آموزش برنامه نویسی بازی دو بعدی در #C و یونیتی 2018
Udemy - Programming 2D Unity Games in C# for Unity 2018 and Beyond
برنامه نویسی بازی دو بعدی
در این دوره برنامه نویسی بازی دو بعدی در Unity از شرکت Udemy ، ما بر موتور بازی، اشیا بازی و اجزای تشکیل دهنده بصورت کامل و به جزییات پوشش خواهیم داد. هم چنین همراه با کدنویسی های زیاد و ساختن محیط هنری از طریق دید تکنیکی و فنی خواهیم داشت.
ما از ابتدایی ترین سطح شروع خواهیم کرد و برای شما نمونه اسکریپت هایی برای دانلود، تست و استفاده در پروژه های آتی خود در این آموزش موجود خواهد بود. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما کاربران عزیز، تهیه و آماده دانلود شده است.
عناوین اصلی برنامه نویسی بازی دو بعدی :
- اصول یونیتی ۲۰۱۸
- ابزار هنری پیکسل محور
- فضای دو بعدی درموتور یونیتی
- حرکت دینامیک ریجی بادی
- ساخت منو UI
- ایجاد PROJECTILE
- صدا و صوت
- مدیریت صحنه
- ZENJECT
عنوان دوره : Udemy – Programming 2D Unity Games in C# for Unity 2018 and Beyond
سطح : متوسط
زمان کل دوره : 8 ساعت
تعداد فایل های تصویری : 49
سال آموزش : 2019
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Chris Navarre
نرم افزار : Unity
زیرنویس : دارد
Udemy – Programming 2D Unity Games in C# for Unity 2018 and Beyond
Learn the ins and outs of building 2D games in Unity 2018 from the ground up. We will cover working in the engine, GameObjects & Components in detail, many coding topics, and building art assets from a technical perspective.
We will start from basics and there will be example scripts for you to download, test, and use if you wish throughout many of the tutorials provided in the course.
With a focus on coding, I will be showing you advanced techniques such as Dependency Injection to make your scripts more loosely coupled and easier to make changes to later on and Unit testing through the Unity Test Runner.
Several external tools will be covered as well to help you in creating your game (Pyxel Edit for Pixel Art, BFXR for Sound Effects, etc).
Here are some of the Unity basics that will be covered in the course
Rigidbodies and 2D kinematic game physics
Adding, using, and manipulating components on game objects
Workflows in Unity and learning how to work more efficiently
Manipulating audio sources for sound playback during events and animation
Adding lighting to 2D sprite objects in the game engine.
Using the Unity Tilemapping Tools to Create Game Maps with easy collision setup
Step A to Z in Creating Prefabs for your game like a Giant Animated Fireball
Here are some of the coding topics covered in the course
Collision checking for walls and event triggers
UI Menus – How to create and navigate between menu using the UI components available inside of unity
Saving and Loading Game Data to Permanent or Temporary Files on Any Platform
Odin Inspector – a Premium addon that makes it easy to design inspectors for your scripts so designers can make changes to your game and also opens up serialization for important C# objects like Dictionaries.
Managing character inventories including items and money
Remembering the state of objects in the game when the player leaves and reenters a scene
How to Use Scriptable Objects – Storing important game data like settings in an asset file that you can easily edit with the Unity inspector
Custom unity events and making outside scripts react to them
Enemy and Projectile spawning scripts
Unit Testing and Scene Testing with the Unity Test Runner
Dependency Injection with Zenject
Possibilities for Future Updates
Nested Prefabs in Unity 2018.3 (Definitely will cover this once it’s out)
We may also touch on RigidBody Dynamic game physics for those who want a more modern take on 2D games like platformers and puzzle games (think Angry Birds)
Updates leading into 2019 on the latest unity technologies
Note that the course, while it has a lot of content already is still a work in progress. I’m aiming to release additional videos the course each week and keeping information up to date. If you feel a topic is missing, feel free to shoot me a suggestion.
Who this course is for:
People who want to build their own games in a robust and extendable game engine
Anyone who may know a little code, but wants to learn how to C# libraries specific to the Unity Engine
Lovers of 2D Pixel Art Games
C# learners or developers who want to follow good design practices like Dependency Injection and Unit Testing while building their games
حجم کل : 4.1 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)