بیت گراف
UdemyUnreal Engineآموزشساخت بازیشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

راهنمای توسعه دهندگان برای کار با بلوپرینت ها در Unreal Engine 5

Udemy – Unreal Engine 5 Blueprints - The Ultimate Developer Course

راهنمای توسعه دهندگان برای کار با بلوپرینت ها در Unreal Engine 5

راهنمای توسعه دهندگان برای کار با بلوپرینت ها در Unreal Engine 5

 

راهنمای توسعه دهندگان برای کار با بلوپرینت ها در Unreal Engine 5 : در این دوره از هنرمند معروف Stephen Ulibarri ، با نحوه کدنویسی 4 بازی در Unreal Engine 5 با استفاده از اسکریپت بصری بلوپرینت از سطح مبتدی تا پیشرفته آشنا خواهید شد. با این دوره بدون هیچ تجربه قبلی ، به توسعه بازی خواهید پرداخت. تمامی اصطلاحات و مفاهیم مهم در ساخت بازی با جزییات توضیح داده می شود. در پایان چهار پروژه بازی کوچک در ژانرهای مختلف دو بعدی و سه بعدی را خواهیم داشت.

این دوره بی نظیر ، نحوه نصب آنریل ، آشنایی با ادیتور ، انواع دارایی ها ، ایمپورت فایلها ، دستکاری آبجکت ها در سطح ، ساخت محیط بازی ساده ، سیستم بلوپرینت ، مهارت های ریاضی مورد نیاز برای توسعه دهنده گان ، ویژوالیزیشن وکتور ها ، دیباگ ، اصول سلسله مراتب کلاس ، استفاده از ورودی ها با سیستم Input آنریل ، افزودن افکت های صوتی و بصری چون ضربه و انفجار ، سیستم فیزیک ، نحوه حرکت و تعامل اجسام ، نورپردازی و پست پراسسینگ ،ایجاد سطح دو بعدی و … را پوشش می دهد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین راهنمای توسعه دهندگان برای کار با بلوپرینت ها در Unreal Engine 5 :

  • نحوه ایجاد ژانرهای مختلف چون شوترهای پرنده ، پلتفرمر های سه بعدی ، ساید اسکرولر های دو بعدی و وسایل نقلیه
  • برنامه نویسی گیم پلی با بلوپرینت ها بدون نیاز به نوشتن کد
  • ایجاد دارایی های رایگان و با کیفیت بالا برای سطوح ، کاراکتر ها ، وسایل و افکت ها در پروژه های بازی
  • بهترین روش ها برای توسعه چون بهینه سازی ،سرعت ، مموری و ساختار پروژه
  • کار با ابزارهای مدلینگ و ریگینگ در آنریل انجین
  • ایجاد افکت ها با سیستم Niagara و MetaSounds
  • درک متریال ها آنریل انجین و ساخت متریال ها از مپ های تکسچر پرو
  • مدیریت وابستگی ها ، تاثیرات Tick and Casting ، لودینگ async دارایی ها ، رفرنس ها کلاس و آبجکت

گراویتی

عنوان دوره : Udemy – Unreal Engine 5 Blueprints – The Ultimate Developer Course

سطح : مبتدی تا پیشرفته

زمان کل دوره : 41.26 ساعت

تعداد فایل ها : 208

سال آموزش : 2024

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Stephen Ulibarri

نرم افزار : Unreal Engine 5

زیرنویس انگلیسی : ندارد

فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد

Udemy – Unreal Engine 5 Blueprints – The Ultimate Developer Course

Code Your First Four Game Projects in Unreal Engine 5 with Blueprint Visual Scripting – From Beginner to Advanced!

Create complete games of different genres including flying shooters, 3D platformers, 2D side scrollers, and vehicles .
Program gameplay with Blueprints, without needing to write code.
Get free, high quality assets for levels, characters, props and effects into your game projects.
Blueprint best practices for development, including optimization, speed, memory, and project structure.
Unreal Engine’s modeling and rigging tools.
Create effects with Niagara Systems and MetaSounds.
Understand Unreal Engine Materials and create Materials from pro texture maps.
Manage dependencies, the impacts of Tick and Casting, async loading of assets, soft object references and soft class references.

In this course, you will start with absolutely no experience in game development whatsoever. All of the important terms and concepts in game development will be introduced to you and explained carefully and in detail. By the end, you will have four small game projects of different genres, ranging from 2D to 3D, and you’ll understand the underlying principles needed to make any creation you can imagine.

The course starts you off as a complete beginner, but experienced developers will also benefit from this course, as many best practices and advanced features are covered throughout.

The course begins at the beginning – downloading the Epic Games Launcher, where we will install Unreal Engine 5, as well as gain access to the Epic Games Marketplace where we can get tons of free, high-quality assets for our games. After familiarizing ourselves with the Unreal Engine editor, learning about asset types and how to import asset files, we get some practice manipulating objects in the level and building simple game environments with free asset packs.

We then get started learning the basic structure of the Blueprint visual scripting system, as well as cover the fundamental math skills every game developer needs to understand. We get practice visualizing vectors in the engine with the various debug drawing Blueprint nodes.

With the original assets created specifically for this course, we then create our first simple game, Bad Bot – a drone flying shooter. We cover the fundamentals of Unreal Engine’s class hierarchy, learning about the various game classes that come together to form a basic game – including the Actor, the Pawn, the Game Mode, and the Controller. We learn how to bind inputs from keyboard, mouse, and console controller using Unreal Engine’s Enhanced Input System. This project covers spawning enemy bots, firing projectiles, and adding sound and visual effects such as impacts and explosions, before finishing the level with a boss fight.

We then dive deep into Unreal Engine’s collision framework, with a section dedicated to the collision system in Unreal Engine. We learn how Unreal Engine handles collision, including knowledge of:

The physics system versus the query system
Collision Complexity and how meshes can have both simple and complex collision and how to configure these
How the method of movement determines the type of interactions objects will have with each other
Sweeping collisions versus physics collisions
Collision Enabled, Collision Object Types, and Collision Responses, and how these work together
Custom collision channels, custom collision profiles, and optimization for performance
By the end of this chapter, Unreal Engine’s collision framework will be completely demystified and you’ll easily be able to configure the collision settings correctly so that your game object interact as intended, optimized for performance, and without invisible collision interactions affecting the game’s frame rate.

حجم کل : 37 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.7 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا