آموزش مدل سازی شمشیر و گرز در ZBrush, 3Ds Max و Substance Painter
SWORD & MACE Tutorial - ULTIMATE BROTHERS IN ARMS BUNDLE EDITION
مدل سازی شمشیر و گرز
در این دوره آموزش مدل سازی شمشیر و گرز از هنرمند Tim Bergholz، در 18 ساعت، نحوه ساخت دارایی مربوط به گیم با کیفیت AAA را در نرم افزار Zbrush، 3Ds max، سابستنس پینتر و همچنین چگونگی ساخت پورتفولیو از نمونه کار نهایی با استفاده از Marmoset Toolbag 3 را فرا خواهید گرفت.
اگر به حرفه صنعت بازی های ویدئویی به عنوان یک تری دی آرتیست فکر می کنید و اتفاقاً دوست دارید از گرز و شمشیر استفاده کنید؟ این دوره مختص شماست. در ادامه روند این دوره block out، حجاری مدل، آنرپ و بیک کردن تکسچر را برای یک Asset با کیفیت AAA برای بازی را می آموزید.
آموزش بدون هیچ گونه بالا بردن سرعت ویدیو به صورت ریل تایم در هر قدم ارائه می شود و همچنین دانش پایه از نرم افزار Zbrush برای دانستن هر آنچه لازم است برای این دوره به مدت زمان 30 دقیقه در اختیار شما قرار خواهد گرفت
1.مسدود سازی در 3Ds Max : تنظیم تصاویر رفرنس،ایجاد نسخه های block out
2.مدلینگ High Poly در ZBrush : استفاده از Zremesher و ابزارهای دیگر برای مدلینگ هایپولی،ترکیب ارگانیک جمجمه و سر مار با عناصر سطح سخت، آشنایی با ابزارها ،براش ها ،ساب تولز،ماسکینگ،داینامش Zremesher و …
3.ایجاد مدل Lowpoly و آنرپینگ در 3Ds Max : ساخت مدل lowpoly آماده بازی،کار با UV Editor و شروع به unwrapping
4.تکسچرینگ در Substance Painter: بیک نرمال مپ و دیگر مپ های مهم،ساخت تکسچر فوق واقعی ،نحوه ایجاد متریال های لایه ایی پایه،استفاده از تکسچرهای رویه ایی،ماسک ها و ژنراتور ها ،آشنایی با جدیدترین ابزارهای سابستنس پینتر،استفاده از emissive channel برای دادن ظاهر جذاب
5.رندرینگ در Marmoset Toolbag 3: ساخت نمونه کارها و رندرینگ آنها،نحوه تنظیم دوربین و نورپردازی و همچنین کار با فتوشاپ
عنوان دوره : Gumroad – SWORD & MACE Tutorial – ULTIMATE BROTHERS IN ARMS BUNDLE EDITION
سطح : متوسط – حرفه ایی
زمان کل دوره : 18 ساعت
تعداد فایل های تصویری : 20
سال آموزش : 2019
فایل تمرینی : دارد
مربی دوره : Tim Bergholz
نرم افزار : 3Ds Max-ZBrush-Substance Painter-Marmoset Toolbag 3-Photoshop
زیرنویس : ندارد
Gumroad – SWORD & MACE Tutorial – ULTIMATE BROTHERS IN ARMS BUNDLE EDITION
The ultimate melee bundle edition! You will get both the SWORD and the MACE Tutorial with a bit of a saving on top.
Create TRIPLE A Quality game art in ZBrush, 3Ds Max, Substance Painter and portfolio ready renders in Marmoset Toolbag 3. Do you think about a career in the video game industry as a 3D Artist and happen to like maces and swords? Then these tutorials are perfect for you. Follow along as we block out, sculpt, unwrap, bake and texture to triple A video game standards. Every step is documented without fast forwarding Also included is the “Beginners Guide to ZBrush” that will go over everything you need to know in 30 minutes.
3Ds Max – Blockout
Both the Mace and the Sword tutorial start in 3Ds Max where we set up our reference image and then create a block out versions which serve the purpose to have a base meshes that we will import to ZBrush.
ZBrush – High Poly modeling
After we create the blockout model in 3DS MAX we are going to import it to ZBrush where we then use Zremesher and other tools in preparation of the highpoly modeling. These multiple hour long chapters, especially of the sword tutorial aim to make you a ZBrush expert as we combine organic (skull and snake head) with hard surface elements. Learning by doing as we create our highpoly models and make use of any feature and function that helps us getting the most out of ZBrush.
Learn about tools, subtools, brushes, masking, Zremesher, Dynamesh… and pretty much anything else you need to know to create triple A content within Zbrush. At the end of the Sword ZBrush part you will learn how to use ZRemesher to create a base lowpoly version which is a massive time save over having to retopologize the lowpoly from scratch.
3Ds Max – Lowpoly & Unwrapping
After we are done in ZBrush we export our finished highpoly models back into 3DS Max and create a game ready lowpoly model. In the Sword tutorial we will make use of the zremeshed parts that we created in ZBrush as well as combining parts of the of the original blockout model. After the lowpoly phases we will jump into the UV Editor and start unwrapping in order to have the perfect UV layout for out later texture. At the end of both the SWORD and the MACE tutorials we will prepare the low and highpoly models by making sure we have the right naming convention, smoothing group setup as well as materials assigned.
Substance Painter – Texturing
In the Substance Painter part we will then bake our normal map as well as other important support maps. Right after that you will learn how to make an ultra realistic textures. Learn how to create base layer materials and how to use procedural textures, masks and generators to form up the wear and tear on our sword resulting in a photo realistic appearance. You will also get to know the latest tools that Substance Painter currently has to offer. Learn how to stamp in mysterious rune text as well as making use of the emissive channel (SWORD only) for this extra cool look.
Marmoset Toolbag 3- Portfolio ready renders (SWORD only)
As a finishing touch we will make a short visit to Marmoset Toolbag 3 where we create portfolio ready renders. Learn how lighting setup works in combination with Marmosets powerful camera settings as well as creating collages in Photoshop.
دانلود با لینک مستقیم و سرعت بالا : 14.7 گیگابایت
برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید
برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .
دریافت اشتراک ویژه
مزیت های عضویت ویژه :
- دسترسی به همه مطالب سافت ساز
- آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
- ورود نامحدود کاربران از هر دیوایسی
- دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها
اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما
For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz
امتیاز دهی به این مطلب :
امتیاز سافت ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید