معرفی ابزار TexTools برای بلندر
معرفی ابزار TexTools برای بلندر : TexTools یک افزونه رایگان برای نرم افزار بلندر است که دارای قابلیت های زیادی برای ویرایش تکسچر و UVمی باشد.
ویژگی های ابزار TexTools:
- Align Edge: تراز کردن گروه UV با لبه ی UV انتخاب شده.
- Rotate 90: چرخاندن گروه UV به اندازه ی 90 درجه و تراز کردن آن با مرز قبلی.
- Align Verts/Faces: تراز کردن لبه ها یا ورتکس ها با جهت مرز؛ یا تراز کردن گروه UV از سمت جلو با جهت مرزها.
- Sort H/V: تراز کردن، دسته بندی، و تنظیم کردن گروه های UV به صورت افقی یا عمودی در یک جهت.
- Iron Faces: آنراپ کردن صورت های انتخاب شده در ویوپورت به یک گروه UV در حالت Face mode. این گزینه معمولا یک روش سریع تر برای unwrap کردن بجای علامت زدن لبه های مرزی می باشد.
- Select similar: انتخاب گروه های UV مشابه بر اساس گروهِ انتخاب شده و مطابقت دادن آن با توپولوژی سایر گروه ها.
- Select Overlap: شناسایی تمام گروه های UV که بر روی یکدیگر قرار گرفته اند و انتخاب بخش هایی که یکسان هستند.
- Select Island Bounds: انتخاب مرزهای لبه ی تمام گروه های UV در نمای سه بعدی.
- Checker Map: اختصاص دادن یک checker map به اشیاء انتخاب شده یا چرخش بین دو checker map. زمانی که یک
- checker map به یک شئ اختصاص داده می شود، نما به حالت تکسچر تغییر پیدا می کند.
- Reload Textures: بارگذاری مجدد تمامی تکسچرها در فایل blend فعلی.با سافت ساز همراه باشید.
دانلود آخرین نسخه ابزار TexTools
ویدیوی معرفی ابزار TexTools برای بلندر :
TexTools for Blender
TexTools is a free addon for Blender with a collection of UV and Texture related tools.
Current features
Align Edge: Aligns the UV island to the current UV edge selection
Rotate 90: Rotate the UV island 90 degrees and align to previous bounds
Align Verts/Faces: Align selected edges/ verts to the bound’s direction. Or align UV islands in face mode to the bounds direction.
Sort H/V: Align, sort and line up UV islands horizontal or vertical in one action.
Iron Faces: Unwraps selected viewpoert faces Face mode into a single UV island. This is often a quicker approach of unwrapping as opposed to marking the boundary edges (mark seams).
Select similar: Selects similar UV islands based on the UV island input selection and matching UV Island topology.
Select Overlap: Collects all UV islands that overlap each other and select of each group all except for one island.
Select Island Bounds: Selects the edge bounds of all UV Islands in the 3D viewport.
Checker Map: Assigns a checker map to the selected object or cycles through 2 checker maps. When a checker map is assigned it changes the view to texture mode.
Reload Textures: Reload all textures in the current blend fil
نویسنده : علیرضا ایزدی
منبع خبر : سایت اورموشن Evermotion
امتیاز دهی به این مطلب
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید.