3dMotiveSubstance Designerآموزشتکسچرینگحجاریشرکت سازندهمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش ساخت شیدر بام در Substance Designer

Roof Shader in Substance Volume 1

آموزش ساخت شیدر بام

آموزش ساخت شیدر بام

 

در این آموزش ساخت شیدر بام ما چگونکی ساخت بام با استفاده از مکس و زیبراش و Substance Designer رو بررسی خواهیم کرد. ابتدا کاشی های لوپلی (کم حجم) رو میسازیم و با حجاری کردن تعدادی از کاشی ها اون ها رو متمایز و یونیک میکنیم البته قبل از اینکه تخریبات بصری رو اعمال کنیم ! و بعدش هم بهینه سازی و کم حجمش (دسیمیت) میکنیم تا بتونیم دوباره داخل مکس اونها رو ویرایش کنیم.

سپس ما در مکس بقیه عملیات ساخت تکسچر رو انجام میدیم (بررسی کردن چیدمان و درست بودن تکرار ها در مرز تکسچر و همچنین اعمال کردن متریال های مختلف برای داشتن کالر مپ علاوه بر بقیه مپ ها در عملیات بیکینگ. سپس همه مپ ها رو در مارموست تولبگ بیک میکنیم.بعد از اتمام عملیات بیکینگ و بدست اوردن مپ های با کیفیت ما سراغ سابستنس دیزاینر میریم (جایی که تکسچر نهاییمون رو خواهیم ساخت.)

ابتدا مپ نرمال رو بهبود میدیم( با اعمال جزئیات بیشتر) و بعد از اون مپ های نهایی آلبدو(بیس کالر) و متالنس و رافنس رو ایجاد میکنیم.سپس همه مپ ها رو با پولیش و ویرایش نهایی هماهنگ و جمع بندی و ایجاد میکنیم . و در نهایت تکسچر ها رو در مارموست تولبگ بر روی مش اوپلی (کم حجم) به صورت رئال تایم در معرض نمایش میگزاریم. با سافت ساز همراه باشید.

عناوین اصلی آموزش ساخت شیدر بام :

  • رفرنس و ایجاد Low Poly
  • اسکالپ کاشی های آسیب دیده
  • اتمام بهینه سازی و بهینه سازی کاشی
  • تنظیم کردن تکسچر در تری دی مکس
  • و …
تری دینگا

دانلود پیش نمایش آموزش ساخت شیدر بام :

عنوان دوره : 3DMotive – Roof Shader in Substance Volume 1

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 4.23 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 21

سال آموزش : 2017

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Emiel Sleegers

نرم افزار : Substance Designer

زیرنویس : ندارد

3DMotive – Roof Shader in Substance Volume 1

In Roof Shader in Substance Designer tutorial we will go over on how to create a roof texture using 3ds Max, Zbrush and substance designer. We will first create our low poly tiles in 3ds Max, after that we will go into Zbrush and sculpt a few variations of our tiles, before adding some nice damage and then optimizing it so that we can export it back to 3ds Max. Back in 3ds Max we will setup out texture so that it will tile perfectly and so that it has a lot of vatiation in size, rotation, and shape. We will also make everything ready for baking like assigning different materials for the color map. Once that is all done we will set up a baker scene in Marmoset Toolbag 3 and bake out all our texture maps in using their new baker. When all the baked maps look good we will then move into Substance Designer where we will start creating our final texture maps. We will first improve the normal map with smaller details and then create our final albedo, roughness, and mattalic map. We will wrap things up with a final polish over the entire texture and render the final texture in Marmoset Toolbag 3.


Chapter 1 – Intro 01:13
Chapter 2 – Reference and Creating the Low Poly 13:26
Chapter 3 – Sculpting Damaged Tiles 13:05
Chapter 4 – Finish Sculpting and Tile Optimization 11:19
Chapter 5 – Finish Tile Optimization 05:32
Chapter 6 – Setting Up the Texture in 3ds Max 18:04

حجم کل :

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز بدون هیچ گونه محدودیتی
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • بدون تبلیغ ! بله با تهیه اکانت ویژه دیگه خبری از تبلیغ نیست
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز - 78%

78%

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 3.65 ( 3 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا