آموزش ساخت بازی 2.5D در انجین Godot 4 با دارایی های سه بعدی
Udemy - Make a 2.5D game with Godot 4 | 2D gameplay with 3D assets
آموزش ساخت بازی 2.5D در انجین Godot 4
آموزش ساخت بازی 2.5D در انجین Godot 4 : در این دوره از هنرمند Single-minded Ryan ، با نحوه ساخت اولین بازی 2.5D با دارایی های بازی بسیار زیبا در گودو 4 آشنا خواهید شد. این دوره نحوه ساخت یک بازی معمولی به سبک دو بعدی در دنیای سه بعدی را نشان میدهد. این دوره نحوه ایجاد کاراکتر های با کیفیت ، انیمیشن های روان ، متریال دقیق و ذرات VFX و ماژول های سطحی زیبا را یاد می دهد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین آموزش ساخت بازی 2.5D در انجین Godot 4 :
- ساخت یک بازی اکشن 2.5D زیبا در گودو
- کدنویسی یک بازی 2.5D در GDScript
- نحوه کنترل حرکت دو بعدی بازیکنان
- نحوه ایجاد رفتار گشت زنی با نود RayCast3D
- نحوه ساخت سیستم سلامتی و حمله
- نحوه ساخت پیک آپ سلامتی
- نحوه کنترل VFX
- نحوه استفاده از StateMachine برای کنترل و ترکیب انیمیشن ها
- نحوه ایجاد اینترفیس بازی در Godot
- نحوه اکسپورت پروژه Godot به فایل exe
- نحوه ساخت یک تله
- بهینه سازی پرفورمنس بازی
عنوان دوره : Udemy – Make a 2.5D game with Godot 4 | 2D gameplay with 3D assets
سطح : متوسط تا پیشرفته
زمان کل دوره : 4.54 ساعت
تعداد فایل ها : 30
سال آموزش : 2024
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Single-minded Ryan
نرم افزار : Godot 4
زیرنویس انگلیسی : دارد
Udemy – Make a 2.5D game with Godot 4 | 2D gameplay with 3D assets
Make your first Godot 2.5D game with good-looking game assets!
Learn to make a good-looking 2.5D action game with Godot
Learn how to code a 2.5D game in GDScript
Learn how to control the player’s 2D movement
Learn how to create patrol behavior using the RayCast3D node
Learn how to make the attack & health system
Learn how to make a health pick-up
Learn how to control VFX
Learn how to use StateMachine to control and blend animations
Learn how to create game UI in Godot, like the health UI & the restart button
Learn how to export Godot project into exe files
Learn how to create a trap
Hello, I’m Single-minded Ryan, a game developer and digital artist.
In this course, we are going to create a typical 2D-style game in a 3D world, but before getting into the details, I know you have a big question a ask:
What is the code benefit that this course has to offer?
The answer is that I want you to feel like you are making a real game from the very beginning
I want to you learn the knowledge about game development with production-level game assets, so you can absorb these ideas seamlessly.
This is why I put a lot of effort into creating the assets for the course, so you can have high-quality characters, smooth animations, detailed materials and VFX particles, and good-looking level modules to work with.
These assets are great benefits you can get with this course because you can use the assets to experiment with new ideas and design your levels even after finishing the course.
Let’s talk about what we are going to do in this course.
Our player can explore this world with 2D movements, so we’ll cover these behaviors in GDScript, including the run, jump, and melee attack actions.
Then we’ll learn how to control the animations using a combination of different animation nodes, such as the StateMachine node, the blend animation node, and the OneShot node. This way you will have more flexibility when dealing with complicated animation setups.
When it comes to the enemy, I’ll show you how to make it patrol around the platform, and to detect the edges and blocks so it knows when to turn around. These behaviors are achieved by the ray cast feature, which is an essential technique you have to know to deal with the physics engine in game development.
Visual effect is also a big part of video games, I’ll show you how to control the particles via the script and how to create material animation for the sword-swinging action.
Want more challenges for the player? Let’s create a trap with spikes, here we’ll learn how to detect physics bodies using a collision shape, and how to use physics layers to manage the collision detection.
Need something to keep the player alive? Here comes the health pickup. To make the pickup work, We’ll finish the player’s health system with the heart UI on screen.
Finally, we’ll set up an end door as the destination of the level, and cover the game over UI and the restart game button to finish up the gameplay
By the end of this course, you’ll be able to export the game to executable files and show it off to your friends.
حجم کل : 2.8 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋