آموزش شیدر های Unity از صفر
Udemy – Learn Unity Shaders from Scratch
آموزش شیدر های Unity از صفر
در این آموزش شیدر های Unity از صفر از هنرمند Nicholas Lever، بصورت کامل با ShaderLab یونیتی و زبان شیدینگ HLSL در انجین Unity آشنا خواهید شد. این آموزش زبان برنامه نویسی شیدر HLSL را برای ساخت شیدر های شگفت انگیز یاد می دهد.
این آموزش نحوه کدنویسی بر اساس زبان C یاد می دهد،اگر با این زبان آشنایی ندارید، جای نگرانی نیست ، از صفر و ابتدا با این زبان آشنا می شوید. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین اصلی دوره آموزشی :
- رمز و راز های نوشتن شیدر های یونیتی
- مقابله با مشکلات هنگام ایجاد شیدر سفارشی
- استفاده از سینتکس Surface Shader برای افزودن شیدر های سفارشی
- کار با شیدر های یونیتی
- شیدر های حجمی و clipping
عنوان دوره : Udemy – Learn Unity Shaders from Scratch
سطح : متوسط
زمان کل دوره : 4.26 ساعت
تعداد فایل های تصویری : 56
سال آموزش : 2020
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Nicholas Lever
نرم افزار : Unity
زیرنویس انگلیسی : دارد
Udemy – Learn Unity Shaders from Scratch
In this course we’re going to look at Unity ShaderLab and the HLSL shading language to create amazing shaders.
Maybe you are
a developer struggling to bring to life a particular game feature because it needs a custom shader.
a developer who always wanted to create custom shaders but was too scared to start.
a developer wanting to add some custom post-processing effects to your 3d renders.
Unity ShaderLab is how you create custom shaders. It comes in 3 flavours, fixed function, vertex-fragment and surface shaders. We won’t be looking at the fixed function route in this course as it is effectively a legacy option and you want to learn modern best practice. The code syntax is based on the C language, but fear not, we will assume you have literally no knowledge of this language at all and we will, as the course title states, learn this from scratch. A shader uses the GPU ( the Graphics Processing Unit) to handle multiple programs at the same time, so it is unbelievably fast.
We will start from really simple examples and progress slowly through each stage of developing a custom shader. You will be able to play with the shader code using Visual Studio, or another code editor if you prefer. You can experiment with different values to see the impact it has on the end result.
Unity shaders are split into vertex shaders and fragment shaders and we will focus initially on the fragment shader, working essentially in a 2d environment. With dozens of shaders in the course resources you will learn the language in gentle stages. Before moving on to use Unity’s surface shader syntax to easily include complex lighting.
Once you’re comfortable with simple shaders we will cover advanced effects such as tessellation, transparency, using the stencil buffer and post-processing.
What you’ll learn
The mysteries of writing Unity shaders
You will be gently introduced to how to approach the problem of creating a custom shader.
You will learn the full details of the Cg shader language.
You will learn to use the Surface Shader syntax to add custom shaders on top of Unity lighting.
You will start with simple unlit 2D shaders and work up to advanced effects such as volumetric shaders and clipping.
حجم کل : 2.8 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋