UdemyUnityآموزشساخت بازیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش ساخت زمین رویه ایی با انجین Unity 2024

Udemy – Procedural Terrain Generation with Unity Updated for 2024!

آموزش ساخت زمین رویه ایی با انجین Unity 2024

آموزش ساخت زمین رویه ایی با انجین Unity 2024

 

آموزش ساخت زمین رویه ایی با انجین Unity 2024 : در این دوره از هنرمندان معروف Penny Holistic3D و Penny de Byl ، با برنامه نویسی محیط های واقعی با سی شارپ از طریق دستکاری الگوریتم های مش و داده های پوشش گیاهی در URP در انجین یونیتی آشنا خواهید شد.

با این دوره قادر خواهید بود که از مهارت های برنامه نویسی خود در سی شارپ برای دستکاری مش برای ساخت مناظر واقع گرایانه با استفاده از الگوریتم های توسعه یافته استفاده کنید.

این آموزش تکنیک های تولید زمین رویه ایی ، برنامه نویسی سی شارپ ، درختان پوشش گیاهی ، ابرها ،آب و هوا ، فرسایش ، آب ، کار با چندین آبجکت زمین و … را پوشش می دهد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین آموزش ساخت زمین رویه ایی با انجین Unity 2024 :

  • استفاده از رویکرد های الگوریتمی مختلف برای ساخت محتویات تولید شده رویه ایی
  • دستکاری مش های زمین با کدنویسی برای ایجاد مناظر واقعی
  • تکسچرینگ مش های زمین رویه ایی
  • بحث در مورد اصول طراحی زمین های زیبا و دلپذیر
  • دستکاری تنظیمات رندر در یونیتی برای تولید نتایج بهتر دوربین ها
  • ایجاد پنجره های یونیتی سفارشی و عناصر اینترفیس گرافیکی برای استفاده در Editor

تری دینگا

عنوان دوره : Udemy – Procedural Terrain Generation with Unity Updated for 2024!

سطح : متوسط تا پیشرفته

زمان کل دوره : 29.39 ساعت

تعداد فایل ها : 163

سال آموزش : 2024

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Penny Holistic3DPenny de Byl

نرم افزار : Unity

زیرنویس انگلیسی : دارد

Udemy – Procedural Terrain Generation with Unity Updated for 2024!

Procedural Terrain Generation with Unity Updated for 2024!

Use various algorithmic approaches to create procedurally generated content.
Manipulated terrain meshes with code to create realistic looking landscapes.
Texture terrain meshes procedurally.
Discuss the design principles involved in producing aesthetically pleasing terrains.
Manipulate the render settings in Unity to produce better looking camera results.
Create custom Unity windows and graphical user interface elements for use inside the Editor.

Updated for Unity in 2024

The creation of beautiful virtual terrains isn’t just the domain of the artist, but also of the programmer. What if you could use your programming skills in C# to manipulate a mesh to create realistic landscapes, using algorithms developed by researchers studying landscape formation and erosion? Well now you can.

In this course, Penny introduces procedural terrain generation techniques using her internationally acclaimed holistic teaching style and expertise from over 25 years of teaching, research and work in games and computer graphics. Throughout the course you will follow along with hands-on workshops, designed to teach you the fundamental techniques used for generating realistic virtual landscapes.

Learn how to program and work with:

Voronoi Tessellation
Midpoint Displacement
Perlin Noise
Splat Maps
Trees and Vegetation
Clouds
Weather
Erosion
Water and new to 2024
Working with Multiple Terrain Objects
Dealing with URP and HDRP
Contents and Overview
The course begins by examining the nature of a landscape and the design considerations you should include in making decisions on structure, colour and vegetation. You’ll learn what makes for a natural looking terrain, so you can replicate this in Unity.

Following on, we will examine some of the most popular algorithms used in generating terrains (including many fractal and tessellation techniques) that can be used together, to form random and yet convincing mountainous vistas.

Once you are confident with landscape formation, we’ll move onto texturing the terrain with a variety of images that can be placed via splatmaps onto differing heights and gradients. Then, continue to decorate the terrain with trees, rocks and grass placed with an algorithmic approach before investigating erosion methods, that will add that extra level of realism.

The course concludes with the development of a cloud generation system and an exploration of particle systems for adding rain, snow and other atmospheric effects to the finalised landscape.

Throughout, we’ll be developing our own custom Unity editor code that will allow you to build extra functionality and structure into the Unity Inspector, as well as create Editor Windows of your very own.

What students are saying about Penny’s courses:

Penny is an excellent instructor and she does a great job of breaking down complex concepts into smaller, easy-to-understand topics.
Penny’s teaching style is exceptionally well-motivated and illustrated.
This course is awesome. The lecturer explains everything you need to know and encourages you to experiment and challenge yourself.
Who this course is for:
Anyone interested in learning the algorithms used in procedural generation.
Those wanting to develop code to manipulate meshes, to produce realistic landscapes.
Anyone keen to find out how to write custom Unity inspector editors.

حجم کل : 20 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز:

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 5 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا