بیت گراف
3ds maxMarmoset ToolbagRizomUVSpeedTreeSubstance DesignerSubstance PainterUdemyUnreal EngineZBrushآموزششرکت سازندهطراحی محیطمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش طراحی محیط سه بعدی به سبک ژاپنی

Udemy – Japanese 3D Environment – In-Depth Tutorial Course

آموزش طراحی محیط سه بعدی به سبک ژاپنی 

آموزش طراحی محیط سه بعدی به سبک ژاپنی 

 

آموزش طراحی محیط سه بعدی به سبک ژاپنی  : در این دوره از FastTrack Tutorials ، هنرمند Emiel Sleegers ، با نحوه ساخت محیط های حرفه ایی برای بازی ها و سینماتیک در در برنامه های RizomUV, 3DS Max, GraphN، Unreal Engine 5 ، Substance Designer ، Substance Painter,Marmoset Toolbag 4,Zbrush,Speedtree و … آشنا خواهید شد.

این دوره از صفر تا صد ، نحوه ساخت محیط با کیفیت بالا از جمله مدلینگ، حجاری ، ساخت متریال ، تنظیم انجین و نورپردازی را نشان می دهد. این دوره برنامه ریزی پروژه ، ایجاد دارایی ها ، ایجاد شیدر پیشرفته ، ساخت متریال تایلیبل ، ایجاد تکسچرهای یونیک ، لول آرت ، نورپردازی ، پست افکت ها ، استفاده از تکنیک های پیشرفته ، ساخت دارایی شاخ و برگ و تکنیک های مختلف بهینه کردن صحنه را پوشش می‎دهد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین آموزش طراحی محیط سه بعدی به سبک ژاپنی  :

  • نحوه ساخت محیط های سه بعدی پیشرفته در آنریل انجین 5
  • یادگیری همه چیز ار مدلینگ سه بعدی گرفته تا تکسچرینگ ، هنر سطح و نورپردازی
  • نحوه ساخت شیدرهای پیچیده در آنریل انجین 5
  • نحوه ساخت محیط با جدیدترین ابزارهای آنریل انجین 5

گراویتی

عنوان دوره : Udemy – Japanese 3D Environment – In-Depth Tutorial Course

سطح : متوسط تا پیشرفته

زمان کل دوره : 43.26 ساعت

تعداد فایل ها : 102

سال آموزش : 2024

فایل تمرینی : ندارد

مربی دوره : FastTrack TutorialsEmiel Sleegers

نرم افزار : RizomUV – 3DS Max – GraphN – Unreal Engine 5 – Substance Designer – Substance Painter – Marmoset Toolbag 4 – Zbrush – Speedtree

زیرنویس انگلیسی : ندارد

Udemy – Japanese 3D Environment – In-Depth Tutorial Course

Learn how a professional environment artist works when creating environments for games and cinematics.

  • Learn how to create advanced 3D environments in Unreal Engine 5
  • Learn everything from 3D modeling to texturing to level art & lighting
  • Learn how to create complex shaders in Unreal Engine
  • Learn how to use the latest tools in Unreal Engine 5 to create environments

Japanese Game Environment – In-Depth Tutorial Course

Learn how a professional environment artist works when creating environments for games & cinematics. In this course you will learn from start to finish how to create a high quality environment including everything from modeling, sculpting, material creation, engine setup and lighting.

3DS MAX, SUBSTANCE, ZBRUSH AND UNREAL ENGINE 5

This course will cover a very large number of topics, but the biggest topics are as followed:

  • Doing project planning and creating proper blockout scenes.
  • Creating assets that make extensive use of Nanite.
  • Creating an advanced shader that allows for highly optimized textures.
  • Creating tileable materials using both Zbrush and Substance 3D Designer.
  • Creating unique textures using Substance 3D Painter.
  • Doing level art, lighting and post effects in unreal engine 5.
  • Using advanced Displacement & Scattering techniques to add real displaced textures, moss & leaves.
  • Creating high quality foliage assets.
  • Various techniques on creating an optimized scene.

And so much more.

The general takeaway of this course is that at the end, you will have the knowledge on how to create exactly what you see in the images, and you can apply this knowledge to almost any type of environment.

43+ HOURS!

This course contains over 43+ hours of content – You can follow along with every single step – This course has been done 100% in real-time with narration except for a few timelapses for very repetitive tasks.

This course has been divided up into easy-to-understand chapters. We will start the course off by planning our environment and creating our blockout assets.

During this time we will already design our entire level layout.

After this we will first create all of our tillable materials using Substance 3D Designer.

Then we will focus on taking our assets to final, in these stages you will learn everything from modeling in 3ds max (you are able to use your own preferred modeling software), sculpting in Zbrush, UV-Unwrapping in RizomUV and texturing in Substance 3D Painter.

We will then focus on getting all of our final models and textures in Unreal Engine and implementing them in our scene.

We will also be creating an advanced material that allows us to basically render our textures at extremely low resolutions while keeping a high res feel for great performance.

After this is done, we will start focusing on doing our first lighting pass, creating some additional assets and taking our scene closer to final.

We will then go over some advanced scattering techniques which along with the power of nanite allows us to render actual geometry moss and leaves.

Finally, we will finish up by creating some simple foliage, polishing up our scene and optimizing our scene further, take some final screenshots and then this environment is completed.

SKILL LEVEL

This game art tutorial is considered a more advanced course and we require students to have familiarity with a 3d Modeling tool, Zbrush and Unreal Engine 5 – Everything in this tutorial will be explained in detail but we will not be going over the basics of the software mentioned below.

TOOLS USED

  • Unreal Engine 5
  • 3DS Max (you are able to use other modeling software)
  • SpeedTree
  • RizomUV
  • Marmoset Toolbag 4
  • Substance Designer
  • Substance Painter
  • Zbrush
  • GraphN

Please note that most techniques used are universal, so they can be replicated in almost any 3D software like Maya & Blender.

YOUR INSTRUCTOR

Emiel Sleegers is a lead environment artist and owner of FastTrack Tutorials. He’s worked on games like The Division 2 + DLC at Ubisoft, Forza Horizon 3 at Playground Games, and as a Freelancer on multiple projects as an Environment Artist and Material Artist.

SOURCE FILES

Please note that this project does not come with any source files or extra content due to platform limitations. If you want all source files & extra content like un-timelapsed footage please look us up on ArtStation, Gumroad or FlippedNormals

حجم کل : 42.3 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت‎ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.73 ( 2 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا