آموزش برنامه نویسی فیزیک بازی دو بعدی با سی پلاس پلاس
Pikuma - 2D Game Physics Programming
آموزش برنامه نویسی فیزیک بازی دو بعدی با سی پلاس پلاس
آموزش برنامه نویسی فیزیک بازی دو بعدی با سی پلاس پلاس : در این دوره از هنرمند Gustavo Pezzi ، با تمامی تئوری ها و ریاضیات پشت فیزیک بازی های دو بعدی و ساخت یک انجین فیزیک rigid-body ساده از صفر با زبان سی پلاس پلاس آشنا خواهید شد. این دوره تمام ریاضیاتی که پایه و اساس اکثر انجین های فیزیک است ، وکتور ها ، ماتریس ها ، مثلثات پایه، کالیژین rigid-body ، حساب دیفرانسیل و انتگرال را پوشش می دهد. همچنین در موضوع فیزیک با سرعت ، شتاب ، ادغام،جرم،نیرو،گرانش،کشش،اصطکاک،دینامیک ریگید بادی ، تشخیص کالیژن ،محدودیت ها و … آشنا می شوید. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عنوان دوره : Pikuma – 2D Game Physics Programming
سطح : مبتدی تا پیشرفته
زمان کل دوره : 35 ساعت
تعداد فایل ها : 191
سال آموزش : 2023
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Gustavo Pezzi
نرم افزار : C++ compiler
زیرنویس انگلیسی : ندارد
Pikuma – 2D Game Physics Programming
Learn all the theory and the math behind 2D game physics and create a simple rigid-body physics engine from scratch with C++.
This course is a gentle introduction into the world of 2D game physics! We’ll review all the beautiful math that provides the foundation for most physics engines, starting with a strong review of vectors, matrices, basic trigonometry, rigid-body collision, and touching a little bit of calculus as well.
The lectures are designed to teach all concepts from first principles. In our journey, we’ll review several topics from physics, like velocity, acceleration, integration, mass, forces, gravity, drag, friction, rigid body dynamics, collision detection, constraints, etc.
We’ll also put theory into practice by coding a very simple 2D physics engine from scratch using the C++ programming language.
We’ll start by writing a simulation of particle physics, which is a good start for us to address concepts like movement, forces, displacement, and integration.
We’ll then proceed to work with rigid bodies by adding shapes to our objects, like circles, rectangles, and polygons. We’ll also learn how to code the collision detection and collision resolution between these rigid bodies.
We’ll conclude our C++ implementation by adding constraints to our physics engine, which will help us add different types of objects to our engine, like joints and ragdolls. Ultimately, constraints will help us improve the stability of our engine, and they are a great opportunity for us to discuss some interesting ideas from calculus.
This is a self-contained course with no formal prerequisites. However, you will probably get the most out of it if you already know the basics of coding (if-else, loops, functions).
We will explore some very interesting math along the way, but all you really need is to know some simple algebra. If you know how to solve the equation below for x, then you should be able to follow along and have fun like everyone else!
view solution…
And finally, if you never programmed in C++ before… don’t worry! Many successful students come from different languages like Java, Python, JavaScript, Swift, and others. We’ll go over the ugly parts of C++ together.
حجم کل : 7.3 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋