مقدمه ایی بر Maya 2025 : تکسچرینگ و یووی
The Gnomon Workshop – Introduction to Maya 2025: UV Toolkit
مقدمه ایی بر Maya 2025 : تکسچرینگ و یووی
مقدمه ایی بر Maya 2025 : تکسچرینگ و یووی : در این دوره از هنرمند Eric Keller ، در 4.37 ساعت ، با اصول تکسچرینگ در مایا و زیبراش آشنا خواهید شد. این دوره نحوه ایجاد ، ویرایش و لایوت مختصات یووی تکسچر ، نحوه کار با UV Editor ، توضیح کامل جعبه ابزار یووی ، توضیح هر عملکرد، استفاده از ابزارها در سناریوهای واقعی ، نحوه ایجاد یووی برای بدن و لباس ، نکات و استراتژی های پیشرفته برای مدیریت مختصات یووی تکسچر در زیبراش و … را پوشش خواهد داد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عنوان دوره : The Gnomon Workshop – Introduction to Maya 2025: UV Toolkit
سطح : متوسط
زمان کل دوره : 4.37 ساعت
تعداد فایل ها : 16
سال آموزش : 2024
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Eric Keller
نرم افزار : Maya – Zbrush
زیرنویس انگلیسی : ندارد
فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد
The Gnomon Workshop – Introduction to Maya 2025: UV Toolkit
Mastering the creation, editing, and layout of UV texture coordinates is fundamental for anyone involved in modeling and texturing. These coordinates are essential as they dictate how 2D textures map onto 3D surfaces, playing a pivotal role in nearly every computer graphics pipeline, from gaming to visual effects, and even motion graphics. Maya’s UV Toolkit offers a comprehensive suite of tools, refined across numerous software updates. This workshop provides an in-depth analysis of the toolkit, examining each tool, option, and setting available, along with insights into the UV Editor itself.
The detailed tutorial begins with the first 11 chapters focusing on a thorough walkthrough of the UV toolkit. Instructor Eric Keller explains and demonstrates each function from the top of the interface to the bottom, detailing the UV Editor’s layout and highlighting special tools found on the UV Editor shelf. From chapters 12 to 17, he shifts to a practical application using a character model to demonstrate how these tools are utilized in real-world scenarios.
You’ll learn how UVs are created and laid out for different parts of a model, including the body and clothing. Remember, the methods to create and arrange UVs vary greatly depending on the end use of the model. While these examples showcase the toolkit in action, they are not prescriptive but rather illustrative of various techniques. In the concluding chapter, Eric shares some advanced tips and strategies for managing UV texture coordinates in Maxon’s ZBrush.
حجم کل : 4 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋