تکنیک های ایجاد محیط طبیعی در Clarisse, Houdini, و Terragen
The Gnomon Workshop – Natural Environment Creation Techniques
ایجاد محیط طبیعی در Clarisse, Houdini, و Terragen
تکنیک های ایجاد محیط طبیعی در Clarisse, Houdini, و Terragen : در این دوره از هنرمند Alessandro Cangelosi، با جزییات نکات و تکنیک های ساخت محیط های طبیعی در مقیاس بزرگ همانند مواردی که در جلوه های بصری استفاده میکنند، آشنا خواهید شد. این دوره نحوه استفاده از Clarisse V4، هودینی و Terragen برای ساخت محیط های سی جی شگفت انگیز با آسمان های واقعی ،افت های جوی و دارایی های رویه ایی را نشان می دهد.
این دوره نحوه ایجاد آسمان واقعی ،ابر ها و تولید صفحات پشتی برای تکنیک های نورپردازی مبتنی بر تصویر در Terragen ؛ نحوه ایجاد زمین،ساخت کوه افزودن جزییات در همه اندازه ها و نحوه استفاده از ماسک های area و سایر تکنیک ها برای ایجاد صخره و مه در Houdini؛ فرآیند آماده سازی مسدود سازی صحنه و تنظیم اولیه نور در Clarisse ؛تنظیم پوشش گیاهی با Quixel Megascans را پوشش می دهد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عنوان دوره : The Gnomon Workshop – Natural Environment Creation Techniques
سطح : متوسط
زمان کل دوره : 6.36 ساعت
تعداد فایل های تصویری : 12
سال آموزش : 2022
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Alessandro Cangelosi
نرم افزار : Clarisse – Houdini – Terragen
زیرنویس انگلیسی : ندارد
The Gnomon Workshop – Natural Environment Creation Techniques
This six-hour workshop by Alessandro Cangelosi details his tips and techniques used to create large-scale natural environments, such as those used in visual effects. The workflow shows how Clarisse V4, as well as Houdini and Terragen, can be used to create impressive CG environments with realistic skies, atmospheric effects, and procedural assets.
While there are many workflows available to environment artists, Alessandro explains why his tools of choice are essential, such as Terragen for the creation of realistic skies, clouds, and for generating backplates for image-based lighting techniques. After introducing Terragen and showing how to take advantage of its atmospheric and cloud-rendering features, the lecture dives into Houdini, revealing how to tackle terrain modeling, build mountains, add details of all sizes, and how to use area masks, along with many other essential tasks. Houdini is also demonstrated for the creation of rocks and fog, detailing the workflow as a basic setup for every skill level to follow. Additionally, Alessandro covers exporting the rocks (Alembic) and clouds (VDB) — everything is generated procedurally.
Continuing the workflow, Alessandro takes the terrain, rocks, and clouds into Clarisse where he shares his process for preparing scene blocking and tackling an initial lighting setup. Using Point Clouds, Particle Paint Tool, Scatter, and many other Clarisse features, this workshop breaks down the complete scene-dressing workflow and offers an introduction to vegetation setup using Quixel Megascans.
The final section of the workshop discusses creating custom shaders for 3D plants, terrain, procedural displacement, adding instanced color, and applying variations at different levels of detail. The critical lighting stage also gets broken down, along with rendering the scene ready for look-development in Fusion.
حجم کل : 4.2 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید