UdemyUnreal Engineآموزشساخت بازیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش بلوپرینت ،اینونتوری ، Quests و Char Stats در UE5

Udemy - Unreal Engine 5 Blueprints: Inventory, Quests and Char Stats

آموزش بلوپرینت ،اینونتوری ، Quests و Char Stats در UE5

آموزش بلوپرینت ،اینونتوری ، Quests و Char Stats در UE5

 

آموزش بلوپرینت ،اینونتوری ، Quests و Char Stats در UE5 : در این دوره از هنرمند Krystian Czekalski ،با نحوه استفاده پیشرفته از بلوپرینت های آنریل انجین برای ساخت سیستم quests بازی ، اینونتوری پلیر و آمار کاراکتر ها و همچین مدیریت داده آشنا خواهید شد. این دوره ارتباط بین بلوپرینت ها و مدیریت داده ها را در آنریل نشان می دهد.

این آموزش نحوه ساخت سیستم موجودی ،سیستم جستجو و آمار بازیکنان ، اصول اولیه انواع داده ها ، آرایه ها ، مپ ها ، enums، ساختارها ،دیتا تیبل ها ، ایمپورت کاراکتر ها از مارکت پلیس ، سفارشی سازی بلوپرینت کاراکتر مطابق با نیاز ها ، تکنیک هایی برای تشخیص آبجکت های تعاملی و وراثت کلاس و … را پوشش می دهد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین آموزش بلوپرینت ،اینونتوری ، Quests و Char Stats در UE5 :

  • مدیریت داده در آنریل انجین 5
  • ترنبتط بین کلاس ها و اکتور ها
  • نوع داده و نحوه استفاده از آنها
  • سیستم موجودی سیستم quests و آمار کاربران

تری دینگا

عنوان دوره : Udemy – Unreal Engine 5 Blueprints: Inventory, Quests and Char Stats

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 10.33 ساعت

تعداد فایل ها : 74

سال آموزش : 2024

فایل تمرینی : ندارد

مربی دوره : Krystian Czekalski

نرم افزار : Unreal Engine 5

زیرنویس انگلیسی : ندارد

فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد

Udemy – Unreal Engine 5 Blueprints: Inventory, Quests and Char Stats

Advanced using UE5 Blueprints to create game quests system, player inventory and character statistics. Data management

Manage data in Unreal Engine 5
Communication between classes and actors
Type of data and how to use them
Inventory system, quests system and user statistics

Welcome! I’m excited to introduce a course that will change the way you think about game design in Unreal Engine 5. This isn’t just a course that shows you how to implement features in your game—this course will teach you how to design these features so that the data and logic remain clear and consistent.

What is this course about?

In this fascinating course, we’ll dive deep into communication between Blueprints and data management in Unreal Engine 5. You won’t just learn various techniques for organizing code and data within Blueprints; you’ll apply them in practice by creating fully functional systems like an inventory system, quest system, and player statistics.

What will we cover?

We’ll start with the basics of data types in Unreal Engine 5—data types, arrays, maps, enums, structures, and data tables. From there, we’ll move into practical implementation, importing characters from the Epic Games Marketplace and customizing the Character Blueprint to suit our needs. Together, we’ll build a basic level with a landscape, exploring techniques for detecting interactive objects and class inheritance in Unreal Engine.

Creating an Interactive Menu with Animations

I’ll show you how to prepare an interactive menu with three different tabs. You’ll also learn how to customize and animate widget appearances.

Inventory System

Once the menu is ready, we’ll dive into building our inventory system using various techniques, such as interfaces, trace, structs, data tables, and custom functions. Our player will be able to trace collectable objects and interact with them. We will learn how to collect objects, track quantities, and display them in UI.

Quest System

Next, we’ll move on to the quest system. You’ll learn how to interact with NPCs that offer tasks to complete. In the quest tracking menu, we’ll cover how to monitor progress. The quests we create will be based on various in-game events, creating a unique and engaging experience for the player.

User Statistics

The final section of the course will focus on player statistics. We’ll display our character’s stats in the menu using data from the game instance. This element will not only add depth to our game but also demonstrate how to use data efficiently throughout the project.

This course is not just a collection of techniques. It’s a practical guide on how to effectively create interactions between Blueprints, organize data, and implement advanced game systems. If you want to elevate your skills in Unreal Engine 5 and create memorable games, this course is for you!

Don’t wait. Join today, see your projects come to life, and start your journey into the fascinating world of Unreal Engine 5.

حجم کل : 10 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز:

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.25 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا