دانلود پروژه Journeyman’s Minimap برای آنریل انجین
Unreal Engine - Journeyman's Minimap (4.26)
پروژه Journeyman’s Minimap برای آنریل انجین
پروژه Journeyman’s Minimap برای آنریل انجین : این پروژه یک مینی مپ شیک بدون حاشیه یا حاشیهدار است که می توانید انیمیشنهای مبتنی بر گیمپلی خود را متصل کنید ، این پروژه رو از سایت Unreal Engine برای کابران سافت ساز حاضر کردهایم ، به پلیر ها در ++C یا BP آیکون اضافه کنید ،انیمیشنهای آیکونها را با متریال مبتنی بر گیمپلی سفارشی کنید و منطق گیمپلی خود را به مینیمپ رویدادهای UI متصل کنید ، با سافت ساز همراه باشید.
عنوان : Unreal Engine – Journeyman’s Minimap (4.26)
فرمت : uasset umap
کاتالوگ : ندارد
موضوع : پروژه آنریل انجین
شرکت سازنده : Unreal Engine
Unreal Engine – Journeyman’s Minimap (4.26)
Add one or more (mini-)maps to your game with customizable border, shape and transparency. Add icons to actors in C++ or BP. Customize icon animations with gameplay driven materials and hook your gameplay logic up to minimap UI events. Multiplayer compatible.
Icons are greatly customizable, such as in terms of texture, animated material, rotation, size in screen or world units, draw color and draw order. When an icon is outside the minimap it can appear as an arrow at the edge of the map. Any aspect of an icon’s appearance can be changed during gameplay via C++ or BP.
Intuitively prepare background textures by dragging a volume into the world that will generate a top-down render, optionally with nav mesh, every time you move or nudge the volume. Draw over the render and assign it to the volume. It will then show up in the minimap. Supports automatic background texture switching in multi-floor dungeons and when transitioning between in and outdoors.
Add suspense to your game with the included fog of war feature. If used, minimap backgrounds start blacked out and players can move around to gradually uncover the map. The player and other actors can either temporarily reveal areas in fog to achieve MOBA/RTS style team vision, or permanently reveal visited areas for action RPG style exploration. Icons can show or hide in fog and fog values can be queried for gameplay purposes. A post process effect is included that can be used to render the fog in the world.
Technical Details
– Control size manually or automatic via UMG
– Rectangular, circular + bordered, borderless, transparent
– Create backgrounds by drawing over generated images with nav mesh
– Center the map on an area or actor. Control zoom-level and rotation. Show the player camera’s view as a trapezoid.
– Supports automatic texture switching based on height (multi-floor building) or priority (indoor volume).
– Fires UI interaction events
Icons
– All properties changeable in-game
– Give an actor an icon by attaching an icon component
– Customize its texture and material
– Material instances are accessible for gameplay driven animation. Flash, pulse and clock anims included.
– Control icon size in screen space or world space
– Customize rotation, draw color and Z-order
– Show an arrow when icon is off the map
Fog of war
– Add fog of war to the minimap and world
– Actors can reveal areas temporarily or permanently
– Actors and their icons can be hidden when inside fog
حجم کل : 40 مگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید