The Gnomon WorkshopUnreal Engineآموزشرندرینگشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شدهنورپردازی

آموزش نورپردازی سینمایی در Unreal Engine 5

The Gnomon Workshop - Cinematic Lighting in Unreal Engine 5

آموزش نورپردازی سینمایی در Unreal Engine 5

آموزش نورپردازی سینمایی در Unreal Engine 5

 

آموزش نورپردازی سینمایی در Unreal Engine 5 : در این دوره از هنرمند Ted Mebratu، در 2.5 ساعت، با ورک فلوی نورپردازی داخلی با استفاده از لایت مپ ها و Lumen در Unreal Engine 5 آشنا خواهید شد. ایشان نحوه دستیابی به نتایج سینمایی را با سیستم Global Illumination قدرتمند یعنی Lumen را نشان میدهد.

این دوره نحوه کار با Lightmap ها،نورپردازی یک محیط برای دو سناریو شب و روز؛استفاده از لایت مپ های استاتیک/بیک شده ،ترفند ها و تکنیک های مختلف برای ساخت نور مستقیم و غیر مستقیم ،دستیابی به مه واقعی و افکت های جوی با static volumetric fog را پوشش میدهد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

گراویتی

عنوان دوره : The Gnomon Workshop – Cinematic Lighting in Unreal Engine 5

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 2.12 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 10

سال آموزش : 2022

فایل تمرینی : ندارد

مربی دوره : Ted Mebratu

نرم افزار : Unreal Engine

زیرنویس انگلیسی : ندارد

The Gnomon Workshop – Cinematic Lighting in Unreal Engine 5

This advanced 2-hour workshop covers the Unreal Engine 5 lighting workflows that Naughty Dog Lighting Artist, Ted Mebratu, uses to achieve cinematic results.

Unreal’s Lumen is a very powerful Global Illumination system. However, when comparing it to static/baked methods, it can take some of the artistic control that Lightmaps make available to lighting artists. In addition, due to performance constraints of current hardware, there’s a limitation to how many runtime light sources you can place within a given scene using Lumen. With Lightmaps, however, this budget is practically infinite.

This workshop teaches both workflows to arm you with the skills that make the most sense for you. Starting with Lightmaps, the first portion of this video guide details the process of lighting an environment for two different scenarios — night and day — using baked/static Lightmaps (GPU Lightmass). Through these first chapters, Ted covers the different tricks and techniques he uses to craft baked direct and indirect lighting. He explains how to effectively use reflection probes to achieve believable results and walks through how to achieve realistic fog and atmospheric effects using static volumetric fog.

The workshop then dives into the process of creating a full multi-camera cinematic using Unreal 5’s Sequencer tool. Demonstrating using an ornate cathedral in Unreal, Ted showcases different techniques for shot lighting a cinematic sequence utilizing Lumen’s real-time GI system. He reveals how to create a full master cinematic sequence from scratch, featuring his top techniques for arranging and editing cinematic shots. You’ll also discover Ted’s approach to achieving dramatic compositions.

By completing this workshop, you should gain a solid insight into lighting in Unreal Engine 5 and understand how to create cinematics using UE5. There are many helpful takeaways from Ted’s workflow shared throughout that you can incorporate into your own projects.

حجم کل : 3.5 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید

User Rating: 4.35 ( 2 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا