باز کردن و ذخیره کردن فایل متنی در #C
شیوه های مختلفی برای باز کردن و ذخیره کردن فایل متنی وجود داره
قدم اول باید فضای نام IO ار به پروژتون اضافه کنید :
using System.IO;
از کلاس File و متد OpenText استفاده می کنیم . این تابع یک فایل متنی با کدگذاری UTF-8 را می خواند.
در ورودی (پارامتر تابع ) مسیر فایل را از ما می گیره و یک شیStreamReader را بر می گردونه.
//فراخوانی تابع و ذخیره در شی استریم ریدر StreamReader reader = File.OpenText(fileName);
حالا ما یک شی StreamReader داریم . می توانیم با توابع Read و ReadLine محتویات فایل متنی را بخوانیم.
متد ReadLine در هر بار فراخوانی فقط یک خط را می خواند و متد Read تمام محتویات فایل متنی را می خواند.
در حلقه ایی که در کد هستش ، محتویات شی StreamReader را به صورت خط به خط می خوانیم و در کنسول چاپ می کنیم.
//خواندن خط به خط کد while ((s = reader.ReadLine()) != null) { //چاپ محتویات در کنسول Console.WriteLine(s); }
در نهایت کد تولید شده به صورت زیر استفاده می کنیم:
//مسیر فایل متنی را به متغییر می دهیم string fileName = @"C:\1.txt"; try { //خواندن فایل و ذخیره در شی استریم ریدر . استفاده از یوزینگ برای آزاد سازی حافظه بعد از استفاده از فایل می باشد using (StreamReader reader = File.OpenText(fileName)) { string s = ""; while ((s = reader.ReadLine()) != null) { Console.WriteLine(s); } } } //درصورت داشتن خطا ، پیغامش رو در کنسول چاپ می کنه catch (Exception Ex) { Console.WriteLine(Ex.ToString()); }
ذخیره فایل متنی :
برای ذخیره کردن فایل متنی از کلاس File و متد WriteAllText استفاده می کنیم.
این تابع مسیر فایل و محتویاتی که در فایل نوشته می شود را از ورودی می گیرد.
//مسیر فایل متنی را به متغییر می دهیم string fileName = @"C:\1.txt"; File.WriteAllText(fileName, "رشته ایی که در فایل متنی قرار میگیرد");
برای مشاهده کلیه سورس های برنامه سی شارپ کلیک نمایید.
امتیاز به این مطلب :
امتیاز
جمع امتیازات
لطفا به این مطلب امتیاز دهید