بیت گراف
UdemyUnityآموزشاسکریپت نویسیبرنامه نویسیساخت بازیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

راهنمای کامل برنامه نویسی در Unity با زبان سی شارپ 2020

Udemy – The Ultimate Guide To C# Unity Programming (2020)

راهنمای کامل برنامه نویسی در Unity با زبان سی شارپ 2020

راهنمای کامل برنامه نویسی در Unity

 

در این دوره راهنمای کامل برنامه نویسی در Unity از هنرمند Michael Murr، با نحوه ایجاد یک پلت فرم دو بعدی سرگرم کننده با استفاده از تکنیک های مدرن توسعه یونیتی و زبان سی شارپ آشنا خواهید شد. این دوره جدیدترین مطالب و تکنیک های مورد استفاده در توسعه بازی های مدرن (یونیتی 2020) به شما انتقال می دهد. اگر قصد دارید که به روشی سرگرم کننده ببنید که چطور بازی های خارق العاده امروزی ساخته می شوند ، این دوره مناسبترین آموزش برای شروع است. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین اصلی دوره آموزشی :

  • دانلود و نصب Unity و Visual Studio
  • چرا به ویژوال استودیو و یونیتی نیاز داریم ؟
  • استفاده از ویژوال استودیو و یونیتی به روشی ساده
  • نحوه تنظیم عالی یک محیط بازی
  • روشی جامع و ساده Unity Engine
  • اصول سی شارپ با روش های سرگرم کنننده با ایجاد یک بازی
  • استفاده از وردودی های پلیر جهت کنترل رفتار بازی
  • افزودن اجزای مختلف برای آبجکت های بازی
  • افزودن نیروی جاذبه و نیرو ها برای آبجکت های بازی
  • ساخت آبجکت های بازی طوریکه با یکدیگر تعامل داشته باشند
  • افزودن شیت های sprite و برش آنها
  • افزودن داراییهای کاشی
  • نحوه ایجاد سطوح از دارایی های کاشی
  • حل کردن مشکلات بازی بصورت گام به گام
  • ایجاد انیمیشن ها
  • ایجاد ترانزیشن بین انیمیشن ها
  • افزودن مکانیک های بالارفتن
  • افزودن بمب و انفجار و کشتن بازیکنان
  • افزودن دشمن برای حمله کردن
  • ایجاد اتوماتیک سطوح با 2Dextras
  • تجربه بازیکن چیست
  • افزودن جلوه های صوتی
  • افزودن سیستم امتیاز دهی
گراویتی

عنوان دوره : Udemy – The Ultimate Guide To C# Unity Programming (2020)

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 10 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 49

سال آموزش : 2020

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Michael Murr

نرم افزار : Unity

زیرنویس انگلیسی : دارد

Udemy – The Ultimate Guide To C# Unity Programming (2020)

The best way to learn anything is by doing it in a really fun way and this is where this course comes from. If you want to learn how all these incredible games you see are made there is no better place to start than this course. We made sure that this course has everything you need to take you from a beginner (even with zero codding experience) and slowly take you to intermediate and finally become a professional.

I chose the main project in this course to be a 2D platformer because it not only has a vast library of game development concepts that we can implement and learn, but also because it’s very simple (especially if you are a beginner) to delve in and get started on your game development journey.

Everything in this course has been meticulously crafted, review and recrafted to provide you with the best experience possible and maximize your learning as much as possible. So not only will you have a great time learning you’ll also get the MOST BANG FOR YOUR BUCK by going away from this course with a lot of tools in your arsenal to continue you journey in the wild west of game development.

Section 1 – Introduction & Setup:

We’ll start off by downloading all the necessary tools that we need to start our game development journey. That means the latest version of Unity and the latest version of Visual Studio. We’ll also go over everything you need to make you feel right at home and how to use the course to maximize your learning potential. We’ll finish off by creating our first code with a very simple game just to take the pressure off.

Section 2 – Magic Game Cube: C# & Unity Basics:

This is where things get heated up. We’ll start by leaning what Version Control is which is an incredibly powerful tool for game developers and used by professional programmers around the world. We’ll learn the basics of C# so even if you have ZERO CODING EXPERINCE you can still understand everything and learn how to build great games and continue on with the project. We’ll also get a grasp on the fundamentals of Unity Engine and how everything works in it.

Section 3 – Castle Conquest: Setting Up Our World:

We begin our Main Project. We’ll start off by setting up our world, and what better place than the Game Design and player experience of our game. We’ll add sprite sheets slice them. You’ll learn how all these maps in 2D platformers are so easily created and understand how it’s not as hard as it seems. We’ll add our character who’s a great Conqueror wielding his trusted Hammer and you’ll get your first taste of animations.

Section 4 – Castle Conquest: Creating Our Conqueror:

Here is where you go deeper into making our character feel alive. We’ll give him the ability to move in the levels we created and interact with various things like the walls and so on. Our Conqueror will jump, climb, run, flip and just stand there sometimes Idling. We’ll also implement a modern game development technique called CINEMACHINE that makes our game really cool and professional.

Section 5 – Castle Conquest: Adding Enemies & Bombs:

It’s where things get a bit scary because our Conqueror is no longer safe. There are new threats inside his castle with pigs roaming and bombs ready to explode at any moment. We’ll add enemies, animated them and make them hurt our Conqueror if he walks too close to them. We’ll also add hazards like bombs that blow our player up if he doesn’t keep a safe distance after they start burning.

Section 6 – Castle Conquest: Controlling Our Game:

This is where we add lives to our player, we add more levels and add a score to get anyone playing our game a goal that they should achieve. Make everything in our world much more interesting and fun to experience. This is also where we add Sound Effects to our world and really make everything come alive.

What You Will Learn In This Course:

Download and install Unity and Visual Studio
Why we need Visual Studio with Unity
Use Visual Studio with Unity in a simple way
How to set a good Game Development environment
Unity Engine are in a simple and comprehensive way
The Basics of C# in the most fun ways possible by creating a game
Use player input to control the behavior of our game
Add different component to game objects
Add gravity and other forces to game objects
Make game objects interact with each other in our game
Add sprite sheets and slice them up
Create Tile assets
How to create levels from our tile assets
Become a ninja problem solver and learn how to go step by step to solve any problem in Game Development and coding
Create animations
Make transition between animations
Add climbing mechanics
Add bombs that explode and kill player
Add enemies that attack you
Create levels automatically with 2Dextras
Learn what player experience is
Add sound effects to your game
Add a scoring system to our game
Add lives to our player with dying conditions

حجم کل : 5.5 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 5 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا