آموزش ساخت بازی هایپرکژوال : بررسی مکانیک های بازی Hexa Sort
Udemy - Unity Hyper Casual Game - Exploring Hexa Sort Mechanics
آموزش ساخت بازی هایپرکژوال : بررسی مکانیک های بازی Hexa Sort
آموزش ساخت بازی هایپرکژوال : بررسی مکانیک های بازی Hexa Sort : در این دوره از هنرمند Tabsil Makes Games ، با نحوه ساخت مکانیک های مختلف از بازی موبایل هایپرکژوال چون Hexa Sort در انجین یونیتی آشنا می شوید. این دوره نحوه بازسازی مکانیک ها و افکت های مختلف از Hexa Sort یک بازی موبایل hypercasual معروف و پرطرفدار را نشان می دهد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین آموزش ساخت بازی هایپرکژوال : بررسی مکانیک های بازی Hexa Sort :
- نحوه ایجاد hexagonal grid با Unity’s Grid Component
- پیاده سازی symmetrical hexagonal grids برای طراحی لول
- کنترل و دستکاری استک های hexagon در محیط بازی
- توسعه و پیاده سازی مکانیک های ادغام برای hexagon stack
عنوان دوره : Udemy – Unity Hyper Casual Game – Exploring Hexa Sort Mechanics
سطح : متوسط
زمان کل دوره : 2.56 ساعت
تعداد فایل ها : 25
سال آموزش : 2024
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Tabsil Makes Games
نرم افزار : Unity
زیرنویس انگلیسی : ندارد
Udemy – Unity Hyper Casual Game – Exploring Hexa Sort Mechanics
Learn & Create Various Mechanics from the Hyper Casual Mobile Game – Hexa Sort
How to create a hexagonal grid using Unity’s Grid Component.
Implementing symmetrical hexagonal grids for level design.
Controlling and manipulating hexagon stacks within the game environment.
Developing and implementing merging mechanics for hexagon stacks.
Techniques for identifying and solving common issues in game development.
Hey Friend!
In this course, you will learn how to recreate various mechanics and effects from Hexa Sort, a famous and trending hypercasual mobile game.
We will start by creating a Hexagonal Grid using Unity’s Grid Component. (Way simpler than creating our own system)
After you’ve clearly understood how this works, we will tackle Procedural Hexagonal Grid Creation, the basics actually.
We want to create a symmetrical hexagonal grid that we can then edit to Create Levels.
You will also learn how to create levels, the quick way.
After creating our grid, we will tackle Spawning Hexagon Stacks and controlling them.
We will learn how to Snap Those Stacks on the grid and Merge everything when it makes sense.
The trickiest part of the system is, you guessed it, the Merging Mechanic. We need to Iterate over Every Cell that has been updated during the previous merge.
It might sound weird, but you’ll know how to do that after completing the course!
I’m also going to include some lectures on the Shader in the Main Menu, because that’s something I find cool.
And if you want me to Explore More Hidden Gems of this game, please let me know!
Ready to jump in? Enroll now!
Disclaimer : This is not a beginner course, you need to have some basic Unity & C# knowledge before starting this course.
It’s best if you know about loops, coroutines & actions.
حجم کل : 1.1 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋