تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین
در ورژن های قبلی با کمک اسکرین پرسنتاژ شما می توانستید پیش از نمایش یوزر اینترفیس ، صحنه سه بعدی را با رزولیشن پایینتر رندر بگیرید و با رزولیشن بالاتر نمایش دهید . این روش برای استفاده از gpu ارزان قیمت و سخت افزار رده پایین بسیار مناسب بود ، ولی با این کار باید بین وضوح خروجی و پرفرمنس GPU یکی را انتخاب می کردید .
حالا برای جایگزین کردن اسکرین پرسنتاژ ، ما به شما دو انتخاب متفاوت می دهیم :
- اسکرین پرسنتاژ اولیه که به صورت پیش فرض مثل سابق از آپ اسکیلینگ استفاده می کند .
- اسکرین پرسنتاژ ثانویه که به صورت ایستا ، در انتهای مرحله پست پروسس و پیش از نمایش یوزر اینترفیس محاسبات فضای سه بعدی را انجام می دهد .
Dynamic Resolutaion :
از این به بعد ما رزولیشن داینامیک را ساپورت می کنیم ، تا شما بتوانید برای رسیدن به نرخ فریم ریت دلخواه آن را تغییر دهید . این روش با کمک جی پی یو ، انجام می شود .
Unified Unreal AR Framework :
تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین ، فریم ورک کامل و یکپارچه ای برای تولید اپلیکیشن های واقعیت افزوده و و اقعیت مجازی استفاده شده است که در هر دو سیستم عامل گوگل و اپل به خوبی کار می کند .
این فریم ورک مسیری برای توسعه دهندگان پدید می آورد که آنها بتوانند برنامه های AR را برای هر دو سیستم عامل به یک روش ایجاد کنند .
این فریم ورک متحد به نام Unreal AR Framework شامل توابعی برای پشتیبانی نور ، محاسبات نور، ردیابی نتایج و ترکینگ می باشد .
Unified Unreal AR Framework Project Template :
همچنین ما یک تمپلیت آماده در نسخه جدید آنریل انجین قرار داده ایم به نام HandheldAR که یک نمونه کامل از پروژه ی واقعیت افزوده برای نمایش قابلیت های جدید نمایش می دهد .
Physical Light Units :
تغییرات عمده در نسخه 4.19 آنریل انجین ، تمامی واحد های نوری با واحد های فیزیکی معرفی شده اند . بعضی از نورهای قبلن به خوبی تعریف شده بوند در حالی که برخی دیگر تعریف درستی نداشتند . انتخاب واحد هر نور با کمک یک پنجره باز شو در پنجره جزئیات قابل مشاهده است .
Sequencer Improvements :
ما بهینه سازی عملکرد و ورکفلو را برای سیکوئنسر برای قویتر کردن و بالا بردن توانایی آن ادامه دادیم .
Copy/Paste/Duplicate Object Tracks
شما می توانید حالا از کپی پیست و داپلیکیت کردن آبجکت ها در هر تِرک استفاده کنید تا از یک لول سیکوینسر به دیگری انتقال دهید . همچتین پرفرمنس سیکوئنس ادیتور افزایش پیدا کرده است
Landscape Rendering Optimization :
سیستم درجه کیفی لند اسکیپ به نحوی تغییر کرده که به جای اینکه بر اساس مسافت جزئیات را کاهش دهد الان بر اساس اندازه رزولیشن صفحه عمل می کند .
با رفتن به آدرس زیر می توانید lod لنداسکیپ را تغییر دهید :
Vieport > Visualizers > LOD
Proxy LOD System (اختیاری) :
سیستم درجه کیفی پروکسی جدید یک پلاگین اختیاری است برای تولید مش های کم پولی به همراه متریال های بیک شده و آماده . در حال حاضر این پلاگین تنها برای ویندوز کار می کند . برای فعال کردن این ابزار به دنبال Hierarchical LOD Mesh Simplification در پایین ادیتور ، در پایین پروجکت ستینگ بگردید .
ماژول roxyLODMeshReduction را در آن قسمت پیدا می کنید .
Material Parameters Editing and Saving :
اکنون شما می توانید از ابزار زیر در متریال ادیتور استفاده کنید :
save parameter values to a new Child Instance or Sibling Instance
Save to Sibling Instance enables you to save the current parameters and overrides to a new Material Instance with the same Parent Material.
Save to Child Instance enables you to save the current parameters and overrides to a new Material Instance with the current instance as the Parent Material.
Motion Controller Component Visualization :
اکنون در آنریل انجین 4.19 یک بخش مجزا برای شبیه سازی کنترلر های واقعیت مجازی وجود دارد . بسته به اینکه چه دیوایسی به سیستم شما متصل شده ، نرم افزار تشخصی می دهد که کدام مش به عنوان کنترلر شناسایی و فعال شود .
Vive Pro Support :
تمام کانتنت هایی که قبلا برای ساپورت استیم وی آر تولید شده بود اکنون محصول جدید HTC به نام HTC Pro را نیز شناسایی می کنند .
هیچ تغییری برای استفاده از وایو پرو در پروژه های آنریل انجین نیاز نیست ، البته شما باید مراقب پرفرمنس پروژه خود در آنریل انجین باشید زیرا وایو پرو رزولیشن بالاتری ارائه می کند .
با تشکر امیر عسکری
امتیاز دهی به این مطلب:
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید