتاه هفتگی و تکالیف انیمیشنی آموزش می‌دهد. در طول جلسات و تکالیف، نحوه‌ی کار به شکلی تمیز و سازمان‌یافته نشان داده می‌شود که این موضوع در کار تیمی اهمیت زیادی دارد. هنرجویان در طول دوره با استفاده از مایا برای انیمیشن راحت‌تر خواهند شد و درک کلی از این برنامه به دست خواهند آورد.

در پایان دوره، دانشجویان با ابزارهای پایه و تکنیکی ضروری آشنا خواهند شد که امکان انیمیت کردن هر سناریویی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. گذراندن دوره‌ی «انیمیشن برای مبتدیان» قبل از این دوره به‌شدت توصیه می‌شود.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

هفته‌ی اول: آشنایی با مایا :

  • آشنایی با کنترل‌ها: نمای دید (Viewports)، ناوبری در مایا، حالت مناسب کار، باز کردن و ذخیره‌سازی صحنه‌ها
  • اقدامات ضروری پیش از شروع پروژه: پوشه‌های پروژه، ساختار فولدرها، محل ذخیره و قرار دادن فایل‌های پروژه، ابزارهای کمکی ناوبری
  • ابزارهای پایه‌ی مهم: آشنایی با Hotbox در مایا، نحوه‌ی ایجاد و جابه‌جایی اشیا + تمرین
  • تنظیم Keyframe‌ها: ناوبری در تایم‌لاین، میانبرهای کلیدی برای افزایش سرعت، استفاده از Channel Box، اصول Playblasting + تمرین کی‌فریمینگ

هفته‌ی دوم: تکنیک‌های انیمیشن در مایا :

  • ابزارهای انیمیشن: اصلاح کی‌فریم‌ها، آشنایی با Graph Editor، نحوه‌ی ناوبری در آن، کارکرد و روش ویرایش کی‌فریم‌ها
  • ویرایش در Graph Editor: انواع Tangents، کاربرد آن‌ها و روش تنظیم
  • Loop در انیمیشن: تکرار انیمیشن‌ها با استفاده از Graph Editor + تمرین
  • آشنایی با Rig: اجزای مختلف یک Rig و نحوه‌ی کارکرد آن، معرفی Parenting Objects، دلیل تنظیم کی‌فریم روی کنترل‌ها و نه روی مدل
  • انیمیشن ساده با Rig: استفاده از CGMA Rig، بررسی کنترل‌ها و نحوه‌ی اعمال تکنیک‌های یادگرفته‌شده، اصول کی‌فریم‌گذاری، استفاده از اسکریپت‌های MEL برای انتخاب سریع کنترل‌ها

هفته‌ی سوم: سازمان‌دهی و اصول انیمیشن :

  • قبل از شروع انیمیشن: استفاده از Reference Rig Files و اهمیت آن، جلوگیری از انتخاب ناخواسته‌ی بخش‌های مختلف صحنه با کمک Maya Status Line
  • تمیز نگه داشتن انیمیشن + تمرین Jitter: پرهیز از شلوغی بیش از حد در Keyframing، جلوگیری از پیچیدگی بی‌دلیل در Graph Editor، رفع لرزش‌های ناخواسته (Jitters) و ایجاد حرکات نرم از طریق Graph Editor، استفاده از Motion Trails برای مشاهده‌ی لرزش‌ها به‌صورت زنده در نمای دید
  • اصول انیمیشن: Key Poses، Breakdowns، Inbetweens، Ease In، Ease Out، Weight

هفته‌ی چهارم: تکنیک‌های پیشرفته‌ی انیمیشن و اصول بیشتر :

  • اصول انیمیشن – بخش دوم: Squash and Stretch، Follow Through و Overlap (مثال: اعمال Overlap روی Rig دم)
  • انیمیشن آونگ: فاصله‌گذاری بین کی‌فریم‌ها برای نمایش صحیح وزن و سرعت در انیمیشن آونگ، ترفندهای ایجاد Ease In و Ease Out
  • Parent Constraints: ایجاد ارتباط و محدودیت بین چندین شی، حذف Constraints از طریق Outliner

هفته‌ی پنجم: اضافه کردن سبک شخصی به انیمیشن:

  • اصول انیمیشن – بخش سوم: Anticipation + Exaggeration
  • افزودن جذابیت و شخصیت به انیمیشن: استفاده از اصول انیمیشن برای ایجاد شخصیت و جذابیت، معرفی Animation Layers به‌عنوان ابزاری برای زنده‌تر کردن انیمیشن
  • دوربین در انیمیشن: نحوه‌ی انیمیت کردن دوربین، اشتباهات رایج در انیمیت دوربین
  • استیجینگ و کار با دوربین: بررسی تفاوت بین نمای ثابت و دوربین متحرک، نحوه‌ی استفاده‌ی بهینه از دوربین برای هماهنگی با صحنه، نکات و مهارت‌های پایه‌ی سینماتوگرافی

هفته‌ی ششم: انیمیشن بازیگری:

  • انیمیت با رفرنس: تحلیل ویدئوی رفرنس و استخراج Key Poses از آن
  • روش Pose to Pose: استفاده از ویدئوی رفرنس برای تنظیم فریم‌های کلیدی
  • انیمیت Breakdowns: درک اهمیت Breakdown Poses و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن‌ها
  • Splining انیمیشن: تشخیص زمان مناسب برای Splining و نکات ضروری برای تمیز کردن انیمیشن‌های Splined

این دوره های حرفه ای برای بالا بردن سطح دانش کاربرای سایت تهیه شده ، لطفا با معرفی این دوره به دوستان خودتون از ما حمایت کنید تا امکان قرار گرفتن دوره های بهتر بوجود بیاد .

دوستان در نظر داشته باشند در هر خرید محصولات سوپرویژه چون به صورت سخت افزار ایجاد میشه فقط یک بار میتوانند بروی یک سیستم از آموزش هابصورت دائم استفاده کنند  . در صورت مشکل سخت افزاری پیش اومده و نیاز به کد مجدد دارید ، حتما باید مشکل سخت افزاریشون در اون تاریخ قابل اثبات باشه 

نکته : در صورت خرید ، 15 درصد از تعداد سکه های خرج شده به موجودی سکه شما اضافه خواهد شد.

مهم : تفاوت بین مطالب اشتراکی با سوپرویژه : لطفاً مطالعه فرماید


عنوان دوره : CGMA – Intro to Animation in Maya

سطح : مبتدی

زمان کل دوره : 6.5 ساعت

تعداد فایل ها : 6 هفته

سال آموزش : 2022

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Andres Obelmejias

نرم افزار : Autodesk Maya

زیرنویس انگلیسی : ندارد

فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد

سکه مورد نیاز برای خرید : 10000 سکه

CGMA – Intro to Animation in Maya

A 6-week course for beginner animators to learn vital software concepts as it relates to the animators workflow

The goal of this course is to give students a strong foundation in using Maya for animation, with a focus on efficiency and flexibility that will highly benefit them in the future. This course focuses on essential principles of animation through multiple short weekly exercises, and animation focused homework. Lectures and assignments will also demonstrate how to work in a way that is clean and organized–which is key to working in a team environment. Throughout the course, students will become more comfortable using Maya for animation and gain a general understanding of the program. By the end of the course, students will have a basic understanding of essential, more technical tools that will allow them to animate any scenario.

PLEASE NOTE: Completion of the Animation for Beginners course is highly recommended before enrolling in this

Week #1
Getting your head around Maya
Getting to know the controls: Viewports, Maya navigation, working posture opening and saving scenes | What to do before starting a project: Project directories, folder structure, where to find and place your project files. Extra navigation tools | Most important basic tools: The Maya Hotbox, how to create and move objects, + exercise | Setting keyframes: Timeline navigation, Keyframing hotkeys for efficiency, Channel box, Playblasting principles + keyframing exercise
Week #3
Working clean and Animation Principles
Before you start Animating: Referencing rig files and why it’s crucial you do so. How to avoid selecting things other than controls (introducing Maya status line) | Keeping your animation clean + Jitter exercise: Avoiding messy keyframing workflow and not overcomplicate the graph editor. Fixing jitters, and smoothening animation through GraphEditor. Using Motion trails to see jitters in the viewport in realtime | Anim Principles: Key poses, Breakdowns, Inbetweens, Ease in, Ease Out, Weight
Week #4
Advanced Anim Tech & More Principles
Principles of Animation 2: Squash and Stretch, follow through and overlap: example of adding overlap to Tail rig | Pendulum Animation: Spacing your keyframes to sell weight and speed to make a believable pendulum animation. Tricks to animating ease ins and ease outs | Parent Constraints : How to create constraints between multiple objects, and deleting constraints using the outliner
Week #5
Adding your own style to your work
Principles of Animation 3: Anticipation + Exaggeration | Appeal and Personality in your animation: Demonstrate how you can use anim principles to add personality and appeal to your work. Introduce animation layers as a tool to add extra life into your work | Camera: How to animate a camera. How NOT to animate a camera | Staging and Camera work: Still shots or active cameras? How to make the most out of your camera animations and have it work well with your scene & basic cinematography tips & skills
Week #6
Acting animation piece
Animating with Reference: Analyzing reference and picking out key poses in the footage | Pose to Pose: Using your reference footage | Animating Breakdowns: Understanding which poses are considered breakdowns | Splining your Animation: When are you considered ready to spline and tips to cleaning newly spline animations

course.

حجم کل : 4 گیگابایت

برای خرید این آموزش و دیدن لینک دانلود به 10000 سکه نیاز دارید

ویژه کاربران « سوپر ویژه »

این لینک دانلود فقط برای کاربران سوپر ویژه که سکه لازم برای مشاهده این مطلب رو پرداخت کرده اند ، برای همیشه قابل مشاهده هست . لطفا به حساب خود در سایت وارد شوید یا ثبت نام کنید و اعتبار « سکه » خود را پنل کاربری چک بفرمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخش سوپر ویژه و آموزش خرید « سکه » به این صفحه مراجعه فرمایید . لینک صفحه راهنما

سوپر ویژه مطالب اختصاصی سافت ساز ، که در نت نیست و ما اقدام به تهیه آن خواهیم کرد ، گذاشته خواهد شد . برای دسترسی به لینک های این مطلب ، نیاز به تهیه «سکه» خواهید داشت . هر مطلب سوپر ویژه ، با توجه به ارزشش براش سکه در نظر گرفته شده است ، و برای دسترسی حتما باید در اعتبارتون ، سکه لازم موجود باشد .

توجه : این قسمت کاملا جدا از قسمت اشتراک ویژه است.

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 5 ( 1 votes)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آموزش های ویژه رو بهشون زیر نویس فارسی قرار بدین چون خوده کاربر هم نمیتونه براش ایجاد کنه (بخاطر پلیر مخصوص خودش) اگه زیر نویس فارسی داشته باشه انگیزه خرید بیشتری ایجاد میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا