آموزش فارسی صفر تا صد سابستنس دیزاینر از علیرضا دواری
Persian tutorial Substance Designer Training by Alireza Davari
آموزش صفر تا صد سابستنس دیزاینر
آموزش صفر تا صد سابستنس دیزاینر : سابستنس دیزاینر (Substance Designer) یک غول بی رقیب در تولید متریال های رویه ای است که با محیط نود بیس (node base) خود سازگاری فوق العاده ای با نرم افزارهای مختلف از جمله تری دی مکس، مایا، سینما فوردی، آنریل، یونیتی، کرای انجین و همچنین موتورهای رندری چون وی ری، کی شات، رد شیفت، کرونا و … دارد .
در محیط نرم افزار سابستنس دیزاینر قادر خواهید بود متریال هایی با خواص و انعطاف فوق العاده تولید کنید و برای آن خواص پارامترهایی تعریف کنید که در نرم افزارهای دیگه هم آن خواص به راحتی تغییر یک عدد یا یک اسلایدر تغییر کند که به این فرآیند اکسپوز کردن میگویند .
مثلا فرض کنید میخواهید متریال پارکتی داشته باشید که در یک چشم بهم زدن رنگ پارکت را عوض کنید و یا الگوهای پارکت را تغییر بدید و این تغییر را حتی انیمیشن کنید یا در محیط بازی کد نویسی کنید اینجاست که اهمیت داشتن یک متریال رویه ای ساخته شده در سابستنس دیزاینر خود را نشان میدهد .
در نرم افزار سابستنس پینتر قادر خواهید بود که انواع متریال هایPBR را از نوعMetal/roughness بگیرید تاSpecular/Glossiness یا Reflect/glossiness بسازید و حتی قادر خواهید بود شیدرهای جدیدی با خواص جدیدی برای متریال مورد نظر خود طراحی کنید .
در این مجموعه سعی کردیم تا به بررسی سابستنس دیزاینر از مقدماتی تا پیشرفته بپردازیم و سرفصل ها را طوری چیدیم که هدف آن یادگیری نرم افزار باشد نه حفظ کردن تودیوار یکسری الگو برای ساخت متریال های مختلف که شما را ناتوان از استفاده درست از این نرم افزار کند . این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
سرفصل های آموزش سابستنس دیزاینر :
1. جلسه اول :
در جلسه اول آموزش کامل و رایگان صفر تا صد سابستنس دیزاینر می آموزید :
- شیوه نصب و کرک سابستنس دیزاینر
- اهمیت ساخت متریال با سابستنس دیزاینر
- فرق متریال های رویه ای (procedural ) با متریال های بر مبنای بیت مپ ( bitmap based)
- PBRها در سابستنس دیزاینر
- بررسی محیط کلی سابستنس دیزاینر
- مدت زمان ویدیو : 1 ساعت
2. جلسه دوم :
در جلسه دوم آموزش صفر تا صد سابستنس دیزاینر خواهید آموخت
- دیتیل های بیشتر از محیط 3d view اعم از کار با environment, post effects, lights, cameras, scene در سابستنس دیزاینر
- وارد کردن و اضافه کردن آبجکت اختصاصی در بخش costume shape های سابستنس دیزاینر جهت نمایش در پنجره سه بعدی
- جزئیات بیشتر در رابطه با محیط گراف در سابستنس دیزاینر
- مدت زمان ویدیو : 57 دقیقه
3. جلسه سوم :
در جلسه سوم آموزش کامل سابستنس دیزاینر ضمن معرفی تعدادی از نودها ( گره ها) ی پر کاربرد به انجام یک تمرین ساده برای درک عملکرد رفتار گره های معرفی شده در سابستنس دیزاینر میپردازیم .
- برخی از این نودها عبارتند از :
uniform color – gradient map – blur-directional blur-warp – directional warp – sharpen – gray scale conversion – blend – shape – tile generator – tile generator color – - مدت زمان : 98 دقیقه
4. جلسه چهارم :
در این جلسه از آموزش صفر تا صد سابستنس دیزاینر شیوه ساخت یک کاشی طرح دار پیشرفته را توسط نودهای ( گره های) آموخته شده در جلسات پیش را در سابستنس دیزاینر حواهید آموخت . این متریال از صفر تا انتها ساخته خواهد شد موارد آموخته شده عبارتند از :
- آموزش گره mirror در سابستنس دیزاینر
- آموزش گره slope blur در سابستنس دیزاینر
- آموزش ساخت مرمر پیشرفته در سابستنس دیزاینر
- آموزش کامل ساخت یک کاشی طرح دار پیشرفته در سابستنس دیزاینر
- مدت زمان آموزش : 107 دقیقه
5. جلسه پنجم :
در جلسه پنجم از آموزش کامل سابستنس دیزاینر به بررسی نکات بهینه سازی گراف و شیوه تعریف متغیرهای ورودی در سابستنس دیزاینر میپردازیم . مواردی که در این جلسه از آموزش سابستنس دیزاینر می آموزید :
- اصول و نکات بهینه سازی در سابستنس دیزاینر
- شیوه اکسپوز کردن و ایجاد پارامترهای ورودی در سابستنس دیزاینر برای استفاده در نرم افزارهای دیگر
- مفهوم parent و وابستگی گره های گراف به والد ( parent ) یا ورودی ( input) در سابستنس دیزاینر
- نگاهی بر توابع ( functions ) در سابستنس دیزاینر و ایجاد وابستگی بین متغیرها از طریق تعریف توابع
- خروجی گرفتن و آماده سازی متریال جهت استفاده در نرم افزارهای دیگر
- مدت زمان آموزش : 87 دقیقه
6. جلسه ششم :
در این جلسه خواهید آموخت که چگونه از از متریال نهایی سابستنس دیزاینر خروجی تکسچر بگیرید و در marmoset toolbag استفاده کنید.
- شیوه خروجی گرفتن تکسچر از متریال نهایی ساخته شده در سابستنس دیزاینر
- شیوه ساخت مش اولیه برای اجرای متریال سابستنس دیزاینر در marmoset toolbag
- تنظیمات متریال در نرم افزار marmoset toolbag
- تنظیمات نور و محیط در نرم افزار marmoset toolbag
- تنظیمات دوربین در نرم افزار marmoset toolbag
- خروجی گرفتن متریال substance designer در نرم افزار marmoset toolbag
- مدت زمان آموزش : 58 دقیقه
7. جلسه هفتم :
در جلسه هفتم سابستنس دیزاینر شیوه ساخت گره های سفارشی و قرار دادنش در داخل لایبراری و همچنین ساخت یک تمپلیت سفارشی برای متریال های PBR با میزان پشتیبانی کانال های بالاتر را در سابستنس دیزانی خواهید آموخت :
- شیوه ساخت و وارد کردن گره های سفارشی در لایبراری ( کتابخانه ) سابستنس دیزاینر ( substance designer )
- ساخت یک تایل جنریتور ( tile generator ) اختصاصی از آموزش های جلسه قبل
- معرفی گره input در سابستنس دیزاینر ( substance designer )
- معرفی گره output در سابستنس دیزاینر ( substance designer )
- گروه بندی خروجی ها در سابستنس دیزاینر ( substance designer )
- وارد کردن متریال سابستنس دیزاینر در سابستنس پینتر
- ساخت تمپلیت سفارشی PBR با قابلیت پشتیبانی کانال های بیشتر در سابستنس دیزاینر (substance designer )
- افزودن تمپلیت سفارشی ساخته شده به تمپلیت های دیفالت در سابستنس دیزاینر ( substance designer )
- مدت زمان آموزش : 56 دقیقه
8. جلسه هشتم :
در این جلسه از آموزش های سابستنس دیزاینر به شما خواهیم آموخت چگونه یک الگوی شرقی-اسلامی را با قابلیت زیاد ایجاد کنید و از آن برای کارهای خود استفاده کنید . گره هایی که در این آموزش می آموزید بسیار کاربردی هستند :
- آموزش گره edge detect در سابستنس دیزاینر
- آموزش گره switch در سابستنس دیزاینر
- آموزش گره های Flood fill ها در سابستنس دیزاینر
- آموزش گره Polygon در سابستنس دیزاینر
- آموزش گره Random tile در سابستنس دیزاینر
- ساخت یک الگوی سفارشی اسلامی-شرقی با قابلیت زیاد
- مدت زمان آموزش : 75 دقیقه
9. جلسه نهم :
در این جلسه به برسی گره بسیار پیشرفته fx map در سابستنس دیزاینر میپردازیم و آموزش خواهیم داد چگونه با بهره گیری از این گره پترن های سفارشی حرفه ای و جالب بسازید.
- آموزش گره bitmap در سابستنس دیزاینر
- آموزش گره حرفه ای fx map در سابستنس دیزاینر
- آموزش استفاده از function ها و بهره گیری از آن ها در fx map در سابستنس دیزاینر
- آموزش دستور visible if در سابستنس دیزاینر
- آموزش ساخت یک پترن سفارشی حرفه ای با قابلیت بسیار زیاد در سابستنس دیزاینر
- مدت زمان : 90 دقیقه
10. جلسه دهم :
در جلسه دهم با موارد آموخته شده در جلسات پیش یک تمرین حرفه ای انجام خواهیم داد و یک سنگفرش باستانی با قابلیت های زیاد را در سابستنس دیزاینر خلق خواهیم کرد و به شما خواهیم آموخت چگونه روی متریالتون افکت هایی نظیر تجمع آب را ایجاد کنید و آن را کنترل کنید . این جلسه را پیشنهاد میکنم هیچ جوره از دست ندهید.
- آموزش ساخت سنگفرش قدیمی با قابلیت بسیار زیاد در سابستنس دیزاینر
- آموزش گره سفارشی water level در سابستنس دیزاینر
- آموزش گره اتمیک distance در سابستنس دیزاینر
- آموزش چگونگی ساخت رنگ بندی رندوم و قابل کنترل با flood fill در سابستنس دیزاینر
- آموزش کنترل خواص آب تجمعی روی سطح در سابستنس دیزاینر
- مدت زمان : 79 دقیقه
11. جلسه یازدهم :
در این جلسه به بررسی کامل pixel processor در سابستنس دیزاینر میپردازیم . ابتدا مبانی آن و محیط آن را معرفی میکنیم سپس به وسیله توابع یک replace color و همچنین یک color remover حرفه ای میسازیم .
- مدت زمان : 75 دقیقه
- مدت زمان : 98 دقیقه
گالری این مجموعه :
عنوان دوره : Persian tutorial Substance Designer Training by Alireza Davari
سطح : مقدماتی تا پیشرفته
زمان کل دوره : 14 ساعت
تعداد فایل های تصویری : 11
سال آموزش : 2020
فایل تمرینی : –
مربی دوره : علیرضا دواری
نرم افزار : Substance Designer
زیرنویس انگلیسی : ندارد
Persian tutorial Substance Designer Training by Alireza Davari
حجم کل : 3.9 گیگابایت
امتیاز به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋