آموزش هود شش ضلعی در Cinema 4D و After Effects
Lowepost – Hud Hexagon In Cinema 4D & After Effects
آموزش هود شش ضلعی
در این آموزش هود شش ضلعی از هنرمند Nick Harauz، نحوه استفاده از آبجکت کلونر در داخل Cinema 4D برای ایجاد یک طبقه شش ضلعی بصورت seamless و آبجکت های انیمیت شده را یاد می گیرید.
پس از رندرینگ پروژه در سینمافوردی،به افترافکت ایمپورت میکنیم و از اشکال دو بعدی ،رپلیکیتور ها و Glow برای افزودن لهجه ها با سبک خاص به طراحی استفاده میکنیم. همچنین نحوه استفاده از After Effects Glow در مقابل Glow from Maxon One’s VFX Suite بررسی خواهیم کرد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین اصلی دوره آموزشی :
- ایجاد آبجکت اصلی
- استفاده از EXTRUDE GENERATOR
- ایجاد HONEYCOMB FLOOR
- انیمیت طبقه (کف)
- نورپردازی صحنه
- افزودن دوربین،تثبیت پوزیشن صحنه و رندر
- سبک سازی صحنه
عنوان دوره : Lowepost – Hud Hexagon In Cinema 4D & After Effects
سطح : متوسط
زمان کل دوره : – ساعت
تعداد فایل های تصویری : 11
سال آموزش : 2021
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Nick Harauz
نرم افزار : Cinema 4D , After Effects
زیرنویس انگلیسی : ندارد
Lowepost – Hud Hexagon In Cinema 4D & After Effects
In this course, Nick Harauz will take you through using the Cloner Object inside of Cinema 4D to create a seamless Hexagon Floor and animated Hero Objects. After rendering our Cinema 4D project, we will bring this into After Effects and use 2D shapes, Replicators and Glow to add stylistic accents to the design. We will also explore using an After Effects Glow versus the Glow from Maxon One’s VFX Suite.
COURSE OVERVIEW
LESSON 01: CREATING THE MAIN OBJECT
In the first lesson, we’ll use a preset Cinema 4D spline to create the main Hexagon
LESSON 02: CREATING THE HONEYCOMB FLOOR
We’ll create another hexagon that we’ll clone and position just under our main object
LESSON 03: USING THE EXTRUDE GENERATOR
This lesson will be about the Extrude Generator
LESSON 04: ANIMATING THE FLOOR
The Plain Effector and Fields will be used to create a pulsating type animation
LESSON 05: LIGHTING THE SCENE
We’ll use Cinema 4Ds lights to illuminate our graphics
LESSON 06: ADDING A CAMERA, POSITIONING THE SCENE AND RENDER
A camera will be added to frame our scene and then render for use in After Effects
LESSON 07: ADDING 2D HEX SHAPES AND OUTLINES PART 1
In this lesson, we’ll bring all our shape comps into the Cinema 4D comp. We’ll make all the layers 3D and attach them to the null from Cinema 4D
LESSON 08: ADDING 2D HEX SHAPES AND OUTLINES PART 2
We’ll create another comp and a different style animation that we’ll offset
LESSON 09: ADDING 2D HEX SHAPES AND OUTLINES PART 3
We’ll create some line and Hex Bursts
LESSON 10: ADDING 2D HEX SHAPES AND OUTLINES PART 4
We’ll look at some final 2D shape animations by duplicating circles of a hex shape pattern
LESSON 11: BRING THE SHAPES INTO THE MAIN C4D COMP
Now it’s time to bring all the shapes we’ve created over the last 4 lessons into the main comp, attaching it to the null from Cinema 4D and then offsetting each shape animation in time
LESSON 12: STYLIZING THE SCENE
You’ve made it all the way to the end of the course and now it’s time to add, some color correction grain and glow to our scene. Let’s get to it
حجم کل : 0.7 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋