بیت گراف
Marketplace Unrealآنریل انجینپروژه های آمادهشرکت سازنده پروژه

دانلود پروژه ساخت نور افکن حجمی با سایه در آنریل انجین

Unreal Engine - Volumetric Spotlight with Shadow

پروژه ساخت نور افکن حجمی با سایه در آنریل انجین

ساخت نور افکن حجمی با سایه در آنریل انجین

 

پروژه ساخت نور افکن حجمی با سایه در آنریل انجین : این پروژه افکت نور افکن حجمی اثر فیزیکی نور منعکس کننده ذرات گرد و غبار ، مه و یا نمناک را در کانون تشبیه سازی می کند می توانید از هر زاویه به آن نگاه کنید و حتی در داخل آن بایستید ، این پروژه رو از سایت Unreal Engine برای کابران سافت ساز حاضر کرده ایم ، شکل با تنظیم پارامترهای عرض و طول آن قابل کنترل است و می توانید مربع آن را انتخاب کنید ، رنگ را نیز می توان تنظیم کرد ، با سافت ساز همراه باشید .

این پکیج شامل :

  • شامل 1 پایه بلوپرینت برای تنظیم کانون توجه (پشتیبانی از 1 ماسک سایه)
  • شامل 1 چلد بلوپرینت که حداکثر 4 ماسک سایه ای و برخی از محاسبات نور واقعی تر را پشتیبانی می کند
  • شامل 2 بلوپرینت برای به راحتی پیکربندی ساخته شده در حجم آنریل انجین
  • شامل 2 سطح دمو با مجموع 10 نمونه از کانون توجه
  • شامل 5 متریال فن
  • و..

تصاویری از پکیج  :

گراویتی

عنوان : Unreal Engine – Volumetric Spotlight with Shadow

فرمت : uasset | umap

کاتالوگ : ندارد

موضوع : پروژه آنریل انجین

شرکت سازنده : Unreal Engine

Unreal Engine – Volumetric Spotlight with Shadow

The volumetric spotlight effect visualizes the physical effect of light reflecting of dust particles, fog or damp in a spotlight. The illusion of a volume is created by filling the cone with a series of planes to make it “volumetrical”.

The shape is controllable by setting parameters of its width and length and you can choose to have it square. The color can also be set.

Since the volume is rendered by additive-transparant planes perpendicular to the spotlight (set by a parameter (default 512)), the render cost is very high, because really the entire volume has to be rendered, while 3D-rendering usually just renders surfaces. To prevent the worst case conditions, the number of planes are dynamically reduced depending on the distance to the camera. All performance settings are configurable. Please note that this effect will only render at a decent framerate (30FPS+) on mid-end and high-end machines.

The cool thing about this light is that it also supports (dynamic) masks. These work by just inserting a 2D mask at the correct position and transformation in the material shader that is rendered over the plane. So only 2D masks perpendicular to the lightray are supported, but simple geometry (Example a sphere) renders completely correct in 3D. This can make real convincing effects such as light through windows or panels, which makes the volumetric effect really strong and much cooler than the simple facing-plane god-rays.
Technical Details
1 base Blueprint to configure the spotlight (supports 1 shadow mask)
1 Blueprint child that supports up to 4 shadow masks and some more realistic light computation, but results in a much higher render cost.
2 Blueprints to easily configure the built in volumetrics of the Unreal Engine. (These just imitate volumetrics by rendering the surface of a spotlight volume)
2 Demo levels with a total of 10 examples of the spotlight.
3 props of spotlight casings
1 prop of a bunkerlamp
5 Materials of fans.
Bunker Demo contains 24 materials as a bonus
Butterfly Demo contains a nice ground and water material.

NOTE: Due to the high render cost this effect is only suited for mid to high end machines (standing inside the spotlight is worst-case condition and FPS will drop from 50 to 20 FPS on a mid-range machine at 1920×1200 (Already with plane resolution reduction optimization with a factor 4, so on the expense of loosing some quality of the effect (the planes (edges) become slightly visible))). Rendering multiple spotlights and looking at them from a distance is not really a problem, since it is not so much about the amount of spotlights (tested with 4), but more about the screen fill-rate. If you want to have a dynamic shadow maks, it is best to only add 1 spotlight at a time on the screen, because for dynamic masking it is needed to update the materials of all (512) planes, which is very performance costly.

حجم کل : 150 مگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

User Rating: 4.7 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا