آموزش پیشرفته Velocity Forces 2.0 در Houdini
Houdini.School – HS-236: Velocity Forces 2.0: Advanced
آموزش پیشرفته Velocity Forces 2.0
آموزش پیشرفته Velocity Forces 2.0 : در این دوره از هنرمند David Torno ، با نحوه استفاده از حجم ها ، محاسبات پیشرفته VEX ، نحوه استفاده از نودهای بومی قدرتمند برای ساخت حرکات پیچیده در شبیه سازی ها در هودینی آشنا خواهید شد. این دوره نحوه ایجاد velocity fields ، تفاوت های بین حجم های استاندارد هودینی و حجم های OpenVDB را بررسی میکند. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.
عناوین آموزش پیشرفته Velocity Forces 2.0 :
- آشنایی با فرمتهای حجمی ، ایجاد آنها از ابتدا، ماسکینگ، ترکیب و تولید دادههای حجمی از شبیهسازی
- ترکیب دو میدان سرعت (Vel Fields) و ساخت تأثیر گردابها (Vorticles) برای شبیهسازیهای متنوع مانند RBD، FLIP، و Vellum
- استفاده از دادههای Optical Flow برای حرکت سطوح، محدود کردن حرکت به سطوح خاص، و تغییر شکل حجمی پس از شبیهسازی
عنوان دوره : Houdini.School – HS-236: Velocity Forces 2.0: Advanced
سطح : متوسط
زمان کل دوره : 8 ساعت
تعداد فایل ها : 79
سال آموزش : 2024
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : David Torno
نرم افزار : Houdini
زیرنویس انگلیسی : ندارد
فشردگی اختصاصی سافت ساز : ندارد
Houdini.School – HS-236: Velocity Forces 2.0: Advanced
“Velocity Forces 2.0: Advanced” is an in-depth class expanding on “ Velocity Forces 1.0”. It delves deeper into creating velocity fields, exploring the differences between Houdini Standard Volumes and OpenVDB volumes.
The course focuses on techniques to help you refine velocity fields, blend multiple fields together, and use alternative simulation outputs for unique movement. You’ll learn how to create vorticles, enhance simulations with wake turbulence forces, as well as injecting extra detailed motion into low-resolution smoke sims. Additionally, this class will cover volume optical flow fields on both 2D planar and 3D geometry, plus utilizing the Potential Flow node for 3D surface advection.
This class will also show how to move beyond volume-based fields into dynamic VEX coding, reducing the volume caching overhead, while also tackling advanced mathematical concepts, from matrices and quaternions to cross products and vector math.
Session 1
Volumes, Volumes, Volumes!
- Volumes Illustrated
- Houdini Standard Volumes
- OpenVDB Volumes
- VDB Tree Structure
- References (Density field, Vel field)
- Field Masking: Add, Subtract, Multiply
- Dealing with “Jaggies” / Stepping
- Velocity Fields From Sim Data
- Cloth Driven POPs
- Pyro Driven Threads
Session 2
Round and round we go!
- Field Blending: Blend various VEX/VOP fields
- Vorticles Intro, and references
- POP Static Concepts & Orientation vectors
- POP Randomized Orientation
- Seed Generation
- Extracting Vectors from Orientation
- POP Randomized Continuous Rotation
- Defining Stable Seed Rotations
- POP randomized translation
- Seed orientation on surface while moving
- Sim Examples (RBD Wooden fencing, FLIP Muddy swirls, Vellum shredded cloth, Vellum hair blown, Pyro Wake Turbulence)
- Gas Vorticle Forces node
Session 3
Stay close!
- Optical Flow Concepts
- Volume Optical Flow 2D planar & 3D surfaces
- Sim Examples (FLIP water, Vellum grains, Vellum cloth, Pyro smoke)
- Surface Flows
- VDB Potential Flow node
- Gradient fields
- Extracting vel from color
- Post Pyro Deformation
حجم کل : 3.1 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋