بیت گراف
UdemyUnityآموزشساخت بازیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش توسعه شیدر از صفر با Cg در Unity 6

Udemy- Shader Development from Scratch with Cg - Unity 6 Compatible

آموزش توسعه شیدر از صفر با Cg در Unity 6

آموزش توسعه شیدر از صفر با Cg در Unity 6

 

آموزش توسعه شیدر از صفر با Cg در Unity 6 : این دوره از هنرمندان معروف Penny Holistic3D و Penny de Byl ، یک راهنمای جامع برای برنامه‌نویسی با Cg و HLSL در Shaderlab یونیتی ارائه می‌دهد تا بتوانید افکت‌های بصری سفارشی برای رنگ‌آمیزی و نورپردازی اشیای بازی ایجاد کنید. در این دوره، مفاهیم ریاضیات نور و سطوح بررسی شده و نحوه بازسازی برخی از محبوب‌ترین شیدرها به شما آموزش داده می‌شود. همچنین با مفاهیم کلیدی گرافیک کامپیوتری آشنا خواهید شد تا درک بهتری از پایپ‌لاین پردازش گرافیکی پیدا کنید و مهارت‌هایی اساسی برای توسعه شیدرهای شفاف، انیمیشنی و تکسچر شده کسب کنید.

پنی با سبک آموزشی مشهور بین‌المللی و بیش از 25 سال تجربه در زمینه بازی‌سازی و گرافیک، مهارت‌های ارزشمندی را برای برنامه‌نویسی پایپ‌لاین گرافیکی در یونیتی از صفر به شما آموزش می‌دهد. این دوره شامل توضیحات دقیق و کارگاه‌های عملی برای یادگیری رندرینگ کوئه‌ها، ریاضیات برداری، بافرهای گرافیکی، تئوری رنگ، مدل‌های نورپردازی، تکسچر مپینگ و بسیاری موارد دیگر خواهد بود. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین آموزش توسعه شیدر از صفر با Cg در Unity 6 :

  • استفاده از Shaderlab یونیتی برای ایجاد افکت‌های شیدری سفارشی با CG/HLSL
  • اعمال دانش ریاضیات پایه برای تغییر ظاهر سطوح اشیای مجازی
  • کار با ورتکس‌های مش و تکسچرها برای توسعه جلوه‌های رندرینگ منحصر‌به‌فرد
  • درک پایپ‌لاین گرافیکی و حل مشکلات مربوط به شیدینگ در یونیتی
  • متغیرها و آرایه‌های فشرده
  • مش‌ها، ورتکس‌ها و UVها
  • ریاضیات مورد نیاز برای کار با اشیا در فضای دو‌بعدی و سه‌بعدی
  • مدل‌های نورپردازی متنوع – از سطح‌های تخت تا سطوح براق و بازتابی
  • نقشه‌های برجستگی (Bump Maps) برای افزودن عمق و بُعد به بافت‌ها
  • افکت‌های ویژه مانند تکسچرهای هولوگرافیک، تکسچرهای متحرک و تغییر شکل سطوح
  • بافرهای گرافیکی مختلف در پایپ‌لاین رندرینگ
  • نورپردازی Forward و Deferred
  • شیدرهای Surface، Vertex و Fragment نوشته شده با CG/HLSL
  • رندرینگ حجمی (Volumetric Rendering)

گراویتی

عنوان دوره : Udemy- Shader Development from Scratch with Cg – Unity 6 Compatible

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 10.26 ساعت

تعداد فایل ها : 79

سال آموزش : 2025

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Penny Holistic3DPenny de Byl

نرم افزار : Unity

زیرنویس انگلیسی : دارد

فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد

Udemy- Shader Development from Scratch with Cg – Unity 6 Compatible

Learn to program the graphics pipeline in Unity for creating unique visual surfaces for game objects.

  • Use Unity Shaderlab to create their own shader effects with CG/HLSL.
  • Apply their knowledge of simple mathematics to change the visual surface of virtual objects.
  • Work with mesh vertices and textures to develop unique rendering effects.
  • Demonstrate a knowledge of the graphics pipeline and apply it to problem solving shading issues.

This course presents a comprehensive guide to programming with Cg and High Level Shader Language in Unity’s Shaderlab, to create your own visual surface effects for colouring and lighting game objects. It covers the mathematics of light and surfaces and steps you through the recreation of some of the most popular shaders. Many computer graphics concepts will be presented to help you understand the graphics pipeline and provide you with an essential toolkit of rendering knowledge, that will have you developing your own transparent, animated and texturised shaders in no time.

In this course, Penny teaches all the invaluable skills you will require to program the computer graphics pipeline in Unity from scratch using her internationally acclaimed teaching style and knowledge from over 25 years working with games and graphics.  But hold on tight as you’ll be taken on a journey across the computer graphics realm as it is taught to post-graduate university students. Through detailed descriptions and hands-on workshops examining all you need to know about rendering queues, vector mathematics, graphics buffers, colour theory, 3D meshes, texture mapping, lighting models and much more.

Learn how to program and work with:

  • variables and packed arrays
  • meshes, vertices and UVs
  • the mathematics for working with objects in 3D and 2D spaces
  • a variety of lighting models from creating flat shaded objects to highly reflective shiny surfaces
  • bump maps for adding extra depth and dimension to surface textures
  • special effects such as holographic, scrolling textures and surface deformations
  • the variety of graphics buffers used in the rendering pipeline
  • forward and deferred lighting
  • surface, vertex and fragment shaders written in CG/HLSL
  • volumetric rendering

حجم کل : 7.1 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : [email protected] telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز:

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: Be the first one !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا