بیت گراف
HoudiniSideFXآموزشبرنامه نویسیجلوه های ویژهشبیه سازیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

دوره پراگمتیک وکس PRAGMATIC VEX در هودینی 20

SideFX - PRAGMATIC VEX: VOLUME 1

دوره پراگمتیک وکس PRAGMATIC VEX در هودینی 20

دوره پراگمتیک وکس PRAGMATIC VEX در هودینی 20

 

دوره پراگمتیک وکس PRAGMATIC VEX در هودینی 20 : این دوره از هنرمند YUNUS BALCIOGLU ، نحوه کار در هودینی و وکس در پایینترین سطح با تمرکز قوی بر تولید جلوه های بصری را یاد خواهید گرفت. همه چیز را به شیوه واضح و مختر یاد می گیرید. این دوره در 15 ساعت ، 163 ویدیو ، طراحی کانسپت ، نوشتن کد ، ناویگیشن شبکه و ویوپورت ، نود لایوت ، فراخوانی تابع، نکات و ترفند های کابردی و … را پوشش می دهد. این دوره ابرهای نقطه ایی ، جستجو مبتنی بر شبکه ، انسداد مبتنی بر دوربین با مقیاس متغییر ، برنامه نویسی در وکس ، طراحی HDA ، و … را یاد می دهد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

گراویتی

عنوان دوره : SideFX – PRAGMATIC VEX: VOLUME 1

سطح : پیشرفته

زمان کل دوره : 15.00 ساعت

تعداد فایل ها : 163

سال آموزش : 2024

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : YUNUS BALCIOGLU

نرم افزار : Houdini 20

زیرنویس انگلیسی : دارد

SideFX – PRAGMATIC VEX: VOLUME 1

𝗣𝗿𝗮𝗴𝗺𝗮𝘁𝗶𝗰 𝗩𝗘𝗫 is a highly planned, highly edited series aimed to increase the technical capacity of the artists and TDs. This series will enable you to tackle more complex production shots with complete control and ease by acquiring a deeper technical understanding of how things work in Houdini at the lowest level with a strong applied focus on high-end feature film visual effects production.

Created by 𝗬𝘂𝗻𝘂𝘀 “𝗮𝗻𝗶𝗺𝗮𝘁𝗿𝗶𝘅” 𝗕𝗮𝗹𝗰𝗶𝗼𝗴𝗹𝘂, currently a 𝗦𝗲𝗻𝗶𝗼𝗿 𝗙𝗫 𝗧𝗲𝗰𝗵𝗻𝗶𝗰𝗮𝗹 𝗗𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿 at 𝗜𝗻𝗱𝘂𝘀𝘁𝗿𝗶𝗮𝗹 𝗟𝗶𝗴𝗵𝘁 & 𝗠𝗮𝗴𝗶𝗰. Feature film credits include The Lord of the Rings: The Rings of Power, Marvel’s Eternals, Star Wars: The Rise of Skywalker, X-Men: Dark Phoenix, X-Men: Apocalypse, Aquaman, Alien: Covenant, Pirates of the Caribbean, Justice League and many more.

𝗣𝗿𝗮𝗴𝗺𝗮𝘁𝗶𝗰 𝗩𝗘𝗫 is a carefully structured course where every single topic, concept and idea is planned in advance with no idle moments, dead space, gratuitous talking or unplanned debugging for what should have been done offline. Everything is presented in a clear and concise manner, rather than impromptu recording with little to no editing, bloating the total runtime. Every topic is clearly explained through live concept drawings before showing how to implement it inside Houdini.

Provided in this course are over 𝟭𝟱 𝗵𝗼𝘂𝗿𝘀 of high-density practical video content spanning 𝟭𝟲𝟯 videos.

Almost all cook times and idle moments are edited out, and some parts are sped up (2-5x) like concept drawing, code writing, viewport/network navigation, and node layout, etc. The focus is on quality rather than total running time, and as such the course length is not the best way to estimate the actual value.

That’s why I don’t spend 1 hour explaining what a string is, or how to call a function as there are so many resources online covering those to exhaustion. They will be assumed knowledge.

If you feel that, at any point, you are lacking some prerequisites, I would highly recommend referring to Houdini documentation. Entagma also has good videos covering the fundamentals.

I tried to cover as many areas that have relevant areas to have a solid volume with a similar theme and flow, that not only progressively scales up on complexity and intricacy, but is also filled with countless practical production-proven tips and tricks from beginning to end.

Topics covered: Point Clouds, Smooth Point Cloud Filtering, Grid Based Point Cloud Lookup (pgfind), Camera Based Occlusion with Variable Pscale, Point Relaxation, Uniform Point Distribution Over Polygonal Surfaces, Unique Pair Matching, Operator Decoupling, Convolution Kernels, K-Depth Neighbours Using Edges & Primitives, Cubic Hermite Interpolation (smoothstep), Shaping Functions, Blurring Attributes, Sharpening Attributes, Kernel Code Generalization, Generic VEX Kernels, Gradient, Gradient Ascent/Descent & Contour Lines on Planar/Arbitrary Geometry & Heightfields, Streamlines, Tracing Curves, Geometry Traversal, Tighter Packing, Self Proximity, Geometric Advection, Orthonormalization, Flowlines, Clustering, Quadtrees, Subdivision Limit Surface, Limit Surface Sampling, Half-Edges, Hashing, Adaptive Subdivision, Improved OpenSubdiv Catmull-Clark Subdivision Surfaces Algorithm, Custom Fusing in VEX, Splitting Edges, Edge Divide, Bilinear Subdivision, Catmull-Clark Subdivision, Boundary Rules, Attribute Preservation & Interpolation, Group Preservation, Sea Caustics, Pool Caustics, Generic HDA Design, Performance Profiling & Aggressive Performance Optimizations

حجم کل : 3.5 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت‎ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.7 ( 4 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا